Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Nooitgenoeg

Pagina's: [1] 2
1
Overig / Re: uitlaat
« Gepost op: 05 januari 2007, 17:45:40 »
Citaat van: "eliminator 44"
Plaats eens een fotoke, dan kunnen we zien wat je gedaan hebt en waarom die uitlaatgassen toch in die grijze kappen terechtkomen. Zou wel oppassen dat het niet te warm wordt binnenin, anders geen ze vervormen.


http://foto.telenet.be/3912014219

Nu is het dus gedaan hé , ik moest de gaten enkel terug dichtlassen.
(Onder de gefreesde stukken zaten dus die gaten)
Ook wel mooi omdat de uitlaten nu gelijk komen met het achterlicht.

2
Stel je voor... / Eindelijk dan ook
« Gepost op: 05 januari 2007, 12:06:37 »
Wees welgekomen , oh edele MT-berijder  8)

3
Overig / Re: foutmelding
« Gepost op: 05 januari 2007, 12:03:09 »
Citaat van: "eliminator 44"
Hoe kunnen nou de uitlaatgassen terecht komen in de zwarte kappen? Heb je soms de klemmen waarmee de dempers vastzitten aan het y-stuk niet goed aangedraaid? Of hebben ze zo hard geflext dat ze door de wand van de dempers zijn gegaan?


Héél onnozel , toen ik de MT net had gekocht heb ik in de achterzijde van dempers evenwijdige gaten geboord voor een andere sound .
Nu met de nieuwe opzetstukken van de dempers , hebben ze de gaten niet dichtgelast om het geluid te behouden. Zodoende fitten de gassen langs alle kanten.
De gaten zijn dichtgelast , de stukken er terug op , en omdat de dempers zijn leeggehaald produceerd hij een heftige brul en rijdt geweldig .  :D

Ps Ik heb grijze kappen  :wink:

4
Overig / What the f**k ?
« Gepost op: 03 januari 2007, 23:07:12 »
No problem , nog een kleine aanpassing aan de dempers , de uitlaatgassen sloegen in de kappen , en langs de sensor .

Perfect nu ... :D

5
Stel je voor... / De eerste in 2007 ?
« Gepost op: 03 januari 2007, 23:04:46 »
Proficiat Jeroen ,

Als je na je rodage je motor dat ietsje meer wil geven , zonder in het dure akrapovic-monopolie te vallen , laat maar iets weten .  8)

Ik heb al véééél 'research' gedaan.

En ook proficiat met het seizoen waarin je hem kocht , ook niet bang van wat water ? Let wel op met de beperkingen van de standaardbanden.

Greetz from Antwerp

6
Overig / Andere banden ?
« Gepost op: 21 december 2006, 20:50:36 »
Ik denk dat schuiven vaak vermeden kan worden door andere banden (pirelli Diablo , Michelin Pilot Power, ...)
Onze standaardbandjes komen best wel slecht uit de testen , zeker om het koppel en gewicht te verwerken zijn ze onvoldoende.

Voor wie vind van niet , ik verkoop mijn Metzelers. :wink:
(Diablo's laten leggen , voorvering iets harder , wat een verschil !)

7
Overig / Motorstoring ?
« Gepost op: 17 december 2006, 16:56:30 »
MOTORSTORING ?!!

Code 63 ...
Krijg nou wat , dat ding heeft nog nooit zo beestig gereden ...

8
Overig / What the f**k ?
« Gepost op: 17 december 2006, 16:36:05 »
Hey guys ,

Ben net (brrrrr) gaan rijden en het is waarempel net of mijn motor zichzelf heeft geprepareerd ...

Huidige situatie: power-commander map 502 , leeg-geslepen dempers.

De motor rijdt gewoon goed , net als anders , tot hij aan een rood licht , (waar ik wat gas gaf en stond te spelen in vrijloop) ineens een paar knallen gaf . :shock:

Hierna draaide hij soepeler en krachtiger dan ooit tevoren , ik heb zo'n flauw vermoeden dat mijn bougietjes zo zwart als iets waren en dat hij te rijk stond voorheen .

In elk geval gaat ie , zonder met de koppeling te spelen ineens steigeren in 1ste en 2de .:twisted:  

Zou het kunnen dat er een bougie niet meewerkte ????  :?
(Zoals geweten hebben wij 2 cylinders met elk 2 bougies)

Iets anders is nu wat minder , een oranje knipperend lampje , linksonder op het dashboard , effe uitzoeken wat dat allemaal kan zijn .

9
Overig / back fire
« Gepost op: 01 december 2006, 11:12:55 »
Backfire is normaal gezien bij een seriemotor , (en zéker één met injectie ipv carburators) , niet 'normaal'.
Het is absoluut niet schadelijk , maar wijst toch op een onjuiste lucht-brandstof verhouding .
Natuurlijk zal de dealer je vertellen dat dat normaal is , aan een injectiemotor is nu eenmaal weinig bij te regelen .
Of je moest je electronica besturen met een ander apparaat (zoals powercommander of de rapid bike-module) , maar dat mag niet van Yamaha én het kost geld.
Simpelste regel , draai de bougies eruit , zien ze roetzwart , staat hij te rijk... zien ze écht wit , staat hij te arm ... een mooi blauwachtig kleurtje is perfect , maar dat is héél moeilijk te bereiken.

Het is wél normaal dat hij knalt als je d'er andere dempers opzet , je krijgt dan een andere gasdoorstroming.  :!:

Dit is wat ik nog weet van m'n 5 jaren gepecialiseerde motortechniek...
Hoewel dat al 12 jaar geleden is .

Groetjes  :lol:

10
Overig / Stukje racen met andere modellen ...
« Gepost op: 28 november 2006, 04:49:01 »
Tjah , er zal altijd een overtreffende trap zijn , maar de MT is een beetje als een puppy . Zat ik gisteren op een terrasje in Antwerpen (jaaaah , eind november) , en veel mensen spreken je spontaan aan .

Zo heb ik twee uur zitten kletsen met een Amerikaanse toerist die met een V-max reed , over koetjes en kalfjes .  :)
Best wel leuk , en ik heb elke dag meer en meer door wat de bedoeling nu juist is , just take it easy , je weet dat je kracht op overschot hebt , maar hoeft ze niet aan te spreken .  8)

(En hij is ook zo mooi en wendbaar voor 250 Kg)

11
Overig / Stukje racen met andere modellen ...
« Gepost op: 27 november 2006, 05:26:25 »
Hey Gompie en Eliminator ,

Het is compleet waar wat jullie me daar vertellen .
Het is idd. zo dat als je met een rustig groepje rijdt of alleen , je veel meer geniet en relaxter bent .  :lol:

Het was alleen even slikken , want na m'n eerste 4 motors , (gsxr1100 , V-max met upside down en andere aanpassingen , honda cbr1000, en terug een gsxr1100 maar dan getuned) , was ik het niet gewend hen gewoon te laten wegrijden .
Goed dat jullie der zijn om me te herinneren aan de reden dat ik de MT-01 kocht , FUN !  :D

En Gompie , héél waar , het  'ik ben blij dat ik het heb overleefd gevoel' had ik gisteren na lange tijd terug , en dat stond me niet aan.

Bedankt hé jongens , ik ga strakjes een rustig ritje maken om mijn beestje te sussen , want ik heb er echt wel mee gebeuld ... :roll:

12
Overig / Stukje racen met andere modellen ...
« Gepost op: 26 november 2006, 17:26:56 »
Ok , nu ben ik er zeker van ...
Na mijn andere uitlaten en het nog eens optimaal laten afstellen van de powercommander laat ik het erbij ...

Vandaag nog eens gaan kijken in doel (havengebied zonder verkeer) naar laat ons toch maar zeggen 'straatracers'.
Mannen die rijden op de limiet van hun motor , banden , remmen en verstand .

Met z'n 4 zijn we naar huis gereden , kilometertje of 10 bochtenwerk en autosnelweg . Een gsxr1000 met Akra-4 in 1 , een cbr 1000 met yoshimura , ik , en een verrassend snelle kawa636 ninja .

Nu kan ik na 12 jaar toch al een stukje rijden , maar hoe hard ik ook op de randen van m'n banden reed , ze vlogen me alle 3 om de oren en vlamden op hun achterwiel voorbij terwijl ik alles uit m'n beestje perste.

Nu begrijp ik meer en meer de roeping van de MT-01 , en daar hoort stunt- en vliegwerk écht niet bij . Dus als ik volgende keer nog eens verhalen hoor van Mt rijders die R1's en soortgelijken achterlaten , stel ik daar toch mijn vragen bij .  :?

Het goede nieuws is , dat ik hem nog steeds graag zie  :wink:

13
Stel je voor... / Wederom een Belgje ...
« Gepost op: 24 november 2006, 17:11:11 »
Bédankt voor die bloemen !

 :wink:

En euh ,mezelf voorstellen , ok .
Maar mijn trots laten zien ... dat is voor de vrouwen weggelegd hoor.
Rare jongens die Nederlanders.  :shock:

14
MT01 nieuws / Nederland strenger ?
« Gepost op: 20 november 2006, 23:15:08 »
Citaat van: "em(t01)iel"
Klinkt blikkerig :-( Ik krijg volgende week de Slac-Eaters binnen (Zie Duitse MT01-forum). Deze DB-killers geven een ultiem geluid volgens ervaringsdeskundigen. In combinatie met Akra's. Het geluid blijft binnen de perken (plm. 96 DB)


Als ik het zo hoor , zijn ze in Nederland veel strenger qua geluid , dit is mijn 5de motor en geloof me vrij , ze brulden allemaal ... :twisted:

Natuurlijk moet je wél even uitzien dat je geen politie voorbijraast aan (vroeger) 10000 rpm ...

Nooit voor tegengehouden geweest.  :wink:

15
MT01 nieuws / Japans uitlaatsysteem
« Gepost op: 16 november 2006, 12:19:40 »
Ik vind de klank maar niks ...

http://www.babyface.co.jp/idealsliponmt01.htm

Toch ben ik blij met ieder alternatief ...

Pagina's: [1] 2