Auteur Topic: VRO (opleiding)  (gelezen 9005 keer)

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
VRO (opleiding)
« Gepost op: 08 januari 2013, 16:21:06 »
Ik wil dit jaar eens de Voortgezette opleiding doen.
Zelf dacht ik aan 6 april, 13 of 27 april (zaterdag)

Iemand nog interesse?

Iemand ook lid van KNMV? en zo ja, wat zijn je ervaringen? voor alleen de korting voor de opleiding hoef ik het niet te doen...



Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2013, 17:09:57 »
Wilde ik eerst ook doen...maar heb nu gekozen voor een bergtraining in de Eiffel  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

GJ

  • Gast
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2013, 17:38:14 »
Wilde ik eerst ook doen...maar heb nu gekozen voor een bergtraining in de Eiffel  8)

Bij wie ga je die doen?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2013, 18:13:29 »
http://moto-sportivo.nl/

Die VRO is op een circuit..en dat is niet zoals het in het dagelijks verkeer gaat. Ik heb ooit eens een remcursus gevolgd op een afgesloten terrein. Dan durf je echt veel....als autos en voetgangers  wegenkegels zijn  :P En het is ook vrij makkelijk want er kan weinig tot niets gebeuren als je een fout maakt. Hooguit onderuit gaan.
Dit leek me  veel leerzamer en ook leuker..lekker weekendje weg  8)

Ik ga samen met Frank, 20-22 april.
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2013, 18:19:57 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2013, 16:57:09 »
Dat lijkt me juist het voordeel van een gesloten training: dat je verder durft te gaan om er achter te komen hoe ver je kunt gaan.
Bergtraining lijkt me meer gericht op bochten training: das plan B
ps, onderuitgaan op mijn eigen fiets is natuurlijk niet het doel  :P

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2013, 20:10:04 »
Klopt Niels, bergtraining is meer bochtentraining. Remtraining is ook leuk en het is idd een uitdaging om te kijken hoe ver je kunt gaan.....en daar zul je versteld van staan  :o Bij de remcursus kreeg ik zelfs de 260 kg zware D******r met ellenlange wielbasis en laag zwaartepunt met het achterwiel van de grond  8) Maar dat lukt je ook alleen op zo'n training! Ik spreek uit ervaring, 6 weken later lag ik tussen de rotsen......in noodsituaties doe je juist alles wat je niet moet doen.....handrem, voetrem, alles tegelijk en uit schrik maar vasthouden in de hoop dat je sneller stil staat  :-[

Vandaar dat ik nu heb gekozen voor de bochtentraining op de openbare weg  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2013, 19:09:30 »
Zo, Frank en ik zijn weer terug uit de Eifel  ;D
Wat een super leuk weekend en perfect georganiseerd!!!
Wij zijn vrijdag al vertrokken en hebben overnacht bij vd Valk omdat zaterdag 8.30 verzamelen in Venlo iets te vroeg was  :o

4 groepen van 6 deelnemers en 8 instructeurs.
Super leuke routes, en regelmatig geweldige bochten die we danb ook meerdere malen deden  8) Even omhoog, dan weer naar beneden en nog maar een keer  ;D Op die plekken hadden ze fotografen neer gezet die ook filmden.

Bij de eerste stop op de eerste dag moest ik de groep al verlaten. Ze delen bij aanmelding de groepen in naar aanleiding van je gegevens. Dus hoe lang heb je je rijbewijs, hoe lang rijd je motor en welk type. Frank heeft ons opgegeven en rijd nog niet zo lang. Iedereen moet een keer voorop met de instructeur achter je en daarachter de rest. Toen ik voorop reed had ik alleen de instructeur en Frank nog achter me  :P Groep met R6 ( vrouw), Speed Triple, Honda Crossrunner en een ....Harley  :o Instructeur op een BMW GS.
Ik moest dus naar een snellere groep waar later Frank ook bij kwam  ;D

Daar gebeurde eigenlijk hetzelfde  ;D Telkens als Frank of ik voorop reden kwamen we enkel met de instructeur aan  ;D ;D ;D In die groep reden een VFR, CBR, Triumph Tiger en MT-03.

Echt superleuk was Pies Port  8) Die hebben we een paar keer gedaan en daar kwam je dus ook tussen de snelle jongens !



Achter een Suzuki GSR aan. Die rijd dat hele stuk in zijn 2 en trekt door tot 14000 toeren! Dat is best lastig als je met een MT erachter aan gaat  :-\ Ik moet schakelen en dan verlies je toch wat meters. En in de bochten zijn ze een stuk wendbaarder. Frank zat op het achterwiel te drukken van een Aprilia Shiver  ;D Later nog een Z1000 achter me gehad die op mijn wiel zat te drukken ...die was iets te snel  ;)

Vervolgens achter een super mooie Ducati, die door een vrouw bestuurd werd  8) Dat heb ik na 1 bocht opgegeven.....



We hebben nog een remproef gedaan, keren binnen pionnen en rijden over een autoband. Die laatste heb ik over geslagen want dat zou ten koste kunnen gaan van mijn bugspoiler  :'( Frank deed dit wel...vlak voor de band even gas bij geven hadden ze gezegd. Wil niet zeggen dat je voorwiel de band niet mag raken  ;D 8)

Op de laatste dag werden we nog even getrakteerd op een politie bezoekje  :( Die kwam achter Frank en mij aan ...
Ik schrok al, dacht voor het geluid! Maar bleek dat we hadden ingehaald waar we niet mochten. Ook weer op zo'n bochtig parcours wat we een paar keer gedaan hebben. We hadden 2 autos en een bus ingehaald. Ik net voor een bocht alledrie tegelijk en Frank in 2 delen. Dat had ie gezien...mij gelukkig niet  :P Koste 70,- die alle deelnemers mee betaald hebben  8)

Op de terugweg met de Shiver en de GSR terug gereden en halverwege afgehaakt omdat mijn motor raar deed. Hortend en stotend op de snelweg! Tijdens het weekend ook al dat hij soms niet starte, net als vorig jaar bij weekend van Max. Zelfs tijdens het rijden ging mijn alarm af  :o

Bij thuiskomst bleek mijn plus pool van de accu los te zitten  ::)

Al met al een super leuk, maar vermoeiend weekend! Leuk hotel http://www.eifelhotel-daun.de/index.php/nl/

Met de eigenaars van Moto Sportivo overlegd of dit eventueel ook in club verband mogelijk is. Ik krijg binnenkort een opzet met prijzen en een flyer  8)
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!

En als laatste, buiten de gezelligheid...je leert er heel veel van!!! .......zeker als je onze instructeur Peter op zijn BMW K1200R als instructeur hebt  ;)
« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 19:11:37 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2013, 20:06:12 »
Jaaaa, dat zijn ze.
Heerlijk rijden en wat leren ook.

Thanks voor je levendige verslag en de foto's

Volgend jaar ben ik erbij !

Misschien wat voor hemelvaart 2014, of in de plaats van!
« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 20:09:18 door Zap »
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2013, 20:18:08 »
Hemelvaart 2014 zou een optie kunnen zijn Mark. Marcel ( eigenaar) stuurt me deze week een mail met alle info, prijzen etc. Wanneer je als groep boekt word het voordeliger. En Frank en ik krijgen sowieso al korting  ;)
BTW, waar we over 3 weken naar toe gaan zijn heel goeie vrienden van de eigenaars van Hotel Eifelblick in Daun  ;)
In Daun zijn het Limburgers, super gezellige mensen en volgens Tom en Marlou zijn de eigenaars van Vulkanberg ook super gezellig  ;D

Wat de fotos betreft...gejat van internet  :P De fotos van het weekend komen nog  ;) Waarschijnlijk ook die van mij toen ik een haarspeld bocht op zijn engels nam  :-[ Op het moment dat ik die autos inhaalde zag ik in mijn spiegel een groen/witte Polizei auto om de bocht komen....vergat ff dat ik nog een haarspeld bocht moest nemen  :-X

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #9 Gepost op: 23 april 2013, 20:40:13 »
Ziet er inderdaad een stuk beter uit dan een VRO opleiding!
Goed verhaal Bart. Lijkt me een strak plan om een keer mee te doen, maar we moeten dus echt een jaar wachten ?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2013, 19:10:09 »
Buiten het feit dat het veel gezelliger is dan op een circuit, heeft ook dit certificaat dezelfde waarde als een VRO. Ik krijg nu korting op mijn verzekerings premie  8)



Ik ga nu door voor de EXTRA verhoogde rijvaardigheids training...manouvreren bij stilstand  :P ;D ....misschien krijg ik dan nog meer korting  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2013, 22:53:44 »
Ik ga nu door voor de EXTRA verhoogde rijvaardigheids training...manouvreren bij stilstand  :P ;D ....misschien krijg ik dan nog meer korting  ;D
Korting niet maar Blondie gaat het wel in der Bonus/males merken en dat scheelt haar elke keer dat jij haar eldelmoedig staat te helpen toch 10%   ;D

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2013, 23:06:19 »

Korting niet maar Blondie gaat het wel in der Bonus/males merken en dat scheelt haar elke keer dat jij haar eldelmoedig staat te helpen toch 10%   ;D

Nee hoor. Ik betaal de schade zelf, dus ze merkt er niks van in de bonus/malus  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MADMAXMT01

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 304
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #13 Gepost op: 29 september 2013, 18:11:55 »
Is er nog iemand die dit jaar geinteresseerd is om de bergtrainningen te gaan doen van moto sportivo van 10 t/m 12 mei.
See you on next tour MADMAXMT01

MADMAXMT01

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 304
    • Bekijk profiel
Re: VRO (opleiding)
« Reactie #14 Gepost op: 29 september 2013, 18:13:13 »
Volgend jaar 2014 dus  ::) ;D ???
See you on next tour MADMAXMT01