@Jo
de motor is inderdaad standaard, en ik zag niets in de klok bij stilstand. ik heb er niet echt meer mee gereden omdat ik meteen de ANWB heb gebeld.
Als ik het gas loslaat dan slaat de motor ook zeker af! hij duikt zo onder de 500 toeren en stopt!
Dat de 2 cilinders tegelijk ploffen, en niet om en om (dat lijkt mij een veel rustiger motor geven)
Ik zal nog een keer de batterij checken, maar hij heeft gister wel probleemloos 10x gestart.
Er zit overigens ook een kabeltje tussen de 2 polen met een weerstand en een kabeltje wat naar onder wegloopt. de Wegenwacht dacht dat dit misschien voor een winter druppelaar was, maar dat weet ik natuurlijk niet. ik kan proberen dit kabeltje weg te halen, maar aan de andere kant heeft dit er altijd op gezeten zonder problemen.
@Steph
BEIDE cilinders lopen slecht. niet slechts 1!
de bochten zijn even heet en doen beide volledig mee, ze lopen gewoon enorm slecht. en zoals ik zei ruikt het enorm naar (onverbrande) benzine.
Dat de motor hikt is nog een understatement

Hij hokt alle kanten op, ik dacht dus dat dat kwam doordat de 2 cilinders tegelijk ploften, maar jij zegt dat dit klopt, dus dat kan het niet zijn.
Is deze injector hetzelfde voor 2 cilinders, want dan zou het inderdaad kunnen. dan krijgen ze gewoon vloeibare benzine.
Ik hoor steeds de TPS voorbij komen, dus ik zal eens kijken of ik die kan vinden. kan ik die los trekken om te testen?
Waar zit dat ding precies?