Auteur Topic: zomers jasje  (gelezen 9760 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
zomers jasje
« Gepost op: 13 november 2013, 14:36:48 »
Ik ben op zoek naar een jas voor op de motor die aangenaam is bij hoge temperaturen, 30 Celcius.
Mijn leren jas is prima voor als het koud is en "normale" temperaturen, maar ergens boven de 25 C, voor de stoplichten, begint het zweet te komen.
Kan iemand iets aanbevelen, moet wel voorzien zijn van protektoren.

Uit mijn oude motorbroek heb ik het wind- en waterdicht vlies uitgehaald en dat werkt prima bij tropische temperaturen.


With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2013, 14:58:01 »
mijn broer heeft bmw airflow pak, zeer goed maar erg duur
met mijn lager budget heb ik een (tweedehands) richa boomerang jas gekocht. dat is een zogenaamde 'doorwaai' jas maar er zitten wel nog 2 binnenjas bij zodat hij te gebruiken valt in herfst/lente en bij regenachtig weer (maar het is niet gore tex dus je moet er een uren mee door de regen rijden).

bij warm weer haal je er dan de vullingen gewoon uit en heb je heerlijke zomerjas.
ziet er ook erg cool uit vind ik.

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2013, 16:24:07 »
Ik vond de BMW te duur en heb een Hein Gericke Touareg. Is stevig corduroy, zit vol met ritsjes om te laten doorwaaien, en zit stevige protectie in. Vond ik indestijds de beste prijs/kwaliteit...kun je ook goedkoop in de uitverkoop scoren soms...Zijn wel lelijk...


http://www.hein-gericke.nl/tuareg-valley-sheltexr-jacke.html
http://www.hein-gericke.nl/hein-gericke-desert-trg-sheltexr-hose-beige-16419.html

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2013, 17:54:15 »
Welke maat, heb nog iets liggen (zo goed als nieuw)?
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2013, 18:57:26 »
ik zou mijn iwata jas adviseren, maar die is nauwelijks meer te krijgen. Ik heb nog wel een andere liggen, die heb ik in de Franse Alpen gedragen ipv mijn leder MT jack. Juist ook vanwege de warmte  ;)







Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2013, 19:52:33 »
Heb ook nog zoiets liggen van EVO, nog nooit gedragen.
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2013, 22:34:00 »
Hyperkewl, Hyperkewl en nog eens Hyperkewl!

Dit werkt echt super zelfs onder mijn waterdichte Rukka jas werkte dit nog goed bij 35 graden Celsius
Voordeel is dat je dit vest onder elke jas kan dragen!
Nu kan ik in mijn motorvakantie met één jas toe, of het nu warm is of koud of het regent één jas is voldoende  ;D

Het hyperkewl vest doordrenk je met water, maar het voelt niet nat aan, aan de buitenzijde.
Door de verdamping tijdens het rijden, maar ook door het water in het vest word je gekoeld.
Hoe meer rijwind je jas doorlaat des te beter de koeling. Maar ik heb dit dus afgelopen zomer met mijn Rukka jas met Z-liner er nog in getest en dit werkte prima.
Je kan zo in principe de hele dag rijden, en aan het eind van de dag merk je dat het wat minder wordt je zou dan iets meer moeten ventileren of opnieuw even je vest onder een kraan houden.
En een groot voordeel is je kan met je goede motor jas met protectoren blijven rijden, en je hoeft zo geen concessie te doen aan de veiligheid door een dun nylon jasje te gaan dragen.
 
http://www.mlmparts.com/nl/techniche-hyperkewl-verkoelende-sport-vest.html


bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2013, 23:47:04 »
Ik heb nog een textiel mt zomerpak, geproduceerd door Dainese.

Maat is 56, maar valt eerder uit als een 54.

Ik zet hem in het weekend in de te koop.

Groetjes

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2013, 11:54:16 »
Ik dank iedereen voor de tips en aanbiedingen.

Voor degene die nog wat in de kast heeft liggen, ik ben 178cm  lang  en 75kg, waarschijnlijk is  het maat 48.
De kleur moet zwart zijn met hoogstens enkele lichte strepen, geen grote opdruk van merk of wat dan ook.
En vooral, het wind en waterdicht vlies moet eruit kunnen.
De Richa Boomerang en Richa Airmach lijken me wel wat, alleen koop ik dan meer jas voor wat ik nodig heb.
http://www.motorkledingoutlet.nl/richa-airmach-p-1816.html
With blonds more fun.

GJ

  • Gast
Re: zomers jasje
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2013, 15:21:00 »
Ik dank iedereen voor de tips en aanbiedingen.

Voor degene die nog wat in de kast heeft liggen, ik ben 178cm  lang  en 75kg, waarschijnlijk is  het maat 48.
De kleur moet zwart zijn met hoogstens enkele lichte strepen, geen grote opdruk van merk of wat dan ook.
En vooral, het wind en waterdicht vlies moet eruit kunnen.
De Richa Boomerang en Richa Airmach lijken me wel wat, alleen koop ik dan meer jas voor wat ik nodig heb.
http://www.motorkledingoutlet.nl/richa-airmach-p-1816.html

Geen tips of aanbiedingen van mijn kant, wel een bedankje.... Goeie site van de kledingoutlet. Ik was van plan om volgend jaar op de Motorbeurs in Utrecht een nieuwe jas en broek te gaan kopen. Moet nu toch echt eens van die Buell jas af! Buiten dat was 'ie niet waterdicht meer.
Prima aanbieding van een Richa jas en broek, die meteen besteld!

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #10 Gepost op: 14 november 2013, 15:51:38 »
Ik dank iedereen voor de tips en aanbiedingen.

Voor degene die nog wat in de kast heeft liggen, ik ben 178cm  lang  en 75kg, waarschijnlijk is  het maat 48.
De kleur moet zwart zijn met hoogstens enkele lichte strepen, geen grote opdruk van merk of wat dan ook.
En vooral, het wind en waterdicht vlies moet eruit kunnen.
De Richa Boomerang en Richa Airmach lijken me wel wat, alleen koop ik dan meer jas voor wat ik nodig heb.
http://www.motorkledingoutlet.nl/richa-airmach-p-1816.html

hun meest  zomer gerichte jas is airflow denk ik, die heeft ventilatie 'mesh' dus openstructuur textiel (je kan er bijna doorkijken op de niet verstevigde stukken) niet alleen op de rug maar ook binnenkant armen en rond de lenden etc. De airmach ziet er wel sjiek uit, maar hebhet gevoel dat die iets meer nog op waterdichtheid focust en er wordt ook alleen ventilatiestructuur op de rug vermeldt.

Van de Boomerang ben ik echt super tevreden van, zeker qua budget. Heb de versie met wat fluo geel in, normaal zeer lelijk maar ook dat valt goed mee bij de Boomerang. De versie met wat wit is ook mooi. De wind blaast lekker door je jas heen.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2013, 16:50:39 »

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #12 Gepost op: 14 november 2013, 17:05:41 »
ziet er goed uit!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: zomers jasje
« Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2015, 19:17:26 »
Nog een update na 1,5 jaar. Ja het gaat niet zo snel.

Vorige jaar heb ik de PR-12 van Probiker/Louis gekocht en vandaag met een weersvoorspelling van +30 graad, de eerste keer aan gehad. Het regen- en windvlies had ik eruit geritst, zodat ie optimaal ventileert. Op diverse plekken zit open mesh, waar de lucht zo doorheen waait.
's Morgens was het nog niet zo heet en dan voel je vooral de ventilatie aan de binnenkant van de ellebogen, soms is het zelfs iets aan de koude kant als je maar een t-shirtje aan hebt met korte mouwen.
Verder doet het ding waarvoor ie gemaakt is, goed. Enige minpuntje is dat de sluiting aan de hals knelt, als je 'm daar dicht maakt. Die heb ik maar open gelaten.



With blonds more fun.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: zomers jasje
« Reactie #14 Gepost op: 17 juli 2015, 19:38:41 »
Is een mooi jasje die PR-12.

's Morgens was het nog niet zo heet en dan voel je vooral de ventilatie aan de binnenkant van de ellebogen, soms is het zelfs iets aan de koude kant als je maar een t-shirtje aan hebt met korte mouwen.

Dat is altijd het nadeel van vroeg vertrekken. In de ochtend te koud en 's-middags te warm.  ::)
Zonder koffers is het zoeken naar die compromis.
I'd rather be riding