Veel plezier met je B-king, Julian, ik snap er ook niks van, maar het zal allemaal wel en wat ik er van snap, doet er ook niet toe.
Ik heb me donderdag met z'n kleine broer moeten vermaken, de GSR600. Na m'n 50k-beurt bleek thuis m'n hydraulische vloeistofreservoir van de koppeling te lekken en hebben ze van Goedhart woensdagavond om half elf de MT-01 gewisseld voor de GSR, zodat ik donderdag gewoon op de motor naar m'n werk kon.
1 Ding kan ik je wel vertellen: viercilinders zijn niet mijn ding. Dat gezoem bij stationair draaien, het gegil al bij alleen maar wegrijden en het gejank op de snelweg bij 130 op de teller. Ik zat dan op bijna 8k rpm in z'n 6

en had nog ruimte tot 14k. Bovendien was dit exemplaar gezegend met een nogal aan-uit gasreactie, dus rustig in de stad rijden gaf nogal een schokkerig beeld in gasbeleving.

't Mag dan een mini B-king heten, maar dit prinsje zal het nooit worden. Al was het ABS wel een pluspunt.
Dan heb ik nog liever de ER-6N, die ik dinsdagmiddag meekreeg vanaf Goedhart, ook een brommer qua grootte, maar met een veel fijner karakter. Zo'n paralleltwin is toch dichter bij onze motor qua karakter, dan een viercilinder. Ook met ABS en een leuk kort potje onder het blok van Akrapovic - zonder dB-killer

. Dat knalde en plofte lekker en dan voel je je toch snel thuis op zo'n ding, ook al is qua grootte vergelijkbaar met m'n Zündapp van vroeger. Het gas was een stuk fijner te bedienen. 't Stuurt ook prima, maar dat deed die GSR ook wel.
Maar ik was blij, dat ik donderdagmiddag - ook al was het in één van de grootste plensbuien van de week - weer op m'n MT-01 naar huis kon vanuit Bodegraven en vandaag weer heen en terug naar m'n werk - ook al in zo'n plensbui vanmiddag.
Morgen eerst naar Informatique voor m'n computer - schakelaar kapot - en dan weer naar Goedhart voor m'n lekke Puma's na die plensbuien van van de week. Anderhalf jaar oud en wéér lekken op de wreef - net als het vorige paar, wat toen onder garantie is vervangen. Kijken of dat nu weer lukt, anders worden het Daytona's

, die bevallen nogal in de groep, heb ik begrepen. Maar het lijkt wel of alles momenteel besluit om er mee op te houden en stuk te gaan. Wet van Murphy was nog niet klaar met me..... en het zal het laatste nog wel niet zijn, ben ik bang.

Greetz, kowalski.