Auteur Topic: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km  (gelezen 9571 keer)

wimpel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Gepost op: 23 maart 2013, 15:42:34 »
Hallo luiden

Hier een heel gelukkig nieuw lid van jullie forum. Mijn naam Wim Meijer, 54 jr,  wonend en werkend in de provincie Groningen en afkomstig uit Friesland. Al heel lang dromend van een MT 01, maar ja t moet ook allemaal betaald. Kom ik afgelopen najaar bij een goede dealer een MT01 uit 2006 tegen met 890 KM op de teller! En dat voor 7500 euri. Meteen toegeslagen :-))
Toen oude motor verkopen. Ik had een XJR 1300. Geweldig fijne motor, nooit gedoe gehad. Behalve dat de koppeling met niet hete motor steeds sneller begon te slippen, dus daar is een nieuwe koppeling voor gekomen. Heerlijk rijden over dijkweggetjes is mijn ding, zijn er zat hier in de noordelijke provincies.. De Eifel, Luxemburg en België. Soms de acceleratie testen, zal je toch gebeuren dat ie t niet meer doet ;-))
De MT in de winterstalling en het lange op het voorjaar begon. En duurt nog. Wel twee weken geleden naar huis gereden, en wat ben ik blij, wat rijd dat leuk. Nu nog steeds kou en vooral nog bijna dagelijks zout strooien
Eerder reed ik Yamaha XS 650, Moto Guzzi 850 T5, YAMAHA TRX en XJR 1300 SP. Kortom YAMAHA en 2-cilinder fan
Al een tijdje Forum bezocht, dromen van wat extra's mag dan toch ook? De MT is nog origineel. Aubergine kleur. Met een heeeel klein flyscreen als toevoeging.
Mijn kinderen vinden motorrijden ook leuk en papa vind het geen straf met hen een uurtje rond te tuffen, maar die van 8 wil zich kunnen vasthouden. Ook zoek ik wat uirbreiding van de bagagemogelijkheden. TIPS? Een klein bagagerekje achterop, kon ik niet vinden via Marktplaats etc. Ligt ie nog ergens in een schuurtje op mij te wachten? Een tanktas idem .
Is een olietemperatuurmeter verstandig?
Verder houd ik van geluid van een motor, zeker van een 2-cilinder. Mijn vriendin niet. Zelf zou ik voor een DAM uitlaat opteren. Meer geluid en een rechtere vermogenskromme. Is er ook een soort Jackal and Hyde oplossing, zoals voor de HD's? http://www.jekillandhyde.nl/default.asp Dat spreekt me bijzonder aan. Laatst op een motorbeurs in Groningen staan genieten. Is er een tussen oplossing ?
Hoop met jullie nog veel te kunnen genieten van de MT's
Er zal nog wel eens mooi weer komen (eerst regen om de wegen schoon te spoelen en dan ZON!), zodat foto's gemaakt kunnen worden, anders emigreren?

Wim  Meijer
Groningen



GJ

  • Gast
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2013, 15:58:40 »
Hallo Wim. Welkom! Veel herkenning in je verhaal. Ook ik ben gek op m'n MT01, een grijze uit 2005  nieuw gekocht! Daarvoor een XJR1300SP, een rode. Super fiets, alleen geen V-twin....

Vel plezier met je fantastische motor, geniet ervan. Hier vind je allerhande tips, trucs en ideeën om je brommer te verfraaien.

Eén ding moet me wel van het hart, dat doe ik bij iedereen hier die een poging onderneemt om een rekje, koffers, een groter kuipje wil monteren dan een fly-screen of handkappen  ???: niet doen; het is strafbaar op een MT!  ;) Een tanktas is nog acceptabel, maar alleen als je langer dan één dag weg gaat!  ;D


rommel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 185
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2013, 17:10:23 »
Hoi Wim,

Veel plezier, met deze mooie super bike.  ;)

Gr Rommel

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2013, 18:16:07 »
Welkom

Met de Dams, is een Jackel&Hyde niet echt nodig.
Als je `m laag in toeren houd en het gas niet te ver open gooit, is het surplus aan geluid acceptabel. :P

Gr Berry

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2013, 20:35:23 »
Welkom 8) 8)

doe je voorzichtig met inrijden van dit 7 jaar oude beestje?? :P

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2013, 22:02:28 »
Welkom Wim,

En gefeliciteerd met je MT-01. Trek je niets aan van GJ, die houdt niet van handkappen en schermpjes ;). Als je zelf daar interesse in hebt, laat je niet weerhouden. Veel plezier en misschien tot ziens?

Greetz, kowalski (dè handkappenman ;) )
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2013, 22:32:31 »
Welkom hier wim, goede keus gemaakt ;) en een setje dam is echt aan te raden 8) mooie kilometerstand ook. Veel fun op de bike, en wie weet tot een forum ritje.
"Silence is better than Bullshit"


eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2013, 10:46:26 »
Welkom Wim.

Onvoorstelbaar dat mensen een motor kopen en het ding staat maar ergens. Had  de eigenaar beter de taxi kunnen nemen, was ie voordeliger uit geweest.
Temperatuurmeter heb ik erop. Bijna altijd staat ie op 100 C. Soms bij heel heet weer en vaak voor de stoplichten staan, gaat ie naar 110 c. Verder is dat niet zo spannend.
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2013, 13:47:16 »
Welkom Wim.

Onvoorstelbaar dat mensen een motor kopen en het ding staat maar ergens. Had  de eigenaar beter de taxi kunnen nemen, was ie voordeliger uit geweest.
Temperatuurmeter heb ik erop. Bijna altijd staat ie op 100 C. Soms bij heel heet weer en vaak voor de stoplichten staan, gaat ie naar 110 c. Verder is dat niet zo spannend.

tiens, 20 graden meer dan mij meestal. gek.

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2013, 14:06:46 »
De temp meters zijn niet zo accuraat in aangeven,zit weleens verschil in! Gr eddy
Alles of niets!!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2013, 19:37:30 »
Welkom Wim  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2013, 21:20:16 »
Welkom Wim,

Een ding is zeker, een weg terug is er niet meer.
Vanaf nu ga alles vergelijken met een MT01
De trillingen, koppel, klappen, roffel, warmte van het blok, blikken van omstanders, spontaan huilende kinderen en exploderende knaagdieren.
En laten we vooral niet de schaarse, niet meer te verkrijgen en abnormaal dure accessoires vergeten.

Zap
I'd rather be riding

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2013, 21:53:56 »
Welkom Wim,

Een ding is zeker, een weg terug is er niet meer.
Vanaf nu ga alles vergelijken met een MT01
De trillingen, koppel, klappen, roffel, warmte van het blok, blikken van omstanders, spontaan huilende kinderen en exploderende knaagdieren.
En laten we vooral niet de schaarse, niet meer te verkrijgen en abnormaal dure accessoires vergeten.

Zap

Klopt, Harley Davidson Night Rod test gereden voor de lol... vond het maar braaf stil rustig trillingsvrij ding in vgl met de MT.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2013, 21:57:31 »
Een HD trillingvrij ?

Zelf nog nooit op gereden, maar staat wel op mijn verlanglijst.
I'd rather be riding

wimpel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe MT 01 uit 2006, 890 km
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2013, 17:16:47 »
Weekend met de YAMAHA XS 650 Klub op pad geweest, Heel redelijk motorweer

Mijn MT heeft er ondertussen 1750 km op staan. Dus kunnen we eens echt gaan belasten. Acceleratie uittesten etc

Ben heel heel blij met deze brommer

Wim