YAMAHA MT-01 FORUM
Algemeen => Overig => Topic gestart door: arjenwest op 01 januari 2013, 12:20:24
-
pfffff eindelijk een foto, ben zo onhandig met computers.
Dit is hem, 2007 mt-01 met 2300 km.
ik heb er dam uitlaten opgezet, nieuwe banden (vorige waren goed maar oud), nieuwe spiegels, middenbok, olie druppelaar, rem koppelingshandel, witte knipperglazen en de nieuwe claxonhouder.
Verder meer onderdelen zwart laten spuiten zoals, stuurgewichten, kapje over voortandwiel, uitlaatringen, stickers van metzeler en gele stickers op zijkapjes.
Alle stickers behalve die van de achterbrug zitten onder de blanke lak.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCIWIQ3Y-D.jpg)
http://www.mijnalbum.nl/Album=YCV8KCXV
-
Ziet er goed uit Arjen, mooie rock-slate ;)
-
Mooie fiets man! Kan je trots op zijn! ;D
En prima foto, dus je computerskills zijn okee...... ;)
-
pfffff eindelijk een foto, ben zo onhandig met computers.
Dit is hem, 2007 mt-01 met 2300 km.
ik heb er dam uitlaten opgezet, nieuwe banden (vorige waren goed maar oud), nieuwe spiegels, middenbok, olie druppelaar, rem koppelingshandel, witte knipperglazen en de nieuwe claxonhouder.
Verder meer onderdelen zwart laten spuiten zoals, stuurgewichten, kapje over voortandwiel, uitlaatringen, stickers van metzeler en gele stickers op zijkapjes.
Alle stickers behalve die van de achterbrug zitten onder de blanke lak.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCIWIQ3Y-D.jpg)
http://www.mijnalbum.nl/Album=YCV8KCXV
Mooie fiets en mooie foto's.
Ik heb alleen m'n bedenkingen over die olie druppelaar, hoelang denk je dat die heel blijft op je achterbrug? ;)
En als je je foto's mooi wilt precenteren, heb ik hieronder alvast de gouden tip voor je geplaatst.
(selecteer - kopieer)
[url=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MCIWIQ3Y.jpg][img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCIWIQ3Y-D.jpg[/img][/url]
Als je die dan in je eigen post plaatst ipv je eigen verwijzingen ziet het er heel 8) uit.
-
Die druppelaar zat er al op zo. T trilt idd als een gek maar ik moet daar misschien nog s voor kijken.
Verder komen er andere fotos op. Ik was zo trots op mezelf dat t lukte dat ik de eerste foto nam die ik zag. :o
-
Heb je de osco op dezelfde plek
-
Zet er top uit !!!
Zo'n liefhebber van Metzeler ???
The Big heeft zijn Osco niet gemonteerd waar jij die hebt. Die van hem zit veel verder naar voren.
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=1193.msg14939#msg14939 foto Osco van The Big 1670
-
Dat lijkt wel zo he. Ik wilde er meer zwart op hebben en ik had die oude metzeler banden er nog op zitten. nu die nieuwe Z8 banden genomen. Anders is alles zo grijs.
Mvg
-
Die druppelaar zat er al op zo. T trilt idd als een gek maar ik moet daar misschien nog s voor kijken.
Verder komen er andere fotos op. Ik was zo trots op mezelf dat t lukte dat ik de eerste foto nam die ik zag. :o
Foto's zijn prima je bent al veel verder gekomen als vele anderen, gaf alleen maar de tip want heel veel forum leden hebben moeite met het gebruik van BBC-codes.
Ik dorst niet gelijk die mooie druppelaar af te kraken, maar als je deze zo op je MT gekocht hebt...............
Bij jou zit je druppelaar op je onafgeveerde achterbrug gemonteerd!!!
En deze zit daar dus helemaal verkeerd gemonteerd. (100 meter Belgische kasseien met 80 km/h en je druppelaar ligt eraf ;))
En dan maar hopen dat dit op een recht stuk gebeurt en niet in een bocht, want je moet er maar niet aan denken als die olie op je band lekt!
Je moet het druppelaar reservoir ergens aan je frame monteren of aan je subframe onder je zadel (daar trilt het al erg genoeg :D)
Of wat volgens mij nog veel beter is; eraf halen dat ding, en af en toe een beetje vet op je ketting spuiten. ;)
-
Ja jullie hebben gelijk. Ik moet dat ding daar niet plaatsen. Ik heb m zo gekocht maar nu ik erover nadenk is dit niet echt veilig zo
Misschien haal ik m er wel definitief vanaf en smeer ik hem met spray. Bedankt voor de tips
-
Ja jullie hebben gelijk. Ik moet dat ding daar niet plaatsen. Ik heb m zo gekocht maar nu ik erover nadenk is dit niet echt veilig zo
Misschien haal ik m er wel definitief vanaf en smeer ik hem met spray. Bedankt voor de tips
Lekker smeren met Profi Dry Lube van tante Louise, geen zooi meer op je achterwiel.
En smeren met "vette" olieen en vetten heeft nog meer nadelen als alleen een goor achterwiel.
Zand en vuil kleven ook aan je ketting, schuurt dus lekker.
-
Lekker smeren met Profi Dry Lube van tante Louise, geen zooi meer op je achterwiel.
En smeren met "vette" olieen en vetten heeft nog meer nadelen als alleen een goor achterwiel.
Zand en vuil kleven ook aan je ketting, schuurt dus lekker.
Dit vuil en zand wordt er toch ook weer vanaf vanaf geslingerd.
Na 1 bus Dry lube ben ik er weer vanaf gestapt. Na rijden in diverse regenbuitjes, zat er roest op m'n ketting. Waarschijnlijk moet je vaker smeren met dry Lube in regenperiode,
-
Met dry lube of welke spray dan ook, moet je eigenlijk na elke regenrit opnieuw sprayen. Maar liever dat dan zo'n lelijk ding met zo'n slangetje naar je tandwiel :-[ Aangezien ik toch weinig in de regen rijd, is tussen de 500 en 1000 km een keer inspuiten goed te doen en voldoende.
-
plaats ik eens een foto, zeikt iedereen mijn osco af.
Mensen, hy gaat er vanaaf nog met grof geweld af ;)
Bedankt, het is duidelijk ;D
-
hahaha, was niet persoonlijk bedoelt ;) Ik ben nooit een voorstander geweest van zo'n osco. In de MT die ik in Schotland gekocht heb zat ook zo'n elektronische in, met schakelaartje en allerlei instel mogelijkheden.Ik heb zowat alles van die MT afgehaald maar heb dat ding lekker laten zitten :P Niels is er nu gelukkig mee....denk ik :-\
-
denk je niet dat bart het over een ander systeem als de jouwe heeft dan ???
of heb je ook een schakelaar met instel mogelijkheden?
-
@ Martijn, idd was een scott oiler, denk ik ;)
Maar hoe zo'n ding ook heet...werkt allemaal met een slangetje en olie :(
@ julian....
maar hij geeft ook nooit te veel
het enige naadeel is dat de overtollige olie via de kleine tandwiel weer op de uitlaat komt en dan verbrand
??? leg eens uit...hij geeft toch nooit teveel, hoe kun je dan overtollige olie hebben ???
-
Bedankt voor de uitleg julian. Ik houd het toch maar lekker bij mijn spuitbusje ;D
-
http://www.acutrac.co.uk/ekmps/shops/acutracltd/resources/Other/cl10-inst-web.pdf
Het smeersysteem van Acumen werkt met smeerpatronen onder druk. Lijkt heel mooi, en werkt goed, echter op m`n MZ was hij bijna goed voor het affikken van m`n fiets.
Had net een nieuwe patroon gemonteerd, en tijdens het rijden viel de display van de bediening uit. Eenmaal gestopt op de plaats van bestemming, begon de bediening te roken, en daarna
te smeulen.
Met de noodstop uit, hield het gelukkig op, en begon het foutzoeken. De solenoid van de drukpatroon had volle sluiting, en heeft de rest van het systeem gesloopt.
De reactie van Acumen was, dat het ook niet geschikt was voor 2 cilinders, rammellen te veel. :-\
Sinds die tijd gaat m`n fiets gewoon weer op de bok, en ik op de knieen. Daar ik elke dag rijdt, gebeurd dat eens per maand, of het moet heel slecht weer zijn. ;)