Auteur Topic: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)  (gelezen 41906 keer)

TvM

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #75 Gepost op: 22 maart 2015, 08:34:23 »
Thijs je MT is heel mooi geworden, maar nu niet afraffelen........ ;)

Die rubberen rem leidingen dat kan echt niet meer en niet alleen voor de looks maar die moeten ook qua veiligheid ook vervangen worden.
Ten tweede, dan kan je meteen die urine potjes van je stuur vervangen.
Ten derde stuureinde spiegels  monteren, staat veel mooier dan welke spriet spiegels dan ook op je stuur!

Haha die Wouter, niet snel een tevreden man  ;)

Voorlopig monteer ik originele rp18 spiegels om te kijken of dit bevalt. De kleine rizomas komen iig niet terug, veel te weinig zicht en staan te ver naar binnen. Wat dat betreft zijn stuureindspiegels DE oplossing maar ik ga eerst dit proberen.

Rem potjes overweeg ik ook te doen in de toekomst. Hebben stalen remleidingen behalve het optische,  ook nog een technische functie?

Eens kijken of we vandaag de weg op kunnen.

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #76 Gepost op: 22 maart 2015, 09:13:30 »
Hij/zij is inderdaad heel mooi geworden. Eén ding, maar dat is puur persoonlijke smaak, ik had die carbon-parts ook mee zwart laten spuiten (al was het maar mat-zwart). Ik ben niet zo'n fan van de kleur van "ons carbon" alhoewel ik ze zelf ook heb, hoor. Het zwarte frame en de DAM's ben ik stikjaloers op.
Veel bekijks hadden we al, nu waarschijnlijk nog meer ...
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2015, 09:15:20 door ArtStudioG »
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

TvM

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #77 Gepost op: 22 maart 2015, 09:49:35 »
Hij/zij is inderdaad heel mooi geworden. Eén ding, maar dat is puur persoonlijke smaak, ik had die carbon-parts ook mee zwart laten spuiten (al was het maar mat-zwart). Ik ben niet zo'n fan van de kleur van "ons carbon" alhoewel ik ze zelf ook heb, hoor. Het zwarte frame en de DAM's ben ik stikjaloers op.
Veel bekijks hadden we al, nu waarschijnlijk nog meer ...

Hey Gie, das nou het allermooiste, dat we allemaal een aparte/andere smaak hebben. Ben met de carbon luchthappers erg blij icm het zwarte, echter het carbon tankkapje ga ik mss wel weer wisselen voor de witte. En ik ga zeker mn best doen goeie reclame te maken voor ''onze'' MT

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #78 Gepost op: 22 maart 2015, 11:51:52 »

Hebben stalen remleidingen behalve het optische,  ook nog een technische functie?

De rubberen leidingen verouderen en het remmen wordt dan wat sponzig.. Ergens in het handwerkboek staat dat ze elke 4 jaar vervangen moeten worden.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #79 Gepost op: 22 maart 2015, 11:58:52 »

Haha die Wouter, niet snel een tevreden man  ;)
Dat was bij de meesten al bekend!  >:(   ;D

Voorlopig monteer ik originele rp18 spiegels om te kijken of dit bevalt. De kleine rizomas komen iig niet terug, veel te weinig zicht en staan te ver naar binnen. Wat dat betreft zijn stuureindspiegels DE oplossing maar ik ga eerst dit proberen.
Daar kom je snel op terug! De  originele spiegels gaan wel als je niet te groot bent, maar boven de 80 km/h gaan ze erg trillen en heb je er nog maar weinig aan.  ;)

Rem potjes overweeg ik ook te doen in de toekomst. Hebben stalen remleidingen behalve het optische,  ook nog een technische functie?

Als je je nieuwe spiegels straks gaat monteren, zien die rempotjes er echt niet meer uit, dan ga je die ook meteen vervangen!  ;)
Stalen remleidingen hebben veel minder rek, dus die remmen veel directer en je voelt precies het druk punt.
Dit laatste kan ook wel eens een nadeel zijn als je heel giftige remmen hebt. Maar zolang je geen echte gesinterde race remblokken gebruikt valt dit op onze MT wel mee.

Eens kijken of we vandaag de weg op kunnen.

Na afloop wel alle boutjes controleren is mijn ervaring, want je zult versteld staan wat er allemaal los kan/gaat trillen op onze MT!  ;)
Succes!

kiwimt

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #80 Gepost op: 22 maart 2015, 12:12:18 »
Ziet er heel mooi uit :)
ZOALS MIJN MT THUIS BRULT, BRULT IE NERGENS

TvM

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #81 Gepost op: 22 maart 2015, 16:43:01 »

Haha die Wouter, niet snel een tevreden man  ;)
Dat was bij de meesten al bekend!  >:(   ;D

Voorlopig monteer ik originele rp18 spiegels om te kijken of dit bevalt. De kleine rizomas komen iig niet terug, veel te weinig zicht en staan te ver naar binnen. Wat dat betreft zijn stuureindspiegels DE oplossing maar ik ga eerst dit proberen.
Daar kom je snel op terug! De  originele spiegels gaan wel als je niet te groot bent, maar boven de 80 km/h gaan ze erg trillen en heb je er nog maar weinig aan.  ;)

Rem potjes overweeg ik ook te doen in de toekomst. Hebben stalen remleidingen behalve het optische,  ook nog een technische functie?

Als je je nieuwe spiegels straks gaat monteren, zien die rempotjes er echt niet meer uit, dan ga je die ook meteen vervangen!  ;)
Stalen remleidingen hebben veel minder rek, dus die remmen veel directer en je voelt precies het druk punt.
Dit laatste kan ook wel eens een nadeel zijn als je heel giftige remmen hebt. Maar zolang je geen echte gesinterde race remblokken gebruikt valt dit op onze MT wel mee.

Eens kijken of we vandaag de weg op kunnen.

Na afloop wel alle boutjes controleren is mijn ervaring, want je zult versteld staan wat er allemaal los kan/gaat trillen op onze MT!  ;)
Succes!

Goeiendag, denk je klaar  te zijn...... ;D ;D ;D

Uiteindelijk de MT op het werk laten staan, was aardig frisjes buiten. Heb mn meisje maar mentaal ondersteund op een militairia beurs in Gorinchem, goed voor de bonuspunten  ;)

Iig bedankt voor je ruime toelichtingen Wouter, zal ik zeker niet links laten liggen!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #82 Gepost op: 22 maart 2015, 18:04:49 »
Ziet er gelikt uit Thijs  8) En wat dat carbon betreft....dat is mooi maar imitatie carbon valt dan wel uit de toon  :-[ Volgens mij is je tankkapje imitatie ? Dan steekt het af tegen de luchthappers. Yamaha embleem erop zou dit uiteindelijk weer iets minder laten opvallen  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

TvM

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #83 Gepost op: 22 maart 2015, 19:21:48 »
Ziet er gelikt uit Thijs  8) En wat dat carbon betreft....dat is mooi maar imitatie carbon valt dan wel uit de toon  :-[ Volgens mij is je tankkapje imitatie ? Dan steekt het af tegen de luchthappers. Yamaha embleem erop zou dit uiteindelijk weer iets minder laten opvallen  ;)

Dankjewel Bart,  tankdeksel is volgens mij origineel maar heeft wel n ander patroon dan de luchthappers. Komende tijd eens wat wisselen, kijken wat het beste bevalt.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #84 Gepost op: 22 maart 2015, 20:10:02 »
Als ie een ander patroon heeft dan is het imitatie !!! Bovendien zit op een origineel carbon deksel een Yamaha embleem !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Do It

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 153
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #85 Gepost op: 23 maart 2015, 19:26:40 »
Fraaie motor geworden Thijs, gefeliciteerd.
Ben benieuwd naar de te vervangen rem- en koppelingpotjes; welke zijn het beste geschikt voor de MT?
Anything good in life is either illegal, immoral, fattening or... rides a MT 01

TvM

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #86 Gepost op: 23 maart 2015, 19:46:57 »
Fraaie motor geworden Thijs, gefeliciteerd.
Ben benieuwd naar de te vervangen rem- en koppelingpotjes; welke zijn het beste geschikt voor de MT?

Dank André, welke potjes er op komen weet ik nog niet. Zal me hier wel even goed laten adviseren   :D

Spinnenkop

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #87 Gepost op: 24 maart 2015, 18:46:50 »
deze vind ik wel mooi

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #88 Gepost op: 24 maart 2015, 20:27:31 »
deze vind ik wel mooi


Wat,  Welke, Waar ?  ;)

" Programming today is a race between software engineers striving to build bigger
 and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and
 better idiots. So far, the Universe is winning."

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: Frame + achterbrug spuiten (met gemonteerd blok)
« Reactie #89 Gepost op: 24 maart 2015, 20:32:33 »
Heb ik er ook op  ;) zilverkleurig alleen.