Zo negatief zie ik het "apparaat" niet. Natuurlijk het geluid van een verbrandingsmoter en de vibraties zijn niet aanwezig. (Hoewel sommige piloten die vibraties niet leuk vinden).
De funfaktor bij dit apparaat is dat de geometrie veranderd kan worden. In het filmpje zie je dat de wielbasis, balhoofdhoek en grondspeling verandert kunnen worden.
Nu koop je een motorfiets met die vaste waardes, die bepalen hoe een motorfiets zich gedraagt op de snelweg en hoe makkelijk ie door de bochten gaat.
Effe alles in hokjes geduwd: een korte wielbasis en een rechte balhoofdhoek, stuurt als een speer door de bochten, maar heeft een slechte rechtuit stabiliteit. Andersom, een lange wielbasis en een onderuitgezakte balhoofdhoek (choppers) gaat niet lekker door de bochten, echter heeft een heel goede rechtuit stabiliteit.
Bij dit apparaat kan dit allebei. Lekker stoeien in de Ardennen met korte wielbasis en de vork rechtop en daarna met een langere wielbasis en onderuit gezakte voorvork relaxed over de autoweg naar huis. Die gaat dan bijna vanzelf rechtuit op de autoweg.
Tja, als je dat uitlaatgeluid niet meer hoort, hoor je misschien wel de vogeltjes fluiten.
Ik sta er nog voor open op m'n ouwe dag.
