Auteur Topic: Stukje racen met andere modellen ...  (gelezen 10838 keer)

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Gepost op: 26 november 2006, 17:26:56 »
Ok , nu ben ik er zeker van ...
Na mijn andere uitlaten en het nog eens optimaal laten afstellen van de powercommander laat ik het erbij ...

Vandaag nog eens gaan kijken in doel (havengebied zonder verkeer) naar laat ons toch maar zeggen 'straatracers'.
Mannen die rijden op de limiet van hun motor , banden , remmen en verstand .

Met z'n 4 zijn we naar huis gereden , kilometertje of 10 bochtenwerk en autosnelweg . Een gsxr1000 met Akra-4 in 1 , een cbr 1000 met yoshimura , ik , en een verrassend snelle kawa636 ninja .

Nu kan ik na 12 jaar toch al een stukje rijden , maar hoe hard ik ook op de randen van m'n banden reed , ze vlogen me alle 3 om de oren en vlamden op hun achterwiel voorbij terwijl ik alles uit m'n beestje perste.

Nu begrijp ik meer en meer de roeping van de MT-01 , en daar hoort stunt- en vliegwerk écht niet bij . Dus als ik volgende keer nog eens verhalen hoor van Mt rijders die R1's en soortgelijken achterlaten , stel ik daar toch mijn vragen bij .  :?

Het goede nieuws is , dat ik hem nog steeds graag zie  :wink:


Is het ooit genoeg ?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
wedstrijdje
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2006, 20:21:03 »
Hallo nooitgedacht,

Ik voel met je mee.
Bij een wedstrijdje op het rechte stuk, komt onze MT01, 2 cylinders  en 70 paardekrachten te kort.  Maar daarom hebben we 'm net gekocht.
In een bochtig trajekt is het anders. Hier komt het meer op de stuurmanskunst, durf en verstand aan.Zie je heel goed als je met een groepje MT's op stap gaat. Zelfde brommer en toch zijn er mensen die zo weg rijden (stuurmanskunst, durf of verstand op nul?) en anderen die de middenmoot niet bijbenen (rijden weinig?, durf of te veel verstand?).
We hebben onze brommer heel bewust gekozen. Als we hadden gekozen voor 4 cylinders en meer pk's hadden we waarschijnlijk nog euro's overgehouden.We hebben gekozen voor  2 cylinders, zijn beperkte paardekrachten, maar ook om z'n perfekt stuurgedrag en "karakter". En gelukkig zie je 'm niet op elke straathoek. Sleep ze maar eens mee naar de Ardennnen.    Jo.
With blonds more fun.

gompie

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2006, 22:49:24 »
Dacht je echt met een 01 dat snelle spul bij te houden? Te zwaar en te weinig vermogen. Heb zelf R1 gereden (ben geen topper overigens) maar ben HEEL bewust overgestapt op deze brommer (heel even vreemd geweest op een Hornet 900). Kom van deze motor " relaxter" af, heb niet het gevoel van "blij dat ik het weer heb overleefd". Qua plezier onovertroffen, echt veel leuker dan een R1 (het kan ook TE hard gaan  :?
Stuurt en remt fantastisch! Toverwoord hier is volgens mij "driveability" (laat zich lastig vertalen). De macht en controle die je hebt in en bij het uitkomen van bochten is super. Ok, je hebt je " wedstrijd" verloren maar durf te wedden dat je meer fun hebt gehad???
There is no substitute for cubic inches...

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2006, 05:26:25 »
Hey Gompie en Eliminator ,

Het is compleet waar wat jullie me daar vertellen .
Het is idd. zo dat als je met een rustig groepje rijdt of alleen , je veel meer geniet en relaxter bent .  :lol:

Het was alleen even slikken , want na m'n eerste 4 motors , (gsxr1100 , V-max met upside down en andere aanpassingen , honda cbr1000, en terug een gsxr1100 maar dan getuned) , was ik het niet gewend hen gewoon te laten wegrijden .
Goed dat jullie der zijn om me te herinneren aan de reden dat ik de MT-01 kocht , FUN !  :D

En Gompie , héél waar , het  'ik ben blij dat ik het heb overleefd gevoel' had ik gisteren na lange tijd terug , en dat stond me niet aan.

Bedankt hé jongens , ik ga strakjes een rustig ritje maken om mijn beestje te sussen , want ik heb er echt wel mee gebeuld ... :roll:
Is het ooit genoeg ?

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2006, 08:29:49 »
Hier nog een voormalig Yamaha YZF R1/Suzuki Hayabusa/Triumph Daytona 1200/Honda Super Blackbird/Kawasaki ZZR1100 rijder... Ik heb met al deze machines de limit opgezocht tot 340 km/uur op de teller. Het is even fun (vaak ten koste van andere weggebruikers..) en daarna pffff. dat was eigenlijk onverantwoord gevoel....)

Nu is de funfactor weer maximaal  :lol:

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2006, 08:51:01 »
Als ik dan toch mijn rijbewijs moet kwijtraken, dan liever bij een bochtige Ardennenrit met de MT-01 dan bij een supersnelle rechttoe-rechtaan autosnelwegrit met enig welke 'echte racer'.  :twisted:
En geloof me vrij, het is zoals Eliminator het zegt, in de Ardennen heb je de vele PK's echt niet nodig om veel plezier te hebben.
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

Jehue

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Reactie #6 Gepost op: 27 november 2006, 15:49:39 »
Maar dan nog.............valt mij het vermogen ook tegen. :shock:
(Ik kom zelf dan van een R1 je af, welke 140pk op het achterwiel had)
Als je kijkt naar een Honda VTR1000SP of iets dergelijks,
dan denk ik dat ze hier best wel meer uit hadden kunnen halen, zelfs de Suzuki M1800 (shopper) heeft meer vermogen en hoger toerental :cry:

Nooitgenoeg

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Stukje racen met andere modellen ...
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2006, 04:49:01 »
Tjah , er zal altijd een overtreffende trap zijn , maar de MT is een beetje als een puppy . Zat ik gisteren op een terrasje in Antwerpen (jaaaah , eind november) , en veel mensen spreken je spontaan aan .

Zo heb ik twee uur zitten kletsen met een Amerikaanse toerist die met een V-max reed , over koetjes en kalfjes .  :)
Best wel leuk , en ik heb elke dag meer en meer door wat de bedoeling nu juist is , just take it easy , je weet dat je kracht op overschot hebt , maar hoeft ze niet aan te spreken .  8)

(En hij is ook zo mooi en wendbaar voor 250 Kg)
Is het ooit genoeg ?