Tja een driewieler is in de ogen van de meesten onder ons,de doorgewinterde motorrijder,niet te kwalificeren als zijnde een motorfiets maar moet een zijspanrijder dan ook maar in die categorie geplaatst worden?
Mijn bescheiden mening is dat ondanks alle belachelijke regelingen van onze [r]overheid met betrekking tot het halen van een motor rijbewijs er toch mensen zijn die met een autorijbewijs toch de voordelen erkennen van een dergelijk voertuig en,daar ben ik van overtuigd,heel veel plezier beleven op hun driewieler.
En misschien worden ze dermate enthousiast dat ze toch ooit een echte motor met 2 wielen kopen.
Je ziet eigenlijk nooit jonge mensen, die last hebben van de nieuwe regels, op die 3-wielige barrels rijden. Zijn meestal de wat oudere mannen die geen zin, tijd, geld over hebben voor het halen van A maar toch de ons bekende sensatie willen beleven wat overigens slecht zal lukken op zo'n ding
Ben overigens een voorstander om de nieuwe regels, 3-stages A, voor iedereen te laten gelden.
Zeker de nieuwe supersports hebben gewoonweg teveel vermogen bij een laag gewicht voor een beginneling, jong of oud. punt.
Oops, wat zal het weer opmerkingen regenen
Als je dat voorstaat, vind ik dat je dat dan ook moet laten gelden voor auto's, zoals Jaap al voorlegt. Of ben je van mening dat een jongen van 18 op een R1 met 180pk meer gevaar oplevert dan een jongen van 18 in een Impreza WRX met 300 pk of een Porsche Cayenne met 450 pk? Dat zou IK namelijk dan wel zo eerlijk vinden, als dat NU wordt doorgevoerd: pas vanaf je 21e een auto met bv. meer dan 130pk en tot 200 pk en pas vanaf je 24e vrij om te rijden wat je wilt. Of wou je beweren dat die knaap, die in één van zijn vaders Bugatti's Veyron (Michel Perridon's zoon en het was niet de eerste keer) een fikse snelheidsovertreding maakte, helemaal geschikt was met zijn rijbewijs B en net 2 jaar rij-ervaring om zo'n ding in bedwang te houden? Dat soort omhooggevallen rich kids denkt al gauw met van alles weg te kunnen komen, want pa betaalt en regelt het wel.
En ergens zou ik het eigenlijk alleen voor auto's in drie stages willen regelen, omdat ik van mening ben dat juist de motorrijder veel bewuster rijdt dan een automobilist. Doe je dat namelijk niet, dan redt je het namelijk geen maand in het dagelijks woon-/werkverkeer. En dat is iets wat al die B-rijders op MP3's juist missen: het besef dat je tijdens het leren van je A-tje bijgebracht wordt, dat een fout - van wie dan ook, jezelf of een ander - voor jou al vergaande gevolgen kan hebben. Iets wat mijns inziens node gemist wordt bij een auto-opleiding, want je hebt al een kooi om je heen, airbags van alle kanten en een gordel die je op z'n plek houdt, so why bother om ze overlevingsregels bij te brengen. De slachtoffers, dat zijn de anderen...
Goed, ik voel weer een 'rant' aankomen, dus ik stop er mee. 'k Ga rustig in een hoekje zitten en wachten tot het weer over gaat.
Greetz, kowalski.
P.S. Ja, Jaap, ze verkijken zich er regelmatig op. En ik ben die wow-factor van ons koppel nog niet kwijt, integendeel, ik leer nog dagelijks er beter mee om te gaan en het op de juiste momenten te gebruiken. Voor mij is het soms net de ontsnappingsclausule, die ik nodig heb in bepaalde situaties.