Auteur Topic: Lekke voorvork keerring....Fabrieksgarantie of niet?  (gelezen 9594 keer)

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Lekke voorvork keerring....Fabrieksgarantie of niet?
« Gepost op: 31 oktober 2006, 16:40:01 »
Hallo,

Ik heb de keerring van mijn linker voorvorkpoot lek, kwam erachter bij het laten vervangen van mijn voorband. Inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer, maar die durfde mij niet te garanderen dat deze reparatie onder de garantie viel, omdat dit een slijtage onderdeel zou zijn.

Nu vind ik het zowieso wel erg snel, 15000 km in anderhalf jaar en de keerring is lek, maar goed als het echt zo is, is het niet anders.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee (al dan niet met de MT-01)? En wat vinden jullie, hoort dit garantie te zijn?


Kododododododododododo

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Lekke voorvork keerring....Fabrieksgarantie of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2006, 20:30:37 »
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar volgens het forum van onze Duitse collega's is dit een euvel dat blijkbaar nogal eens voorkomt bij de MT.
Persoonlijk zou ik toch wel aandringen op vervanging onder garantie.
Ik heb het tot nu toe nog nooit voor gehad met mijn vorige motoren en ik hoop dat dit ook zo blijft.
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Lekke voorvork keerring....Fabrieksgarantie of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2006, 21:15:04 »
Ik heb helaas de ervaring (niet met de MT01) dat dit geen garantie is.  Ik heb losse beschermers gemonteerd. Kosten weinig en voorkomen hopelijk dit probleem.


Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Lekke voorvork keerring....Fabrieksgarantie of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 01 november 2006, 17:39:45 »
Ok, ik heb eens even wat verder rondgebeld en 4 van de 5 dealers die ik nu gesproken heb reageren allemaal met: "Wát? Welke dealer is dat? Want dit is belachelijk!".

Inmiddels Roadrunner Motoren uit Velp weer gesproken en aangedrongen op reparatie binnen de garantievoorwaarden. Hij is om...dus de reparatie is gratis :D

Dank voor jullie tips!!!!
Kododododododododododo