Bedankt voor je input! Dus ga ik eerst maar eens 2x magnetische aftappluggen M14x1,5 bestellen.
Het open airbox deksel met nieuw K&N filter heb ik juist gekocht om op de rollenbank tot een goede AFR ratio te kunnen komen zonder PC.
Eloise liep erg rijk, roetig, verbruik 1: 13 in oude staat, ging over hele toerengebied als de brandweer, dat dan weer wel.
Oude luchtfilter (rood katoen / met alu binnenzijde geperforeert, no name) erg vet en zwart geroet aan de aanzuig/katoen kant.
Ga het oude olie filter openzagen en beoordelen.
Het plan is om na montage van de nieuwe bougies en luchtfilter en clip-ons, passend maken van rem- en koppelings slang en evt. gas kabel, ontluchten etc. Eloise eerst maar eens een tank fors los te rijden.
Als ze ondertussen geen schraal lopende/bokkende motor lijkt fase 2.
Opnieuw olie vervangen, nog een tank hard los rijden, daarna klepspeling meten, bougie beeld bekijken, luchtfilter bekijken en al die tijd het verbruik bij houden.
Daarna naar Uithoorn, Jeroen van de Meer, en daar AFR meten, vooral op deellast, en zo mogelijk optimaliseren dmv. evt. verkleining doorlaat luchtfilterdeksel mbv. klittenband stroken.
Tja, Old School???