Auteur Topic: Lithium-ion batterijen, weten wanneer je afgezet wordt!  (gelezen 2398 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Lithium-ion batterijen, weten wanneer je afgezet wordt!
« Gepost op: 22 juni 2013, 13:37:58 »
Nu ben ik ook in het bezit van zo'n mooie Drift HD camera, waarmee je dus leuke opnames op de motor kan maken!
Nadeel is dat de camera en dus ook de Batterijen steeds kleiner worden.
En als je dus bijna vier uur op kunt nemen op één SD kaartje is het dus lullig dat je batterij al naar 30 tot 40 minuten leeg is.
Nu kosten die camera's niet zo veel meer, maar voor een extra 3,7V 1100mA Li-ion batterij vragen ze € 29,-
Voor een Li-ion batterij met verhoog de capaciteit zelfs € 39,-
Voor een losse acculader € 39,-

Als je niet op past bij je voor de accessoires nog meer kwijt dan voor je camera!  ::)

Nu kun je op internet moeilijk Li-ion accu's vinden omdat Drift de accu's in China laat maken met een eigen opdruk!

Maar er worden maar een aantal maten standaard accu's gemaakt, als je er dan achter bent gekomen dat dit dezelfde accu's zijn als voor Fuji NP60 en nog een hele rits andere camera's wordt het iets makkelijker.

Op E-bay kan je genoeg verkopers vinden maar €20,- ben je zo kwijt al of niet met verzend kosten!

Dus op naar een Chinese verkoper

http://myworld.ebay.com.hk/dstebattery?ssPageName=ADME:L:OU:NL:1181

 ;D  ;D   ;D

Ze hebben ook een Engelse site

http://stores.ebay.com/dstepower

Hier verkopen ze voor alle camera's telefoons etc. Li-ion batterijen!!!

Een Li-ion accu met hoge capaciteit! kost hier € 3,85  :o   :o   :o
Maar voor drie accu's met lader was ik was hier dus € 13,50 kwijt met gratis verzending!
Dat zelfde grapje had me in Nederland €156,- gekost.  >:(

Ik kreeg zelfs nog 10% korting als ik twee pakketjes wilde kopen  ;)
Maar dan zou ik net boven de magische douane grens van €22,- uitkomen en dus BTW en invoerrechten moeten betalen.

En ja, de vier onderdelen werden na 14 dagen netjes in doosjes verpakt bezorgd via Singapore air-mail!