Auteur Topic: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen  (gelezen 49730 keer)

jaap

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #45 Gepost op: 30 november 2013, 19:27:20 »
Volgens mij is er iets mis met de database van het forum  ??? Drank, driewielers en vier wielers ... :o

zolang we in praktijk nog allemaal op onze mt01's kruipen is het allemaal goed toch :-).
moet toegeven dat er een verrassend nieuwe dynamiek is de laatste dagen, vind ik best overigens!

Ik ook! ;)

Ik vind het alleen jammer dat..........................
Op de Nederlandse Yamaha introductiedag van de MT09, alwaar ik zowaar enige Forum leden tegenkwam, niet de mogelijk had om op het prototype van de Tri-city plaats te mogen nemen. Deze werd ook daar al vol trots door Yamaha voorgesteld.
Het zo nu prachtige foto geweest zijn om de twee zwaargewichten Lars en Moi op dit driewielertje te verenigen en zo zijn Buckler ondergang tegemoet zien gaan.  :o

Ja BS,die twee forumleden uit Schoonebeek hebben een kostelijke avond gehad in Rotterdam,leuk je gesproken te hebben trouwens.
Han,mijn bikemaatje[met zijn matgroene 1900 mt 01]heeft Wilco Zeelenberg gevraagd of hij nog goede rijadviezen had voor Jasper Iwema,maar daar wilde hij helaas niet verder op ingaan..........................

Ik heb de ontwerper even tussen neus en lippen gevraagd of er een nieuwe mt 01 in de pipeline zit.
Wel zou er een driepitter met meer cilinderinhoud kunnen komen,maar op de dikke 2 cilinder zoals de mt 01 komt geen vervolg.
Het advies van deze meneer was om vooral te blijven rijden met de mt 01 en haar zolang mogelijk te houden.

We hebben zaterdag de 23e november de mt09 aan de tand gevoeld middels een testrit en ik moet zeggen ik ben onder de indruk,met speels gemak wheelies maken in de eerste 3 versnellingen,enorm wendbaar dat zeker.en een donders mooie roffel maakt het plaatje compleet.

gr Jaap

jaap

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #46 Gepost op: 30 november 2013, 19:42:46 »
Tja een driewieler is in de ogen van de meesten onder ons,de doorgewinterde motorrijder,niet te kwalificeren als zijnde een motorfiets maar moet een zijspanrijder dan ook maar in die categorie geplaatst worden?

Mijn bescheiden mening is dat ondanks alle belachelijke regelingen van onze [r]overheid met betrekking tot het halen van een motor rijbewijs er toch mensen zijn die met een autorijbewijs toch de voordelen erkennen van een dergelijk voertuig en,daar ben ik van overtuigd,heel veel plezier beleven op hun driewieler.

En misschien worden ze dermate enthousiast dat ze toch ooit een echte motor met 2 wielen kopen.

Je ziet eigenlijk nooit jonge mensen, die last hebben van de nieuwe regels, op die 3-wielige barrels rijden. Zijn meestal de wat oudere mannen die geen zin, tijd, geld over hebben voor het halen van A maar toch de ons bekende sensatie willen beleven wat overigens slecht zal lukken op zo'n ding  :P
Ben overigens een voorstander om de nieuwe regels, 3-stages A, voor iedereen te laten gelden.
Zeker de nieuwe supersports hebben gewoonweg teveel vermogen bij een laag gewicht voor een beginneling, jong of oud. punt.
Oops, wat zal het weer opmerkingen regenen  ;) :D

Sterker nog,ik zie bijna alleen maar oudere motorrijders op 2 wielen.Zijn wij een uitstervend ras?

Iemand bij mij in de straat rijdt met een piaggio 500cc driewieler van wege het ontbreken van een a rijbewijs en is na 5000 km dermate enthousiast dat ie de aanschaf van een t max overweegt.

Als de ouweheer voldoende munten in een oude sok heeft liggen voor zoonlief met alleen 2 jaar ervaring met een b rijbewijs,mag ie in een hele dikke sportwagen met massa's pk onder de lepel dan wel aan het verkeer deelnemen?Of moet deze eerst een circuittraining kunnen overleggen aan de verkoper
« Laatst bewerkt op: 30 november 2013, 19:49:21 door jaap »

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #47 Gepost op: 30 november 2013, 19:49:37 »
Als je ouweheer voldoende munten in een oude sok heeft liggen voor zoonlief met alleen 2 jaar ervaring met een b rijbewijs,mag ie wel in een hele dikke sportwagen met massa's pk onder de lepel dan wel aan het verkeer deelnemen?Of moet deze eerst een circuittraing kunnen overleggen aan de verkoper

Dit ben ik helemaal met je eens Jaap, is iets minder gevaarlijk maar zou ook niet moeten kunnen.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #48 Gepost op: 30 november 2013, 19:58:21 »
het regent het regent.. de pannekes.. haha. (miss vlaams kinderliedje, jullie denken 'dafuq' in dat geval :-)).

je hebt gelijk hoor, bij die ktm met 180 pk en s1000r denk ik ook, 'wow' en dan.. maar serieus 180 pk open trekken, waar ga je dat doen.. ok met al die electronica is het vooral de snelheid die nog gevaarlijk is, voor de rest is hij waarschijnlijk veiliger dan onze mt01

btw, die 'sensaties. ik heb altijd enkel en alleen moto gereden, op occasionele autoritten na nu en dan, en die 'sensaties' zijn geen sensaties voor mij maar gewoon normaal. net zoals je als je iedere dag met een 911 naar het werk rijdt dat ook wel als gewoon zal ervaren gok ik?
eigenlijk is dat een beetje spijtig. in dat opzicht is een saaiere moto of auto erbij wel tof omdat je dan telkens verrast wordt als je eens op de 'sensationele' stapt.

ik moet trouwens toegeven (leeftijds kwestie dan?) dat ik helemaal niks tegen t-maxen / gp800s / honda integra 700's heb. heb ze ook testgereden. los van het feit dat ik de zithouding rampzalig vind voor mijn rug (veel minder last van als ik wat voorover zit en ook steun op polsen) vind ik het prima hoor die scooters…
mijn mt01 erop inrijden nooit maar als rationeel urbaan zuinig vervoermiddel erbij, waarom niet?

jaap

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #49 Gepost op: 30 november 2013, 20:26:39 »
het regent het regent.. de pannekes.. haha. (miss vlaams kinderliedje, jullie denken 'dafuq' in dat geval :-)).

je hebt gelijk hoor, bij die ktm met 180 pk en s1000r denk ik ook, 'wow' en dan.. maar serieus 180 pk open trekken, waar ga je dat doen.. ok met al die electronica is het vooral de snelheid die nog gevaarlijk is, voor de rest is hij waarschijnlijk veiliger dan onze mt01

btw, die 'sensaties. ik heb altijd enkel en alleen moto gereden, op occasionele autoritten na nu en dan, en die 'sensaties' zijn geen sensaties voor mij maar gewoon normaal. net zoals je als je iedere dag met een 911 naar het werk rijdt dat ook wel als gewoon zal ervaren gok ik?
eigenlijk is dat een beetje spijtig. in dat opzicht is een saaiere moto of auto erbij wel tof omdat je dan telkens verrast wordt als je eens op de 'sensationele' stapt.

ik moet trouwens toegeven (leeftijds kwestie dan?) dat ik helemaal niks tegen t-maxen / gp800s / honda integra 700's heb. heb ze ook testgereden. los van het feit dat ik de zithouding rampzalig vind voor mijn rug (veel minder last van als ik wat voorover zit en ook steun op polsen) vind ik het prima hoor die scooters…
mijn mt01 erop inrijden nooit maar als rationeel urbaan zuinig vervoermiddel erbij, waarom niet?

Gewenning aan iets gaat heel snel,zoals je zelf al aan geeft wanneer je een krachtiger voertuig dan je eigen mag voortbewegen ervaar je een grote sensatie,Maar ik heb nu iets meer dan 10000 km met mijn mt gereden en dan is die wow factor iets minder en dat  wordt als heel normaal ervaren,maar de praktijk is dat de MT ontzettend snel is tot zeg pak em beet 150 km/u.

Ik kan jullie verzekeren dat een gsx 1100r rijder zich verschrikkelijk heeft verkeken op mijn choppertje,[ik wordt nog wel eens gevraagd wat dat voor een chopper is namelijk]tot ie mij met een noodgang terug gehaald had natuurlijk.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #50 Gepost op: 30 november 2013, 20:48:41 »
Tja een driewieler is in de ogen van de meesten onder ons,de doorgewinterde motorrijder,niet te kwalificeren als zijnde een motorfiets maar moet een zijspanrijder dan ook maar in die categorie geplaatst worden?

Mijn bescheiden mening is dat ondanks alle belachelijke regelingen van onze [r]overheid met betrekking tot het halen van een motor rijbewijs er toch mensen zijn die met een autorijbewijs toch de voordelen erkennen van een dergelijk voertuig en,daar ben ik van overtuigd,heel veel plezier beleven op hun driewieler.

En misschien worden ze dermate enthousiast dat ze toch ooit een echte motor met 2 wielen kopen.

Je ziet eigenlijk nooit jonge mensen, die last hebben van de nieuwe regels, op die 3-wielige barrels rijden. Zijn meestal de wat oudere mannen die geen zin, tijd, geld over hebben voor het halen van A maar toch de ons bekende sensatie willen beleven wat overigens slecht zal lukken op zo'n ding  :P
Ben overigens een voorstander om de nieuwe regels, 3-stages A, voor iedereen te laten gelden.
Zeker de nieuwe supersports hebben gewoonweg teveel vermogen bij een laag gewicht voor een beginneling, jong of oud. punt.
Oops, wat zal het weer opmerkingen regenen  ;) :D
Als je dat voorstaat, vind ik dat je dat dan ook moet laten gelden voor auto's, zoals Jaap al voorlegt. Of ben je van mening dat een jongen van 18 op een R1 met 180pk meer gevaar oplevert dan een jongen van 18 in een Impreza WRX met 300 pk of een Porsche Cayenne met 450 pk? Dat zou IK namelijk dan wel zo eerlijk vinden, als dat NU wordt doorgevoerd: pas vanaf je 21e een auto met bv. meer dan 130pk en tot 200 pk en pas vanaf je 24e vrij om te rijden wat je wilt. Of wou je beweren dat die knaap, die in één van zijn vaders Bugatti's Veyron (Michel Perridon's zoon en het was niet de eerste keer) een fikse snelheidsovertreding maakte, helemaal geschikt was met zijn rijbewijs B en net 2 jaar rij-ervaring om zo'n ding in bedwang te houden? Dat soort omhooggevallen rich kids denkt al gauw met van alles weg te kunnen komen, want pa betaalt en regelt het wel. ::)

En ergens zou ik het eigenlijk alleen voor auto's in drie stages willen regelen, omdat ik van mening ben dat juist de motorrijder veel bewuster rijdt dan een automobilist. Doe je dat namelijk niet, dan redt je het namelijk geen maand in het dagelijks woon-/werkverkeer. En dat is iets wat al die B-rijders op MP3's juist missen: het besef dat je tijdens het leren van je A-tje bijgebracht wordt, dat een fout - van wie dan ook, jezelf of een ander - voor jou al vergaande gevolgen kan hebben. Iets wat mijns inziens node gemist wordt bij een auto-opleiding, want je hebt al een kooi om je heen, airbags van alle kanten en een gordel die je op z'n plek houdt, so why bother om ze overlevingsregels bij te brengen. De slachtoffers, dat zijn de anderen...

Goed, ik voel weer een 'rant' aankomen, dus ik stop er mee. 'k Ga rustig in een hoekje zitten en wachten tot het weer over gaat. ;)

Greetz, kowalski.

P.S. Ja, Jaap, ze verkijken zich er regelmatig op. En ik ben die wow-factor van ons koppel nog niet kwijt, integendeel, ik leer nog dagelijks er beter mee om te gaan en het op de juiste momenten te gebruiken. Voor mij is het soms net de ontsnappingsclausule, die ik nodig heb in bepaalde situaties.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

jaap

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #51 Gepost op: 30 november 2013, 21:49:42 »
Proost en een plezante Zondag................

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #52 Gepost op: 18 januari 2014, 21:34:59 »
Vandaag met mijn 3e grote hobby bezig geweest. Koken.
Keuken uitgebreid met een stoomoven.


En na het klussen, een heerlijk glaasje whisky......vandaag Ardbeg
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2014, 21:37:27 door Zap »
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #53 Gepost op: 19 januari 2014, 00:02:18 »
Ik ruik hem hier al  ;D
Ah, wat lekker!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #54 Gepost op: 28 februari 2014, 16:46:54 »
Vanavond met een vriend een whisky avond !
Ik ben er al klaar voor !

I'd rather be riding

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #55 Gepost op: 28 februari 2014, 17:04:47 »
En morgen een lever als een skippybal! Gr eddy
Alles of niets!!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #56 Gepost op: 01 maart 2014, 08:34:06 »
En morgen een lever als een skippybal! Gr eddy

Valt reuze mee......gezien het weer, denk ik dat ik voor het eerst dit jaar een toertje maak.
Ben benieuwd naar die 41er tandwiel.
I'd rather be riding

GJ

  • Gast
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #57 Gepost op: 30 maart 2014, 17:24:54 »
Vandaag nog een verlaat verjaardagcadeautje mogen ontvangen. Ben benieuwd, ken deze nog niet....!  ;)


Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #58 Gepost op: 30 maart 2014, 18:39:03 »
Een Kentucky Bourbon.
Noten van chocola, beetje rook, maar vooral zacht.
Het schijnt een must te zijn voor de liefhebber !!!!

Mooi cadeau !!

Deze kreeg Sjattepoemel afgelopen zaterdag voor haar verjaardag  ;D ;D  De juiste glazen heb je al GJ.



Voorlopig blijft dit juweeltje dicht........Lekker naar kijken  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 01 april 2014, 07:48:56 door Zap »
I'd rather be riding

GJ

  • Gast
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #59 Gepost op: 31 maart 2014, 19:04:41 »
Voorlopig blijft dit juweeltje dicht........Lekker naar kijken  ;D ;D

Dat ARCHIVE betekend niet dat je deze fles moet "archiveren" hoor......! :-[ En als je moeite hebt met openen van dit heerlijke flesje, wil ik je best wel komen helpen.... Geheel onbaatzuchtig....  ???