Dank jullie voor dit warme thuiskomen. Dit voelt als Yamaha-land. Enne...i.d.d. ik wil dus graag even als een vlag uitwaaien met 200+ km/u op een naked bike. En persé zonder enig schermpje ervoor, zelfs geen vliegenschermpje. Enne, ik ben een stevige gast, die zich niet zomaar van de motor af laat blazen en ook niet gauw buigt voor de weerstand. Ik wil graag het gevoel hebben dat ik hard ga. (En 180 km/u is nét niet genoeg tegenwind.) Daarom heb ik ook 30 jaar op een oude TR1 rondgecrossed, met slechte vering en demping, dan voel je tenminste dat je hard gaat door een bocht. En dan moet je werken om door een bocht te komen. (wat ik trouwens in haakse bochten ook met de MT01 ervaar.) En als je valt , breek je niet zoveel, omdat het niet bij topsnelheden gebeurt. (tegenwoordig rijd ik wat behoudener, haha)
Verder wil ik (eigenlijk van jongsaf een Ducati of een XT500) gewoon een motor die in elke versnelling trekt, en bij elk toerental. En liefst geen 8000 tpm maakt. Maar die er als een pijl vandoor gaat en die stuurt !!
Verder vind ik een kruissnelheid van 160 km/u bij 3500 tpm heerlijk !! En dat lijkt me toch niet teveel gevraagd van zo'n powerblok??
Ik heb zoveel boeiende reakties gehad, dat jullie zeker nog benaderd worden door mij. En ik doe graag mee aan toertochtjes.!! Lekker op je sloffen door het landschap.
Iemand schreef. Het lijkt soms wel of hij leeft. Dat heb ik ook: als hij stil staat te stoten voor een stoplicht, dan is het net een paard, wat aan de hengsels trekt, omdat hij wat ongedurig is. Als je een stootje gas geeft, briest het paard. En als je je hand om het gas(teugels) klemt, dan gaat hij er in galop vandoor, wat door die klappen niet al te gladjes gaat, maar dat vind ik juist leuk. Net paardebenen.
Ga eerst es rond neuzen wat jullie al weten over het modificeren van een MT01.
De mijne is trouwens uit 2005, met metallic blauw frame en verder zilver geloof ik. Met grote gele letters: "1670 V-twin" op de tank. Eerst was ik daar trots op, maar nu ik weet dat de top zo beperkt is, denk ik erover om het eraf te halen.
Foto volgt nog.
In principe ben ik zo blij met deze motor ,omdat hij de bochten heeft als een Ducati, het blok als een Harley, en het frame van een racer, én het is mijn geliefde merk. Verder houd ik niet van het imago wat Harley heeft, met insignes, en erg macho, en veel oud leer. Bovendien hebben veel Harley rijders blijkbaar weing zin om elkaar te groeten, wat ik jammer vind.
groeten, Jos