Auteur Topic: Nieuwe in Mokum  (gelezen 16745 keer)

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #15 Gepost op: 17 december 2014, 19:40:01 »
tripleX: de drie Andreas kruisen in het wapen van Amsterdam, dus nee niet de Porno XXX  ;)
six: rij de afgelopen tien jaar de laatste achterwiel aangedreven Volvo 960-II en V90 topmodellen
(van 1994 t/m 1998 gebouwd) met de onwaarschijnlijk mooi lopende zes-in-lijn 24 klepper 3.0 of 2.5 liter motoren. De B6304 en B6254 motoren zijn indertijd op verzoek van Volvo ontwikkeld door Porsche.
Mijn huidige V90 3.0 heb ik 2 jaar terug in Liverpool gekocht. Voor haast niets.
Heel zeldzame uitvoering met handbak M90-2.

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #16 Gepost op: 17 december 2014, 19:49:09 »
Maar dit is natuurlijk geen Volvo forum.
Ik kan wel zeggen dat het overstappen uit de Volvo, met z'n fluweel zachte bottom power,
 op het rauw/soepele oergeweld dat de MT uitbraakt een kick van hier tot Tokio geeft.
Heb m'n mondhoeken al moeten laten hechten!!!
Deze gaat nooit meer weg.

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #17 Gepost op: 17 december 2014, 21:44:20 »
@ eliminator: enig idee wat de oorzaak van de problemen met je klepstoters is geweest?

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #18 Gepost op: 17 december 2014, 22:33:40 »
Welkom Kees.

Veel plezier en tot op een van de forumritjes

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2014, 22:37:39 »
Dat is zeker een goed plan!
Maar even niet naar Groningen.
Een handvol MT's moet toch wel registreren op de schaal van Richter!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2014, 22:52:42 »
Welkom op het MT forum Kees en nog veel veilige kilometers op je nieuwe aanwinst!
Je begint in iedergeval erg goed met een stage 2!   8)

GJ

  • Gast
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #21 Gepost op: 18 december 2014, 11:51:36 »
tripleX: de drie Andreas kruisen in het wapen van Amsterdam, dus nee niet de Porno XXX  ;)
six: rij de afgelopen tien jaar de laatste achterwiel aangedreven Volvo 960-II en V90 topmodellen
(van 1994 t/m 1998 gebouwd) met de onwaarschijnlijk mooi lopende zes-in-lijn 24 klepper 3.0 of 2.5 liter motoren. De B6304 en B6254 motoren zijn indertijd op verzoek van Volvo ontwikkeld door Porsche.
Mijn huidige V90 3.0 heb ik 2 jaar terug in Liverpool gekocht. Voor haast niets.
Heel zeldzame uitvoering met handbak M90-2.

Mooie uitleg en passend bij je passie. Ik moest ook even denken aan een licht beruchte motorclub; de Triple Sixers..... Maar dat heeft er dus (gelukkig) niks mee te maken....!  :P

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #22 Gepost op: 18 december 2014, 12:34:19 »
Citaat GJ: Ik moest ook even denken aan een licht beruchte motorclub; de Triple Sixers..... Maar dat heeft er dus (gelukkig) niks mee te maken....!  :P

Mogelijk wordt de MT, ondertussen " Eloise " gedoopt, nog wel (licht) berucht!
Vanwege de zware klappen. ;D

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #23 Gepost op: 18 december 2014, 14:00:17 »
@ eliminator: enig idee wat de oorzaak van de problemen met je klepstoters is geweest?

Het meest waarschijnlijke is dat de zuiger in de klepstoter vast geklemt zat.
With blonds more fun.

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #24 Gepost op: 18 december 2014, 16:48:48 »
Klote zeg.
Maar dat is bij de MT heel heel zeldzaam toch?
Wat voor inlaat systeem heb je dan, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #25 Gepost op: 18 december 2014, 19:24:53 »
Klote zeg.
Maar dat is bij de MT heel heel zeldzaam toch?
Wat voor inlaat systeem heb je dan, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Ja is wel zeldzaam. Waarschijnlijk is ie bij het afkoelen vast gaan zitten.
With blonds more fun.

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #26 Gepost op: 18 december 2014, 21:13:14 »
Geen water bij gekomen via de inlaatkant?
Dat is wat ik van Bart begreep, bleek bij hem uiteindelijk ook de klepstoter te zijn, mogelijk veroorzaakt (mijn hypothese, so please correct me if i'm wrong!) door de combinatie van zeer zware regen en de Patrick Racing Hi-Flo Air Kit.
Ik heb in ieder geval voor nu besloten de airbox, hoewel rudimentair, te houden.
Heb de AS.Motorradtechnik airboxdeksel & K&N filterset gekocht op ebay.
Want:
A. liever geen geklooi met PC III of V, hopelijk.
B. toch wat meer bescherming tegen de elementen, ondanks maximale doorlaat met behoud airbox.
C. loopt ze dan toch te schraal en niet bij te regelen, kan ik altijd nog het open deksel gedeeltelijk afplakken / met klittenband verkleinen. 
D. in de bergen boven 1000m. de tape of klittenband er heel of gedeeltelijk weer af halen, ok, wel wat gedoe!

Graag jullie mening!


Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #27 Gepost op: 18 december 2014, 23:31:01 »
Geen water bij gekomen via de inlaatkant?
Dat is wat ik van Bart begreep, bleek bij hem uiteindelijk ook de klepstoter te zijn, mogelijk veroorzaakt (mijn hypothese, so please correct me if i'm wrong!) door de combinatie van zeer zware regen en de Patrick Racing Hi-Flo Air Kit.
Ik heb in ieder geval voor nu besloten de airbox, hoewel rudimentair, te houden.
Heb de AS.Motorradtechnik airboxdeksel & K&N filterset gekocht op ebay.
Want:
A. liever geen geklooi met PC III of V, hopelijk.
B. toch wat meer bescherming tegen de elementen, ondanks maximale doorlaat met behoud airbox.
C. loopt ze dan toch te schraal en niet bij te regelen, kan ik altijd nog het open deksel gedeeltelijk afplakken / met klittenband verkleinen. 
D. in de bergen boven 1000m. de tape of klittenband er heel of gedeeltelijk weer af halen, ok, wel wat gedoe!

Graag jullie mening!

Waarom, waarom, waarom!

Als je niets bij kunt regelen in de brandstofinspuiting en/of ontsteking werkt elke wijziging in het inlaat traject tot en met je uitlaat vaak averechts!
Geen extra vermogen en geen extra trekkracht, alleen meer herrie!  ;)

Water in je inlaat kan nooit bij je klepstoterskomen. En als je een beetje water naar binnen krijgt verbrand dit gewoon in je blok. Dan heb je dus wel een paar pk extra, want dit heet namelijk waterinjectie.
Tenzij je je motor geheel onderwater zet en de inlaat vol water laat lopen dan mol je je zuigers, zuigerstangen, kleppen en/of krukas. Bart dacht dat hij waterslag had (heel onwaarschijnlijk maar.....) de krukas, zuiger, zuigerstang en kleppen bleken dus goed. Klepstoters blijven hangen als de passing niet helemaal goed is of als je met vervuilde olie rond rijdt. Zowel Baci als Eliminator zijn fervente sleutelaars, en er hoeven maar een paar korreltjes vuil in je blok te komen of er kan iets vast lopen.
Of metaaldeeltjes in de olie, die bv. van een lager schaal, schakel stang, tandwielen of koppeling afkomen. Want bij een MT stroom de olie door het hele blok. En er zit dan wel een olie filter in je MT maar die houdt ook niet alles 100% tegen.  ;)

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #28 Gepost op: 19 december 2014, 00:56:15 »
Bedankt voor je input! Dus ga ik eerst maar eens 2x magnetische aftappluggen M14x1,5 bestellen.

Het open airbox deksel met nieuw K&N filter heb ik juist gekocht om op de rollenbank tot een goede AFR ratio te kunnen komen zonder PC.
Eloise liep erg rijk, roetig, verbruik 1: 13 in oude staat, ging over hele toerengebied als de brandweer, dat dan weer wel.
Oude luchtfilter (rood katoen / met alu binnenzijde geperforeert, no name) erg vet en zwart geroet aan de aanzuig/katoen kant.
Ga het oude olie filter openzagen en beoordelen.

Het plan is om na montage  van de nieuwe bougies en luchtfilter en clip-ons, passend maken van rem- en koppelings slang en evt. gas kabel, ontluchten etc. Eloise eerst maar eens een tank fors los te rijden.
Als ze ondertussen geen schraal lopende/bokkende motor lijkt fase 2.
Opnieuw olie vervangen, nog een tank hard los rijden, daarna klepspeling meten, bougie beeld bekijken, luchtfilter bekijken en al die tijd het verbruik bij houden.
Daarna naar Uithoorn, Jeroen van de Meer, en daar AFR meten, vooral op deellast, en zo mogelijk optimaliseren dmv. evt. verkleining doorlaat luchtfilterdeksel mbv. klittenband stroken.

Tja, Old School???




Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #29 Gepost op: 19 december 2014, 01:36:56 »
ahhh je hebt Jeroen toch gevonden  ;)

Eloise is trouwens een leuke naam ...1 van mijn favorieten aller tijden  8)


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!