Maar het grootste nieuws was voor mij toch dat Rossi volgend jaar weer voor Yamaha gaat rijden! 
Ja, dat zat er aan te komen

, ondanks de overname door Lamborghini (Audi) en een aanbod van 17 miljoen. Hij is eigenlijk geen plaats opgeschoten in die 2 jaar Ducati. Dan kan Stoner wel zeggen dat hij (Rossi) nooit tot de limiet is gegaan met die Ducati

, zoals hij (Stoner) wel heeft gedaan en dat gaf wel resultaten, maar Hayden is er ook nooit verder mee gekomen. Rossi is nog nooit zoveel gevallen als met deze fiets en dat zegt mij toch wel genoeg over hoe ver hij wilde gaan en verder had geen zin.
Bij Honda en Rossi zit teveel oud zeer om dat ooit nog goed te krijgen, dus Yamaha was de beste (en enige) optie, hoe vervelend die J.Lo ook is. Die muur in de pit zal wel verleden tijd zijn, mag ik hopen, want die was te kinderachtig voor woorden. De vraag is alleen of Burgess de op Lorenzo's maat en stijl gebouwde M1 in hetzelfde gareel kan krijgen als de M1 ten tijde van Rossi's eerste contract met Yamaha. De tijden zijn wel veranderd sinds zijn vertrek. Als dat lukt, dan heeft J.Lo de grootste concurrent in eigen merk. Pedrosa gaat het niet worden, ondanks zijn tweede plek tot nog toe, hij is mij (letterlijk en figuurlijk) te licht. Stoner is aan het uitbollen, anders zou hij wel meer pushen - ondanks die flinke val dit weekend. Nee, ik verwacht meer van de nieuwe generatie: Dovi, Crutchlow, Bradl en Marquez.
Wat er met Spies dit jaar aan de hand is? Ik ben benieuwd naar zijn eerste persco na het ontbinden van zijn contract.
Als Rossi naar het SBK gaat in 2015

- zoals de Italiaanse pers denkt te weten - op de nieuwe R1, dan gaat dat een heel interessant kampioenschap worden. Biaggi, Melandri en Rossi (en Spies?) in één kampioenschap? Oude tijden herleven!

Greetz, kowalski.