Auteur Topic: Motorhater gooit olie op wegdek  (gelezen 14206 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Motorhater gooit olie op wegdek
« Gepost op: 04 april 2014, 22:51:59 »
http://www.aachener-zeitung.de/ol-anschlaege-gegen-kradfahrer-ein-verletzter-polizei-ermittelt-1.798395

De een of andere heeft het niet zo op motorrijders en heeft olie gekiept op het wegdek in de bocht, op 3 verschillende plekken, ten zuiden van Aken/ noord-Eifel. Met veel dingen kun je rekening houden als je motor rijdt, maar hier is geen kruid tegen gewassen.
Dit wordt zoeken naar de bekende speld in de hooiberg voor de Polizei, zal het gebied maar een poos mijden.


« Laatst bewerkt op: 05 april 2014, 18:19:43 door eliminator 44 »


With blonds more fun.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2014, 07:41:31 »
Ongelofelijk.  :o :o :o

Gelukkig rijden we tijdens Hemelvaart in Luxemburg.
Routes in de maak :)
I'd rather be riding

GJ

  • Gast
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2014, 11:34:13 »
Vreselijk! Meer of minder motorhaters??? Minder, minder, minder......
Soms is het invoeren van lijfstraffen best wel wenselijk....

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2014, 12:10:05 »
Natuurlijk lijkt dit helemaal nergens op en moet het zwaar bestraft worden (met lijfstraffen zoals GJ voorstelt) ........maar......

Waarom zouden Eifel bewoners tot zulke daden komen, motorrijders gedragen zich toch eigenlijk altijd netjes op de binnenwegen in de Eifel?  Not!

Net zoals in Nederland steeds meer mooie wegen voor ons gesloten worden omdat we ons zo netjes, lees normaal, gedragen..... Echt niet!
Je zult aan een dijkweg wonen, ga je vanzelf anders over motorrijders denken.
Het is maar een relatief klein aantal wat zich niet weet te gedragen en denkt dat het 1 groot circuit is, deze dwazen bederven het voor een grote groep.

We moeten met z'n allen een voorbeeld geven en vooral de "idioten" aanspreken als we de kans krijgen. Ik denk dat een afkeurende opmerking van een collega motorrijder meer effect heeft als een boete.

Wat een gezeik voor de zaterdag, moest het ff kwijt.

« Laatst bewerkt op: 05 april 2014, 13:28:29 door BartjeV »

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2014, 12:43:27 »
Bartje V

Wat een kul... Dus als motor rijders zich slecht gedrage, maar dadelijk de amputeren of nog beter olie uitstrooien dat ze verongelukken...?

Man, hier kan ik me echt kwaad om maken.

Ga jij maar politiek correct rijden, al gedacht om een BMW RT of LT aan te schaffen? Heb je net zo een fiets als de politie ze heeft, kun je helemaal niets verkeerd doen.

Ik schaam met voor "motorrijders" die zulke uitspraken doen, schandalig...

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2014, 13:23:49 »
Bartje V

Wat een kul... Dus als motor rijders zich slecht gedrage, maar dadelijk de amputeren of nog beter olie uitstrooien dat ze verongelukken...?

Man, hier kan ik me echt kwaad om maken.

Ga jij maar politiek correct rijden, al gedacht om een BMW RT of LT aan te schaffen? Heb je net zo een fiets als de politie ze heeft, kun je helemaal niets verkeerd doen.

Ik schaam met voor "motorrijders" die zulke uitspraken doen, schandalig...

Goed lezen is ook een kunst, lees de eerste regel.

Het is een klein aantal wat het voor de grote groep bederft.
Ik  ben ook geen heilige maar ga niet met de knieën aan de grond over een dijkweggetje.

Voor de rest mag je er van vinden wat je wilt.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2014, 13:29:22 door BartjeV »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2014, 18:18:53 »

Goed lezen is ook een kunst, lees de eerste regel.

Het is een klein aantal wat het voor de grote groep bederft.
Ik  ben ook geen heilige maar ga niet met de knieën aan de grond over een dijkweggetje.

Voor de rest mag je er van vinden wat je wilt.

@Bart ik kan me helemaal vinden in jouw redenering.

Vorige zaterdag heb ik geklust in het Mergelland(mooiste stukje Zuid-Limburg), zo'n 300m verwijderd van een favoriete weg voor motorrijders. Tegen 9.30uur hoorde ik al "the music in the air" en het geluid nam flink toe in de loop van de morgen. Rond 17.30 was het motorgeronk weer verdwenen en hoorde je weer de normale landelijke geluiden. Dit is dan elk zonnig weekend vanaf ergens april tot in oktober.
Ik als motorrijder dacht nog van hier wil ik niet wonen, ondanks het prachtige uitzicht. Als iedereen wat let op het geluid en snelheid in de bebouwde kom, dan gaat zo'n "gast" misschien niet door het lint.


With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Motorhaat, olie op wegdek
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2014, 19:03:57 »

Goed lezen is ook een kunst, lees de eerste regel.

Het is een klein aantal wat het voor de grote groep bederft.
Ik  ben ook geen heilige maar ga niet met de knieën aan de grond over een dijkweggetje.

Voor de rest mag je er van vinden wat je wilt.

@Bart ik kan me helemaal vinden in jouw redenering.

Vorige zaterdag heb ik geklust in het Mergelland(mooiste stukje Zuid-Limburg), zo'n 300m verwijderd van een favoriete weg voor motorrijders. Tegen 9.30uur hoorde ik al "the music in the air" en het geluid nam flink toe in de loop van de morgen. Rond 17.30 was het motorgeronk weer verdwenen en hoorde je weer de normale landelijke geluiden. Dit is dan elk zonnig weekend vanaf ergens april tot in oktober.
Ik als motorrijder dacht nog van hier wil ik niet wonen, ondanks het prachtige uitzicht. Als iedereen wat let op het geluid en snelheid in de bebouwde kom, dan gaat zo'n "gast" misschien niet door het lint.

Dank je Jo,
Na de reactie van Bliksem heb ik mijn bericht wel een keer of 10 opnieuw gelezen of ik misschien iets gemist zou hebben.

Het is natuurlijk nooit geen rechtvaardiging om wie dan ook iets aan te doen na een bepaald gedrag, opmerking of wat dan ook.

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #8 Gepost op: 05 april 2014, 20:20:04 »
Ik heb een vriend verloren door zo een soortgelijke  kl..tzak.

Ik kan er helemaal geen begrip voor opbrengen, als het je niet aan staat verhuis je toch.

Ook zijn er veel autorijders die zich misdragen, dus ook maar wegen sluiten voor hun.
En dan de jongeren, al dat lawaai in het midden van de nacht, drankpartijen, vechtpartijen, dus maar sex verbieden dat er geen jongeren bijkomen. ???

Een beetje meer verdraagzaamheid brengt wonderen.

Ik heb ook last van al die grasmachines op zaterdag en zondag... That is life. Ik woon nu eenmaal niet op een onbewoond eiland...

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #9 Gepost op: 05 april 2014, 20:28:03 »
Tussen haakjes, ieder eifeldorp heeft camera's hangen en 99% van de motorrijders houd zich aan de regels in de bebouwde kom.

De meeste mensen in de Eifel zijn heel positief jegens motorrijders en zullen wel duidelijk signaleren als de Polizei er staat....

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2014, 07:33:05 »

Een beetje meer verdraagzaamheid brengt wonderen.

Dat zeggen wij toch ook, maar de verdraagzaamheid moet wel van twee kanten komen, dus ook van de motorrijder.
Het zal wel kloppen dat zich het gros aan de regels houdt in de bebouwde kom, maar die andere paar % verpest het. De inwoners gaan klagen bij gemeente en politie, die moeten dan weer laten zien dat ze maatregelen nemen en dan krijg je weer die controles.
Verhuizen is makkelijk gezegd. Die lui worden in zo'n dorp  geboren en wonen er  hun hele leven vaak al generaties lang. Die willen daar niet zo maar weg.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2014, 07:53:17 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #11 Gepost op: 06 april 2014, 10:48:24 »
Het zijn altijd die paar %en.

Wat mij stoorde en stoort zijn dat mensen dat gewoon in eenzelfde zin kunnen zetten als zo een crimineel en dat als zijn potentieel motief aanduiden...

Dit zijn, volgens mij mensen, die series van mensen iets willen aandoen, neem nu serieverkrachters, is dat omdat hun slachtoffers uitdagend zijn, seriemoordenaars, is dat omdat hun slachtoffers...

Dit is voor mij een seriemoordenaar, in zuid Duitsland is er nog zo een hoopje💩 geweest die verschillende motorrijders heeft gekwetst en vermoord. Het goedje uitgieten over 3 plaatsen, is serie...

Bartje V, die dan dadelijk komt aandraven dat de motorrijders dit uitlokken, sorry man, dat gaat me serieus te ver.

Als ik in de Eifel rondrijd, rij ik vlot rond, waar geen gevaar is voor anderen, en de mensen uit de Eifel hebben daar ook geen probleem mee.
Bij ons zijn er ook idioten, met de motor, maar ook veel autorijders, die ik ook liever niet door mijn. Straat zie komen, maar dan de link leggen, met, zal ik die maar eens vermoorden... Nog nooit in mijn hoofd gehad.

Ps kan goed zijn dat het nog iemand is die niet in de Eifel woont...

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #12 Gepost op: 06 april 2014, 18:48:37 »
Ik ben het eens met Bertus! Het is een klein aantal wat het voor alle motor rijders verziekt  >:( Bij Piesport bv, waar we vorig jaar met de MT club waren mag je je helemaal uitleven  8) Maar als je beneden bent gelijk voor het dorp omkeren....rijd je ook nog ff lekker door het dorp dan staat in een mum van tijd die Polizei da  :(
En als de wind verkeerd staat dan kan ik me indenken dat die inwoners echt helemaal gestoord worden van al die motorrijders die continu vol gas op en neer rijden !!!

Ook in Brabant worden ze af en toe helemaal gek van die kleine groep gestoorde motor rijders over de dijken langs de Maas! Lekdijk is ook niet voor niks regelmatig afgesloten!
En ook bij de Delta IJssel gebeurt hetzelfde !

Het is niet goed te praten wat daar in de buurt van Aken is gebeurd, maar ook hier in Holland word vaak op verschillende plekken door dijkbewoners grind in de bochten gegooid.....en alleszins begrijpelijk gezien de risicos die sommige motorrijders veroorzaken, met name richting fietsers en voetgangers !

Misschien herinneren sommigen van ons nog het toertje van de motorclub van Paul C . Van Vught naar Tiel. Ging vrij snel maar toen we met de MT'ers aan de kant stonden kwamen de snelle jongens van die club voorbij .... :o Eigenlijk onverantwoord !!! GSX en R1, knieen aan de grond op een dijkje van 3 meter breed waar op een mooie zonnige dag ook fietsers aanwezig waren en zich dood schrokken !!!


Ik steek mijn kop niet in het zand...vind het ook leuk om af en toe snel achter Theo, marcel, martijn en Paul aan te gaan....maar het is niet goed te praten richting de bewoners, fietsers etc  :-\
« Laatst bewerkt op: 06 april 2014, 18:56:07 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #13 Gepost op: 06 april 2014, 19:23:10 »
Jongens

Ik laat het hier bij.  Ik begrijp jullie echter totaal niet.

Ik zou echter toch nog even voorstellen, aangezien jullie drang om de wetten te laten naleven, vlug jullie Akras enz te vervangen door de standaard uitlaten. Dit is voor de meeste bewoners zeer irritant.

Ook veel geluk met jullie gesprekken met de motorrijders om hun op hun onvolkomenheden te wijzen.😹😹
We rijden allemaal, kom de meesten toch, veel te snel. Als je nu met je knie over het asfalt gaat is vaak een andere bochtentechniek, moet je niet veel sneller voor te gaan.

En als je eens uit de bocht gaat omwille van olie, grind... , vooral veel begrip brengen voor de daders, aangezien er idioten voorkomen bij de motorrijders.

PS het grootste aantal slachtoffers door de motorrijders, zijn de motorrijders zelf. Meestal door auto's, die meestal het ongeval veroorzaken.
Ik heb nog niet zo heel vaak gehoord dat motorrijders voetgangers of fietsers hebben aangereden...

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Motorhater gooit olie op wegdek
« Reactie #14 Gepost op: 06 april 2014, 19:59:30 »
Het is moeilijk mensen zwart op wit te overtuigen, wat in een gesprek veel gemakkelijker zou gaan.

Maar ik ben het iedereen eens omdat ik probeer te begrijpen wat men bedoelt en niet welke komma's en punten er nu precies staan. Ze zeggen weleens lezen is een kunst, maar willen begrijpen is nog veel moeilijker!  ;)

Als ik het goed heb gelezen begrepen staan jullie standpunten helemaal niet zo ver van elkaar, maar hebben jullie alleen een andere invalshoek en dat mag. Maar daarmee heeft de een nog niet meer gelijk dan de andere.

Maar wat niet mag is eigen rechter gaan spelen door olie op het wegdek te gooien, en daar zijn we het als MT forum toch allemaal mee eens!?  ;)