Auteur Topic: Nieuwe trommel  (gelezen 10860 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe trommel
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2014, 23:00:02 »
De enige waar ik een nog een beetje vertrouwen in zou hebben is het motorhuis in Langezwaag, hoewel ik ze persoonlijk niet ken. Toevallig gisteren nog met Predator van het Duitse forum erover gesproken dat er heel veel foute en slechte montages plaats vinden van voorvorken uitgevoerd door motorgarages!
Een voorvork is een heel complex ding waar veel montage fouten op kunnen treden. Vaak worden bij het vervangen van de keerring alleen even de olie vervangen, maar er wordt vergeten de kamer onderin te spoelen waar juist de meeste prut zit.
Veel erger er vinden nu juist montage fouten plaats waardoor de vork slecht of  niet goed meer werkt! En dit kan gebeuren bij de "beste" motor zaken. Heel belangrijk bij de montage is ook dat er superschoon gewerkt wordt. Dit betekent voor de monteur, na demontage van je vork, handen wassen zodat er absoluut geen vuil in je vork terecht komt. Elk vuiltje in je vork kan later ernstige slijtage veroorzaken. Heb je dat een monteur in een motorzaak wel eens zien doen? Ik alleen bij Hyperpro werkendam en Nijmegen!
Een ritje van 150 km is zo slecht toch niet? Ik moest voor mijn laatste bezoek ook van Breda ook naar Nijmegen en heb daar drie uur staan kijken (met koffie) hoe mijn MT onderhanden genomen werd.  8)
Waar mag dat tegenwoordig nog    ;)

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe trommel
« Reactie #16 Gepost op: 01 september 2014, 17:56:54 »
Bij hyprpro in Alphen ad Rijn ook 5 uur bezig geweest met vering Voor en achter,keerkringen en balhoofd lagers vervangen afstelen van alles! Netjes gewerkt en vakbekwaam personeel( David)! Gr eddy
Alles of niets!!!!