Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084700 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2115 Gepost op: 06 december 2015, 11:36:06 »
Vandaag een viertal Teufel Raumfeld boxen geïnstalleerd.
Ik wilde eerst voor Sonos gaan, maar Teufel scoort op geluid, en daar gaat het tenslotte om beter.
Nu blijken ze niet goed samen te werken met Spotify in multiroom modus.  :-\
Met Spotify kan ik maar naar 1 box muziek streamen.

Meteen m'n Spotify abbo opgezegd. Nu Napster aan het testen en dat werkt Prima.

Heeft iemand van jullie ervaring met streamingdienst Tidal ? Die schijnt ook goed te werken met Raumfeld.

Super boxjes zijn dat van Teufel! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.

Even over streaming-services;

Spotify codeert in "Ogg Vorbis" met een sample frequentie tussen 96 en 320 kbit/s. Dit is de beste manier van coderen met de minste data overdracht! Vooral belangrijk als je via 4G streamt.

De meeste anderen Deezer, Soundcloud en Qobuz coderen MP3 meestal ook tot maximal 320 kbit/s maar MP3 gebruikt veel meer data om bijna de zelfde geluidskwaliteit te krijgen.

Tidal kent twee versies één als boven en een premium waarin de codering Flac wordt gebruikt. Flac is een codering zonder geluidskwaliteitsverlies. Tidal is net nieuw op de markt in Nederland en niet veel systemen ondersteunen dit (Sonos bv niet!) Maar Teufel wel! Dus ik zou zeggen probeer het een maand gratis, maar wel de premium nemen. Hou wel rekening dat deze data stromen, ook over wifi wel wat groter zijn en dat je dus een goede wifi verbinding moet hebben.





MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2116 Gepost op: 06 december 2015, 15:39:21 »
Vandaag een viertal Teufel Raumfeld boxen geïnstalleerd.
Ik wilde eerst voor Sonos gaan, maar Teufel scoort op geluid, en daar gaat het tenslotte om beter.
Nu blijken ze niet goed samen te werken met Spotify in multiroom modus.  :-\
Met Spotify kan ik maar naar 1 box muziek streamen.

Meteen m'n Spotify abbo opgezegd. Nu Napster aan het testen en dat werkt Prima.

Heeft iemand van jullie ervaring met streamingdienst Tidal ? Die schijnt ook goed te werken met Raumfeld.

Super boxjes zijn dat van Teufel! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.

Even over streaming-services;

Spotify codeert in "Ogg Vorbis" met een sample frequentie tussen 96 en 320 kbit/s. Dit is de beste manier van coderen met de minste data overdracht! Vooral belangrijk als je via 4G streamt.

De meeste anderen Deezer, Soundcloud en Qobuz coderen MP3 meestal ook tot maximal 320 kbit/s maar MP3 gebruikt veel meer data om bijna de zelfde geluidskwaliteit te krijgen.

Tidal kent twee versies één als boven en een premium waarin de codering Flac wordt gebruikt. Flac is een codering zonder geluidskwaliteitsverlies. Tidal is net nieuw op de markt in Nederland en niet veel systemen ondersteunen dit (Sonos bv niet!) Maar Teufel wel! Dus ik zou zeggen probeer het een maand gratis, maar wel de premium nemen. Hou wel rekening dat deze data stromen, ook over wifi wel wat groter zijn en dat je dus een goede wifi verbinding moet hebben.

Haha voor mij allemaal abracadabra. Ik heb een dikke versterker met cd spelert en een paar flinke speakers. Doet het altijd en als ik het volume een beetje opschroef makkelijk in het hele huis te horen :P :P
"Silence is better than Bullshit"


ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2117 Gepost op: 06 december 2015, 16:33:54 »

Super boxjes zijn dat van Teufel! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.


Denk zelf aan een stel devialet phantom's silver... heeft daar iemand ervaringen mee?
Eerst nog wel de vriendin meekrijgen....

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2118 Gepost op: 06 december 2015, 18:17:06 »

Super boxjes zijn dat van Teufel! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.


Denk zelf aan een stel devialet phantom's silver... heeft daar iemand ervaringen mee?
Eerst nog wel de vriendin meekrijgen....

Deze zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Deze Teufel boxjes kosten maar een paar honderd euro. Maar om nu meer dan €4000,- aan een paar streaming speakers uit te geven  :o
Daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet goed zijn (dat mag ook wel voor dat bedrag) maar ik denken dat je bij Teufel een box kan  kopen voor veel minder geld met een vergelijkbare kwaliteit. Maar je kan daar ook terecht als je €50.000,- voor een box uit wilt geven.  ;)

Als je voor kwaliteit gaat moet je een bedraad systeem nemen, met een klasse A versterker.  Als je voor gemak gaat neem je een streaming abonnement en een paar streaming boxjes. Ik heb zelf Spotify en Tidal. Spotify op mijn telefoon heel makkelijk als je vaak in de auto onderweg bent. De App start automatisch zodra ik de auto start en gaat verder met jouw muziek afspelen.
Thuis speel ik ook vaak Spotify af, maar dan via de WiFi ontvanger in mijn Denon surround versterker met B&W Diamond speakers.
En als ik echt kwaliteit wil gebruik ik Tidal of een DVD. Maar dan moet je echt naar muziek willen luisteren.
« Laatst bewerkt op: 06 december 2015, 18:20:59 door Big Smile »

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2119 Gepost op: 06 december 2015, 19:21:15 »

Als je voor kwaliteit gaat moet je een bedraad systeem nemen, met een klasse A versterker.  Als je voor gemak gaat neem je een streaming abonnement en een paar streaming boxjes. Ik heb zelf Spotify en Tidal. Spotify op mijn telefoon heel makkelijk als je vaak in de auto onderweg bent. De App start automatisch zodra ik de auto start en gaat verder met jouw muziek afspelen.
Thuis speel ik ook vaak Spotify af, maar dan via de WiFi ontvanger in mijn Denon surround versterker met B&W Diamond speakers.
En als ik echt kwaliteit wil gebruik ik Tidal of een DVD. Maar dan moet je echt naar muziek willen luisteren.

Wel Wouter, daar twijfel ik aan. Als je een digitaal media digitaal kunt versturen (zonder compressie, wat Devialet doet) en ter plekke met goede DACs kunt omzetten en spelen (in de speaker zelf) dan zal dat normaal  beter moeten klinken dan analoog signaal versturen over kabels, vanwege signaalverlies etc...

Heel veel vrienden van me zijn razend enthousiast (waaronder enkele audiofielen), maar heb ze zelf nog niet gehoord. Maar ben wel echt nieuwschierig...

Zijn best kleine dingetjes, en aangezien ik in mokum woon heb ik dus een klein huis...Voordeel!

Wel slim om te kijken wat hoge-kwaliteit spotify doet tov Tidal... is Tidal echt beter?
« Laatst bewerkt op: 06 december 2015, 19:23:20 door ElTimm »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2120 Gepost op: 06 december 2015, 20:19:39 »
Spotify op mijn telefoon heel makkelijk als je vaak in de auto onderweg bent. De App start automatisch zodra ik de auto start en gaat verder met jouw muziek afspelen.

Ik ben ook vaak in de auto onderweg.....heb in mijn auto gewoon een autoradio en DVD speler, die doen het ook automatisch als ik de auto start  :P

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Do It

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 153
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2121 Gepost op: 06 december 2015, 20:25:58 »
Yep; gewoon een DVD. Vandaag mijn Leasebak, die ik over 3 weken moet inleveren, van binnen schoon gemaakt met Bob Marley op de voorgrond.
Anything good in life is either illegal, immoral, fattening or... rides a MT 01

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2122 Gepost op: 06 december 2015, 20:31:15 »

Als je voor kwaliteit gaat moet je een bedraad systeem nemen, met een klasse A versterker.  Als je voor gemak gaat neem je een streaming abonnement en een paar streaming boxjes. Ik heb zelf Spotify en Tidal. Spotify op mijn telefoon heel makkelijk als je vaak in de auto onderweg bent. De App start automatisch zodra ik de auto start en gaat verder met jouw muziek afspelen.
Thuis speel ik ook vaak Spotify af, maar dan via de WiFi ontvanger in mijn Denon surround versterker met B&W Diamond speakers.
En als ik echt kwaliteit wil gebruik ik Tidal of een DVD. Maar dan moet je echt naar muziek willen luisteren.

Wel Wouter, daar twijfel ik aan. Als je een digitaal media digitaal kunt versturen (zonder compressie, wat Devialet doet) en ter plekke met goede DACs kunt omzetten en spelen (in de speaker zelf) dan zal dat normaal  beter moeten klinken dan analoog signaal versturen over kabels, vanwege signaalverlies etc...

Heel veel vrienden van me zijn razend enthousiast (waaronder enkele audiofielen), maar heb ze zelf nog niet gehoord. Maar ben wel echt nieuwschierig...

Zijn best kleine dingetjes, en aangezien ik in mokum woon heb ik dus een klein huis...Voordeel!

Wel slim om te kijken wat hoge-kwaliteit spotify doet tov Tidal... is Tidal echt beter?

Ik heb alleen de normale Devialet boxen gehoord. Tja wel goed, maar ook veel geld. Nu schijnen het silver type wel veel beter te zijn,  maar ook veel duurder! Ik denk niet dat ik dat er voor over heb.
Als je een stevig geluid uit kleine speakers wilt horen, ga toch maar eens bij Teufel luisteren?
En of digitaal beter is....? Ga daarover maar niet in discussie met echte audiophielen want die gruwelen van alles wat niet met een naald over hun analoge buizen versterker afgespeeld kan worden. ;)

Waarom heb ik nog Spotify? Omdat de App veel beter is en het muziek aanbod is groter!
De Tidal App had veel  storingen en startproblemen!
Maar het verschil tussen een mp3 streaming en een flac streaming kan ik iedereen laten horen.
Maar veel beter zijn DVD-A of SACD omdat de bitrate hier veel hoger is. Maar voor de echte audiophiel gaat er niks boven een goede LP op een Techniks direct drive met Orthofoon element.  :D

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2123 Gepost op: 06 december 2015, 21:38:59 »
Maar voor de echte audiophiel gaat er niks boven een goede LP op een Techniks direct drive met Orthofoon element.  :D

Of een echte oude Jukebox  8) Ik heb een Ami K 200  uit 1962, ongerestaureerd en helemaal compleet en origineel.....open systeem . Hier zit nog echt emotie en gevoel in  8) Marcel heeft ook een super mooie  ;D






« Laatst bewerkt op: 06 december 2015, 21:40:40 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2124 Gepost op: 06 december 2015, 22:40:13 »
Heel mooie Jukebox Bart! Zou in mijn kamer te veel plaats innemen! Ik ben al blij dat mijn antieke Blaupunkt Arizona radio met buizenversterker en Pepertuum-ebner platenwisselaar uit 1956 in de kamer mag blijven.  ;D
Maar met kwaliteitsgeluid heeft dit alles natuurlijk niks te maken.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2125 Gepost op: 07 december 2015, 00:01:09 »

Super boxjes zijn dat van Teufel ! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.


Idd,
Via Hubbit, 4 boxen voor 398. Normaal 199 per stuk.
Geluid vergeleken met de Sonos One en die One S boxjes van Teufel klinken veel voller.

Stream nu via Napster 320kb/s. Gaat echt super.
Hierna probeer ik Tidal. Is 10 euro duurder per maand en ik vraag me af of je echt het verschil merkt.

Neem je inloggegevens maar mee..........kan ik het meteen testen  ::)
« Laatst bewerkt op: 07 december 2015, 00:03:14 door Zap »
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2126 Gepost op: 07 december 2015, 00:21:26 »

Super boxjes zijn dat van Teufel ! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.


Idd,
Via Hubbit, 4 boxen voor 398. Normaal 199 per stuk.
Geluid vergeleken met de Sonos One en die One S boxjes van Teufel klinken veel voller.

Stream nu via Napster 320kb/s. Gaat echt super.
Hierna probeer ik Tidal. Is 10 euro duurder per maand en ik vraag me af of je echt het verschil merkt.

Neem je inloggegevens maar mee..........kan ik het meteen testen  ::)

Twee zielen één gedachte!  ;)

€99,- per boxje is echt het koopje van het jaar! Ze kosten nu weer €229,-


ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2127 Gepost op: 09 december 2015, 14:37:52 »

Super boxjes zijn dat van Teufel ! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.


Idd,
Via Hubbit, 4 boxen voor 398. Normaal 199 per stuk.


Kan je daar ook een 5.1 mee bouwen? aka zit er een hardwarematige kanaalsplitser voor DTS en dergelijke op? Wil maar 1 systeem in mn woonkamer, dat liefst ook filmgeluid doet...

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2128 Gepost op: 09 december 2015, 14:42:19 »
Maar voor de echte audiophiel gaat er niks boven een goede LP op een Techniks direct drive met Orthofoon element.  :D

Of een echte oude Jukebox  8) Ik heb een Ami K 200  uit 1962, ongerestaureerd en helemaal compleet en origineel.....open systeem . Hier zit nog echt emotie en gevoel in  8) Marcel heeft ook een super mooie  ;D


Heel mooi ding Bart, maar denk dat ik daar geen plek voor heb en m' vriendin dat ook niet ziet zitten :)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2129 Gepost op: 09 december 2015, 18:03:35 »

Super boxjes zijn dat van Teufel ! Ik neem aan dat je de Raumfeld one S hebt.


Idd,
Via Hubbit, 4 boxen voor 398. Normaal 199 per stuk.


Kan je daar ook een 5.1 mee bouwen? aka zit er een hardwarematige kanaalsplitser voor DTS en dergelijke op? Wil maar 1 systeem in mn woonkamer, dat liefst ook filmgeluid doet...

Neen, daar kan je geen 5.1 systeem van bouwen! Want de meeste audio-streamers kunnen niet met 5.1 audio overweg! Streamers zijn bedoelt voor Multi-room audio installaties, dus elke kamer zijn setje speakers die je dan apart kunt in en uit schakelen.

Met deze Raumfeld connect kan je dit doen. Je kan ze één voor één mono aansturen of je kan aan twee boxjes een stereo geluid geven. (Voor de Raumfeld one is deze niet nodig die kan je individueel aan je wifi koppelen met een App. Of je kan een streaming internet radio opslaan onder één van de vier presets.)
Deze Raumfield connect heeft trouwens een zelfde type DAC als Devialet namelijk 192kHz 24 bit!!!

Dus je zal 5.1 systeem moeten nemen of losse boxjes maar dan maximaal stereo.