Auteur Topic: had ik maar...  (gelezen 8935 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
had ik maar...
« Gepost op: 19 maart 2015, 18:28:41 »
..Tja, had ik het maar geweten......dan had ik 2 jaar geleden ingebroken bij van Meel en het OS conceptmodel gestolen !!!



Vanwege het EOD ben ik druk bezig geweest om via de marketing manager van Yamaha Europa het conceptmodel naar Willingen te krijgen. Het enige wat bekend was dat dat model jaren hier op Schiphol Rijk bij Yamaha Europa heeft gestaan en nadat hij bij van Meel heeft gestaan, weer terug naar Japan is gegaan.
Het blijkt nu dus zo te zijn dat er 4 conceptmodellen waren !!!


1 van die 3 andere ken ik ook...



Die andere 2 heb ik denk ik nooit gezien... ???

na heel veel heen en weer gemail , bericht gekregen uit Japan van K. Hanabusa...hoge pief bij YMC !
Alle conceptmodellen van de MTS reeks, zoals ze het intern noemen, zijn afgelopen jaar vanwege de stricte Tax Regulations in Japan.....................de SHREDDER in gegaan !!!  :'( :( >:(

Echt belachelijk !!! Ik heb het hier in Diemen wel eens gezien...stonden 200 Yamaha scooters...allemaal klaar voor de shredder na het testen! ook de Stage 3 van de zwarte cross is na dat evenement gewoon de shredder in gegaan ... :'(
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2015, 18:33:38 door Baci »



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2015, 19:04:25 »
Dat is k*t!

Ik heb er notabene bij van Meel nog een bod op gedaan, toen mocht hij niet worden verkocht  >:(

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2015, 19:12:01 »
Conceptmodellen mogen ze sowieso niet verkopen! Zijn niet geregistreerd, geen framenummer, motorblok nummer en dus nooit op kenteken te krijgen! ook al wil je hem in je huiskamer zetten....kopen lukt niet   :(
Concurrenten zouden anders de conceptmodellen kapen/kopen om de innovatieve ontwikkelingen te kunnen kopieëren.
Wat de concurrenten wel doen....nieuwe modellen kopen. Bij Yamaha EU Schiphol staan ook de nieuwste kawas, Suzukis en Hondas  ;)

Maar dat terzijde....ik baal er echt van  :'( >:( :(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2015, 19:20:32 »
Ik ben niet blond?! ?................Hoewel  ::)

Dat wist ik ook wel, dat het concept model nooit op de weg kon komen, maar Yamaha europa mocht dorst hem niet te verkopen!  >:(

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2015, 19:31:25 »
Zo bedoel ik het ook niet Wouter  :-[ ;) Maar conceptmodellen zijn gewoon niet te koop, zoals je weet....die moet je stelen  :P ik denk zelfs dat als je een paar ton bied dat je hem dan nog niet krijgt !!!

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2015, 22:06:13 »
Zo bedoel ik het ook niet Wouter  :-[ ;) Maar conceptmodellen zijn gewoon niet te koop, zoals je weet....die moet je stelen  :P ik denk zelfs dat als je een paar ton bied dat je hem dan nog niet krijgt !!!

Alle spullen zijn te koop Bart, tegen de goede prijs! Maar Yamaha Europa dorst niet.
Ik denk dat ze nu horen dat ze in Japan verschrot zijn, ze de haren uit de kop trekken!  ;)

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2015, 22:42:53 »
FYI: de kostprijs om een prototype te bouwen kan oplopen tot een bizar hoog bedrag. Halen ze ook R&D uit, maar meestal moeten heel veel onderdelen (zo niet alles ) apart gemaakt worden en meestel wel meerdere keren. Zo weet ik dat de machines tot 1,5 miljoen euro verzekerd zijn, en dat kwam alleen omdat de verzekering niet hoger wilde...

En dat dan de shredder in... manmanman..

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2015, 23:17:38 »
...had ik maar Modler geluisterd, dan was ik lekker vrijgezel😜😜😜😂😂

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2015, 23:42:00 »


Alle spullen zijn te koop Bart, tegen de goede prijs! Maar Yamaha Europa dorst niet.
Ik denk dat ze nu horen dat ze in Japan verschrot zijn, ze de haren uit de kop trekken!  ;)
Yamaha Europa heeft hier niks over te zeggen Wouter !!! heeft ook niks met durven te maken...ze mogen dat gewoon niet ! Yamaha Europa is maar een heel erg klein onderdeel van YMC !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2015, 06:42:06 »


Alle spullen zijn te koop Bart, tegen de goede prijs! Maar Yamaha Europa dorst niet.
Ik denk dat ze nu horen dat ze in Japan verschrot zijn, ze de haren uit de kop trekken!  ;)
Yamaha Europa heeft hier niks over te zeggen Wouter !!! heeft ook niks met durven te maken...ze mogen dat gewoon niet ! Yamaha Europa is maar een heel erg klein onderdeel van YMC !

Ik denk ook dat dat de politiek van Yamaha is, gewoon in de schredder met die conseptmodellen. Je wilt toch niet dat daar later, als iemand zo'n apparaat gekocht heeft, rare dingen mee gebeuren.
Ze zijn roemloos ten onder gegaan. ;)

Ik ben wel nieuwsgierig hoe die 2 niet bekende consepten eruit zagen.
Bart kun je niet een fotootje lospeuteren bij de baas van Yamaha? Als pleister op de zere plek. Dan hebben we toch iets om naar te kijken  bij het EOD.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: had ik maar...
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2015, 09:57:12 »
Nu gewoon in shredder hoeft helemaal niet hoor!

Er zijn genoeg firma's die hun modellen ter beschikking van een tentoonstelling/museum stellen of gewoon verkopen gelukkig.

Ik heb serieus een bod gedaan bij  van Meel, maar dit is wel doorgedrongen tot YAMAHA in Nederland, maar die moesten het concept model ook weer netjes retourneren naar Japan. Waarschijnlijk ook niet wetende dat dat die later in de shredder zou belanden. Anders hadden ze misschien wat meer hun best gedaan, want voor hun zijn Euri's ook geld!  ;)