Auteur Topic: GPS module  (gelezen 2470 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
GPS module
« Gepost op: 06 oktober 2011, 23:11:35 »
Heeft iemand al een GPS module in zijn bike zitten?
Ik had gister iemand van V-Tron op de zaak die weer een module kwam inbouwen. In bijna alle machines van onze verhuur vloot en onze auto's ( ook de mijne  ;) ) zit zo'n module.
Die dingen werken perfect en afhankelijk van wat je instelt geeft ie meldingen door via mail of sms. In loggen op de site en je hebt live track and trace en de hele historie welke route er is afgelegd. Melding bij te lage accu spanning, servicebeurt etc.

Na inbouw van zo'n ding krijg je in de meeste gevallen ook korting op je verzekerings premie  ;D Wij hebben al diverse gestolen machines door dit apparaatje binnen een paar uur terug gevonden....en terug gehaald  8)

Het is een kleine module met een GPS ontvanger en evt met een eigen batterij stroomvoorziening. Kost normaal € 299,- ex BTW maar ik kan ze wel voor een betere prijs krijgen  ;) Die kerel van V-Tron heeft er zelf ook 1 in zijn motor.
Live abonnement kost geloof ik 15,99 p/m. Ik kan echter mijn MT toevoegen aan ons abonnement  ;D

Als er interesse is.... http://www.v-tron.nl/



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: GPS module
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2011, 09:40:38 »
Het is wel handig ding maar de kosten zij nog veel te hoog Bart als het alleen om diefstal gaat!

Bij tomtom kost zo'n live abbonnnement €49,- per jaar, krijg je er nog navigatie, file meldingen bij en een google account bij.

Bij HTC is het gratis! Dus het goedkoopste is nog een HTC telefoon met prepaid kaartje in je motor verstoppen en je kan hem via de HTC site volgen.  ::)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: GPS module
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2011, 18:38:51 »
hahah, ik denk niet dat de verzekerings maatschappij korting gaat geven als je een mobieltje in je motor verstopt  :P
Ik ga er ook niet van uit dat hier veel interesse voor is, maar heb het alleen gepost voor degene die het evt wel in gedachten had  ;)
Abonnement is idd niet goedkoop  :( Er is een goedkoper abonnement maar dan heb je geen "live" tracking.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!