Auteur Topic: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!  (gelezen 24645 keer)

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2011, 22:59:29 »
Smaken verschillen :) Ook niet leuk als iedereen zelfde MT-01 rijd.
Pauls motor zker mooi maar die stage2 van 9000 is echt brute agressieve machine, en daar zitten de ook veel hele mooie accessoires op Bart  ;). Vind bij Paul zijn motor dat ruitje echt voei lelijk :'( ik raad je echt aan die er af te halen voor de verkoop ondanks comfort dat het bied.

Nogmaals wat jij mooi vind, er zijn ook hoop die standaard MT-01 mooi vinden en er niks aan willen doen en hem zo laten.
Ik zit niet ver onder 2meter zithouding is perfect op een scheurijzer zit ik inelkaar gevouwen ;D

The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2011, 23:25:30 »
Dat is niet een bod van mij hoor .. :D
Trouwens,.. ik meet 2 meter lang, zijn er meer rijders met zo'n lengte met een MT-01?
Kun je nagaan, ik heb jaren op een XT500 rondgereden, dat is een klein fietsje hoor..

Eric.

De MT-01 is een vrij grote motor waar lange mensen ook goed op uit de voeten kunnen.
Alleen zou ik dan zeker voor een Mt01 met een stage 2 gaan, omdat anders je rechter scheenbeen akelig dicht bij de standaard uitlaatbocht komt!
Voor mij (192) was dit één van de voordelen, van de anders gevormde akrapovic stage2 bochten.

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2011, 08:46:47 »
. Istie van Paul echt zo mooi blauw? .. :0)

Groet Eric.
[/quote']

O kom maar eens kijken, wat er int Vughtse staat ( lijkt wel een Sinterklaasliedje)
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

GJ

  • Gast
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2011, 10:31:38 »
Dat is niet een bod van mij hoor .. :D
Trouwens,.. ik meet 2 meter lang, zijn er meer rijders met zo'n lengte met een MT-01?
Kun je nagaan, ik heb jaren op een XT500 rondgereden, dat is een klein fietsje hoor..

Eric.

Hallo Eric, Welkom op 't forum en heeeeeel veel succes met je toekomstige aankoop. Ik ben zelf 195 cm lang en heb geen enkel probleem met de zit op m'n MT. Geen stage 2, wel Akra's. Tot op heden nog geen brandplekken op m'n benen!  :-[ Ik heb met deze lengte een paar jaar op een Buell X1 getuft, die verhouding was pas lachwekkend....! Met de MT heb je de lol van een vette V-twin, zonder dat echt alles eraf trilt a la Buell/Harley. Al moet je er wel rekening mee houden dat er af en toe wat los gaat zitten en zelfs wel eens afbreekt.  ;)

BartjeV

  • Gast
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2011, 11:19:04 »
Hallo Eric,

Standaard MT rijder hier van 1.87m, voor mij istie groot zat  :)
Ook het "standaard" geluid is mooi genoeg, je hoort en voelt echt een dikke V-Twin  8) zonder de buren en omstanders tot op het bot te iriteren  :)
Plezier verzekerd, suc6 met je zoektocht.

Whyman

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2011, 13:40:47 »
Welkom Eric,

Ik heb ook een standaard MT en ben zelf 1.87m en dan heb ik een perfecte zithouding op de mijne. Dus voor jou lijkt het me ook een optie.
Of je nu standaard of Akra's wil? Hmm, moeilijke keuze. Standaard is de MT ook al een beauty met een lekkere sound..

Mijn vorige motor was een XJR1200 eerst met orginele uitlaten en daarna onvrijwillig een 4-in-1 Remus systeem erop moeten laten zetten.. ;-) Dat was toch een hele mooie diepe sound voor een 4-cylinder.. M.a.w. wat je niet hebt mis je ook niet..  ;)
Perception is the editor of reality

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #21 Gepost op: 13 mei 2011, 19:06:32 »

De MT-01 is een vrij grote motor waar lange mensen ook goed op uit de voeten kunnen.
Alleen zou ik dan zeker voor een Mt01 met een stage 2 gaan, omdat anders je rechter scheenbeen akelig dicht bij de standaard uitlaatbocht komt!
Voor mij (192) was dit één van de voordelen, van de anders gevormde akrapovic stage2 bochten.

Is idd een voordeel, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat die Akra bochten wel veeeeeel heter worden dan de originele  :o Dat voel je met name bij lage snelheden en zeker als je stil staat bij een verkeerslicht.... :P Als je de originele raakt gebeurt er niet veel vanwege de hitteschilden...maar als je de Akras raakt.... :'(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2011, 20:15:48 »
Geweldig al jullie reacties!, laat ze maar komen...
Ik ga morgen een Stage 2 MT bekijken, het laat me nu al niet meer los..  ::)
Volgens mij zit er bij die MT 1 zwarte en 1 rode sleutel, zouden er niet 2 zwarte sleutels moeten zijn? Enneh.. waar is die rode dan speciaal voor?
..
Btw, Paul, ik wil je niet kwetsen, maar de paarse fiets met zwart frame heeft mijn voorkeur, sorry.
Geeft de stage 2 ook meer of hardere klappen vanuit z'n dempers bij gas loslaten??

Eric.

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2011, 20:20:26 »


Kun je alvast aan open akra's wennen ;D Ga je kijken bij die in Volendam?
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #24 Gepost op: 13 mei 2011, 20:24:15 »

Btw, Paul, ik wil je niet kwetsen, maar de paarse fiets met zwart frame heeft mijn voorkeur, sorry.


Als je die in Volendam bedoelt...een originele Paarse fiets, Deep Armor, heeft een blauw frame !!!
Zwart frame heeft alleen de RP 18 vanaf half 2007  ;)

Juist het blauwe frame heeft mij doen besluiten om in ieder geval een RP 18 te kopen...ook vanwege het zwarte blok  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #25 Gepost op: 13 mei 2011, 20:36:01 »
Ja idd blauw frame, ik vindt t mooier dan een zilver frame in elk geval.
Morgen naar Volendam inderdaad..  :P
Weten jullie hoe het zit met die sleutels (rode/zwarte)
..
1 (nadelig) ding is me opgevallen aan de Volendamse fiets is dat de tandwielverhouding is aangepast. Er zit een veel groter dan standaard tandwiel achterop, zo erg dat de ketting precies parallel loopt met de ketting beschermer. Ik snap dat hiermee de trekkracht wordt vergroot maar echter ook je motor toerental, is dit nou wel zo gewenst?? Een laag toerental bij het cruizen lijkt tocht fijner?

Groet Eric.
 

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2011, 20:40:24 »
Tandwiel verhouding schijnt alleen maar voordelen te hebben ;) Zit waarschijnlijk ook speedhealer in.

Ps check je mail even ;)
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #27 Gepost op: 13 mei 2011, 20:43:02 »

Volgens mij zit er bij die MT 1 zwarte en 1 rode sleutel, zouden er niet 2 zwarte sleutels moeten zijn? Enneh.. waar is die rode dan speciaal voor?
..
Eric.
Er moeten 2 zwarte sleutels bij zijn en 1 rode.
De zwarte is voor gewoon gebruik. De rode is voor het geval je 1-2 zwarte sleutels kwijt bent. Daar kun je nieuwe sleutels of nieuwe ECU mee coderen. Zonder rode sleutel niet kopen, anders kan het een dure grap worden.
Is 1 zwarte sleutel "kwijt", dan bestaat de mogelijkheid dat met die sleutel je motor gestolen wordt.
Veel succes.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #28 Gepost op: 13 mei 2011, 20:44:22 »

Weten jullie hoe het zit met die sleutels (rode/zwarte)


 2 zwarte en 1 rode. Rode heb je sowieso nodig! Zwarte is geen probleem, kun je zo bij bestellen. Maar lijkt me geen fijn idee als er ergens nog een zwarte sleutel rond zwerft  :(

En gelukkig verschillen de smaken....paars met blauw is de enige combinatie die ik niet mooi vind  :-[ De paarse kleur is super maar had beter met een zwart of zilver frame uit gebracht kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2011, 20:48:53 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

erichevy

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Hallo ik ben splinternieuw op dit forum!
« Reactie #29 Gepost op: 13 mei 2011, 20:50:18 »
Hoi Eliminator 44, je kunt mijn gedachten lezen.
Ik heb eens van deze "praktijken"gehoord, ging dan over een auto, waarvan 1 sleutel werd achtergehouden. Om doodleuk je nieuwe aanwinst weer ff op te komen halen....  zonder vergoeding uiteraard :'(

Acom, ik heb je een reply'tje gestuurd.

Groet Eric.