Auteur Topic: Nieuwe in Mokum  (gelezen 16742 keer)

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Nieuwe in Mokum
« Gepost op: 15 december 2014, 21:44:23 »
Ha die Valenkampers,

't is om u te melden dat er binnen afzienbare tijd 'nen Zuid-Vlaamsche schone met beachtelijk volume uwen lokale wegen doorgaans zal teisteren, gij zeit verwittigd!

Tulpen uit Amsterdam,
Kees



Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2014, 22:28:46 »
Werd tijd Kees  ;) Ennuh....wij zijn geen Valenkampers.... :-\

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2014, 22:49:41 »
Ha Bart,
heb ik nu in mijn eerste post al op lange tenen getrapt,
excuus zulle!!!


tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2014, 23:54:56 »
Affijn, na lang zoeken naar een betaalbare MT-01, in Duitsland (te duur en suf gepoetst) en Frankrijk, goedkoper maar taal toch wat problematischer en ook al gauw erg ver, is mijn nieuwe schone een RP 12, 2005, armour/silver geworden uit zuid-west Vlaanderen.
'k wou perse een Stage 2 en ze was nog bijna maagdelijk met nog geen 13 k op de teller.
Dat zegt ook weer niet zo veel, uit de facturen blijkt ze de afgelopen vier jaar gemiddeld zo'n 600 km p/jr te hebben gereden. Veel buiten gestaan ook. Papieren bleken ook nog kwijt.
Via de verkopende eenmans onderhoudszaak na overtuigende testrit toch aanbetaald en na vijf weken en nieuwe documenten de moto opgehaald met de trailer van Bart, die me ook geweldig geholpen heeft met de identificatie van de Stage 2 componenten en hoe evt. terugroep mods te herkennen.

Dus nu eerst maar eens op punt brengen.
Bougies, luchtfilter AS-Motor, Motul 7100 vol synth.
Afstelling AFR op rollenbank.
ABM MultiClip Tour clip-ons zijn net binnen, met 1.92 m maar reach van 2.04 zat ik wel erg op het achterwiel.
Carbon hitteschilden verkocht aan Bart, carbon solo-zit kontje gaat er ook nog af later.
Helemaal niet mijn ding, carbon.

Ik heb in grote lijnen een ombouw plan.

Mazzel Tof!

Kees


lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2014, 12:38:39 »
Welkom kees!  8)

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2014, 12:55:45 »
Dank.

Eerste schade, nu al! maar zelf veroorzaakt.
Bij verwijderen van de hopeloze spiegels (alleen schouders in beeld) vergeten dat de rechter spiegel een links draad heeft!
Gevolg: afgebroken, waarbij klemming rem armatuur niet meer tof is.
De Nissin armaturen vind ik juist zo mooi.
'k ben nog wat roestig qua sleutelen, het is dan ook al weer een tijd terug.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2014, 14:20:15 »
welkom hier en veel plezier toegewenst met/op je 01.
Bij Bart ben je in goede handen en hou ons op de hoogte van de sleutelactiviteiten.
With blonds more fun.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #7 Gepost op: 16 december 2014, 17:08:41 »
Welkom, welkom welkom.

Veel lees en schrijf plezier op het forum. V
Vergeet niet om foto's te plaatsen van je chop.

Zap
I'd rather be riding

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2014, 17:28:35 »
Welcom op het forum,1 advies geen volsynt erin!Vinden de kopp platen niet lekker! Gr eddy
Alles of niets!!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2014, 18:10:47 »
Welkom op het Forum, ik rijd een Oostvlaamse MT, en dat valt op zich goed mee!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2014, 20:56:38 »
Welcom op het forum,1 advies geen volsynt erin!Vinden de kopp platen niet lekker! Gr eddy
Dat had ik hem ook al verteld  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #11 Gepost op: 17 december 2014, 01:29:39 »
Motul 7100 20W-50 zit er al in en ik wist van het risico op slippende koppeling.
Noem me maar eigenwijs! Tot nu toe, na 30km, geen probleem.
We gaan het zien!
Anders de Barnett drukgroep erin.

Ik sta gewoon op vol synthetisch, vooral vanwege luchtkoeling en hydraulische klepstoters.
deze olie transformeerde m'n zes-in-lijn Volvo 3.0 24 klepper (ook met hydraulische klepstoters) al jaren geleden in een zoemende turbine.
Na 10k bij de olie wissel nog mooi amber kleurig.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #12 Gepost op: 17 december 2014, 15:35:35 »
Ik rij al 70.000km met volsynthetisch zonder problemen. Het probleem is niet de volsynthetisch, maar het wisselen van merk/type olie. Je zou eigenlijk bij het wisselen van eigenaar, aan de vorige eigenaar moeten vragen welke olie die erin gekiept heeft of wat zijn werkplaats erin gekiept heeft. Het eigenlijke probleem is dat de koppeling te zwak is geconstrueerd. Ondanks die olie heb ik toch problemen met de klepstoters gehad.
With blonds more fun.

tripleXsix

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 54
  • Mental Torque
    • Bekijk profiel
    • keesvandermeulen
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #13 Gepost op: 17 december 2014, 17:04:29 »
Er zat Bardahl 20W-40 half synth. in per 04-2013 waarmee ca 900 km gereden is. Kwam er evengoed zwart uit.
Door het vele stilstaan, en evt wash-down tijdens koude fase en verzamelde sludge want erg rijk lopend, wilde ik de Motul 7100 vol synth. vooral ook om de klepstoters schoon en doorgespoeld te krijgen.

GJ

  • Gast
Re: Nieuwe in Mokum
« Reactie #14 Gepost op: 17 december 2014, 18:45:51 »
Welkom Kees. Weer een NH-er erbij!  ;D

Waar komt je forumnaam vandaan?  ???