Wat een hoop stukken nog aan die MT Marcel
Maar dat moest ook wel als je zelf zo in de kreukels ligt.
Total loss = als de waarde van het wrak + de kosten van de reparaties meer zijn dan de waarde die je motor had op het moment van de aanrijding.
In al deze drie posten zit natuurlijk wat rek in.
Waarde van het wrak wordt nogal eens te hoog ingeschat. (kan de taxateur geen opkoper voor vinden)
De kosten van de reparaties worden altijd te hoog ingeschat
, maar hier kan je zelf dus veel besparen door het je dealer afspraken te maken geen nieuwe onderdelen te kopen, maar zelf de tweede hands onderdelen te leveren.
Wat je motor op moment van aanrijden waard was is ook zo'n moeilijke, meestal hebben ze daar een tabel voor, maar dit moet je aanvechten of een tweede taxatie laten doen want een zelfde tweedehands MT kan je er vaak niet voor dat taxatie bedrag kopen, zeker niet voor zo'n cult bike als een MT.
Moeilijker vind ik nog het feit dat je zegt dat je voorvork krom is (eentje maar?), in ieder geval alle twee vervangen!
Maar dan is het nog de vraag of het balhoofd niet ontzet is.
Bij mijn vrouw der motor hebben we het maar met moeite "redelijk" goed gekregen, maar 100% wordt het nooit meer!
Dan doe je er verstandiger aan om een andere tweede hands MT te kopen.
Voordat een opkoper het wrak eventueel koopt zou ik ook zeker de nog onbeschadigde opties van het wrak (laten) afslopen en vervangen voor de standaard of als sleutelen je hobby is zelf het wrak houden
succes, we zullen het wel horen!