Als je voor kwaliteit gaat moet je een bedraad systeem nemen, met een klasse A versterker. Als je voor gemak gaat neem je een streaming abonnement en een paar streaming boxjes. Ik heb zelf Spotify en Tidal. Spotify op mijn telefoon heel makkelijk als je vaak in de auto onderweg bent. De App start automatisch zodra ik de auto start en gaat verder met jouw muziek afspelen.
Thuis speel ik ook vaak Spotify af, maar dan via de WiFi ontvanger in mijn Denon surround versterker met B&W Diamond speakers.
En als ik echt kwaliteit wil gebruik ik Tidal of een DVD. Maar dan moet je echt naar muziek willen luisteren.
Wel Wouter, daar twijfel ik aan. Als je een digitaal media digitaal kunt versturen (zonder compressie, wat Devialet doet) en ter plekke met goede DACs kunt omzetten en spelen (in de speaker zelf) dan zal dat normaal beter moeten klinken dan analoog signaal versturen over kabels, vanwege signaalverlies etc...
Heel veel vrienden van me zijn razend enthousiast (waaronder enkele audiofielen), maar heb ze zelf nog niet gehoord. Maar ben wel echt nieuwschierig...
Zijn best kleine dingetjes, en aangezien ik in mokum woon heb ik dus een klein huis...Voordeel!
Wel slim om te kijken wat hoge-kwaliteit spotify doet tov Tidal... is Tidal echt beter?
Ik heb alleen de normale Devialet boxen gehoord. Tja wel goed, maar ook veel geld. Nu schijnen het silver type wel veel beter te zijn, maar ook veel duurder! Ik denk niet dat ik dat er voor over heb.
Als je een stevig geluid uit kleine speakers wilt horen, ga toch maar eens bij Teufel luisteren?
En of digitaal beter is....? Ga daarover maar niet in discussie met echte audiophielen want die gruwelen van alles wat niet met een naald over hun analoge buizen versterker afgespeeld kan worden.

Waarom heb ik nog Spotify? Omdat de App veel beter is en het muziek aanbod is groter!
De Tidal App had veel storingen en startproblemen!
Maar het verschil tussen een mp3 streaming en een flac streaming kan ik iedereen laten horen.
Maar veel beter zijn DVD-A of SACD omdat de bitrate hier veel hoger is. Maar voor de echte audiophiel gaat er niks boven een goede LP op een Techniks direct drive met Orthofoon element.