Auteur Topic: Uitbreiding van de MT-01 familie  (gelezen 11433 keer)

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Gepost op: 30 januari 2007, 20:22:26 »
Hier een berichtje van een nieuw lid.

Het begon allemaal een paar jaar geleden. Bij de eerste beelden en de prachtige speciale MT-01 site was ik opslag verliefd.
Ik ben geen doorgewinterde motorrijder zoals velen van jullie. Mijn 1e eigen motor was een zwarte CBR600RR (nog niet zo lang geleden dus). Omdat hier vooral veel plezier aan te beleven was als je je ver boven de maximum toegestane snelheden begaf heb ik uiteindelijk besloten hem te verkopen.
Na een poosje zonder gezeten te hebben heb ik twee jaar geleden een weekje een MT-01 gehuurd. Ik vond hem mooi, verwachte dat ie snel van z'n plek kwam, goed zou sturen vanwege vele R1 onderdelen en achteraf bleek hij nog erg comfortabel ook. Door mijn korte benen is het bij stilstaan lastig manouvreren met deze zware motor maar tijdens het rijden kon ik er heerlijk mee gooien en smijten. We zijn tijdens deze week een lang weekend in het Sauerland geweest. De andere motor die we gehuurd hadden was een MV-Agusta Brutale. Ook een prachtige fiets maar een stuk nerveuzer en vermoeiender om tochten op te rijden. Omdat ik tijdens dit tripje te horen kreeg dat ik ongepland weer opnieuw vader zou worden had ik de motorplannen maar weer in de koelkast gezet.

Dit jaar voor genomen om een week in Schotland te gaan toeren. Omdat er de afgelopen jaren geen mooiere brommer dan de MT-01 is uitgebracht besloten deze weer te huren totdat ik een prachtig jong exemplaar op internet tegen kwam. De afgelopen dagen heb ik veelvuldig jullie forum bezocht. Aangestoken door jullie enthousiastme heb ik vandaag dan de knoop doorgehakt en de MT-01 gekocht. Ik kijk erg uit naar mogelijke gezamelijke trips dit jaar. Wellicht tot ziens.

Pffff wat een lang verhaal.


Let's make some memories

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2007, 20:37:51 »
Hallo HWS en welkom bij de meest liefhebbende familie van Nederland. Ik begrijp in dat de MT01 in ieder geval niet ongepland is ;-)

marco

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2007, 07:49:36 »
Welkom! Goed dat het er na een lange weg toch van gekomen is  :) Veel genot van je fiets!

Groet,
Marco

gompie

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2007, 20:14:45 »
Welkom!!! Goed verhaal trouwens 8)
Denk dat er geen mooiere manier is om zo af en toe "te ontsnappen" aan de hektiek van een familie dan een rit op de MT :oops:
There is no substitute for cubic inches...

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2007, 18:27:34 »
Hé Hallo, HWS welkom op dit Forum.

Citaat
Omdat ik tijdens dit tripje te horen kreeg dat ik ongepland weer opnieuw vader zou worden had ik de motorplannen maar weer in de koelkast gezet.

Kreeg je dat te horen van degene die op de MV-Agusta Brutale mee reed???

Nog twee nachtjes slapen ??? :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes

Big  :)

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2007, 22:35:38 »
Nee, helaas. De MV Agusta was gehuurd door m'n (motor)rijmaatje. Hij zit momenteel ook zonder motor.

Als hij niet viel voor een stoplicht omdat een overschoen aan z'n motor bleef hangen dan miste hij wel ergens een bochtje in Noord Frankrijk (CBR600RR total loss). 2 Weken later z'n nieuwe CBR1000RR gestolen. Sindsdien motorloos. Op dit moment probeer ik hem ook weer gek te maken door zelf de 1e stap te zetten. Dinsdag gaan we met z'n 2-en m'n nieuwe MT-01 ophalen......jippie :D  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :P  :P
Let's make some memories

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2007, 23:11:19 »
Al jou "maatjes" krijgen wel "ongelukjes". :idea:

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Big  :)

jeroen

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
yo
« Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2007, 20:59:19 »
ik ga in mei een weekje naar Schotland..............ik vertel wel hoe het was  :D
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #8 Gepost op: 06 februari 2007, 22:12:38 »
Hoi Jeroen,

Onze plannen zijn ook om in mei te gaan. Van de 11e tot de 20e
Let's make some memories

deboer

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #9 Gepost op: 07 februari 2007, 11:02:24 »
Ahhh...... Bonnie Scotland  :D

De eerste twee weken van juli ben ik daar te vinden. (ik denk dat het de 30e keer is) Kan er geen genoeg van krijgen   8)

Als je in mei gaat moet je wel een lange onderbroek meenemen om warm te blijven ( of je vriend/vriendin  :lol:  )
"Fuck the System"

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Hi from Belgium
« Reactie #10 Gepost op: 08 februari 2007, 17:18:39 »
Hey folks, een nieuwe en trotse MT-01 owner meldt zich aan. Mijn naam is Gie, ik kom uit Wuustwezel België (grens Nederland bij Zundert) en heb gisteren mijn MT-01 opgehaald bij de Yamaha dealer. Heb meteen mijn "ouwe" Bulldog ingeruild (met toch wel wat spijt in 't hart). Heb vier jaar dog gereden, zonder problemen. De rest van de voorstelling volgt later. Oh ja, mijn hobbies zijn computers, motorrijden en Metallica.

Tot later 'n greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2007, 22:31:08 »
Hoi Gie,

Welkom op het forum. De Belgische invasie neemt grootse for(u)men aan ;-)
Bij elke nieuwe aanmelding denk ik aan het moment dat die van mij inmiddels 2 jaar geleden werd gestart.... Het blijft een hoogtepunt :-)
Veel plezier en hopelijk nuttige uitwisseling van informatie!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Reeds gedoopt
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2007, 12:33:30 »
Bedankt voor de verwelkoming.
En ja, de MT is afgelopen week al gedoopt met water, sneeuw en pekel ! Ik ben dus wat je noemt een "doorrijder". De motor is mijn dagelijks vervoermiddel ... elke dag van Wuustwezel naar hartje Antwerpen en terug. Ik werk als grafisch vormgever voor een grote Belgische (lees: Nederlandse) bank in de Lange Gasthuisstraat te Antwerpen. Verder heb ik thuis als zelfstandige een reclamebureau. Bezig baasje !
Ik kom dus van een Bulldog BT1100 (met dit website www.bt1100bulldog.eu waar zeer vele MT-01 fans zitten), voorheen niks dan choppers (shadow 1100). Het nakedbike rijden bevalt me zeer en de MT-01 leek mij dan ook een evidente stap na de dog.
Ik hou nogal van customizing en zal dan ook in de zomer beginnen aan wat ombouw aan de MT-01. Voorlopig zijn de originele spiegels reeds verdwenen (je ziet enkel je ellebogen, was ook al zo op de dog) en vervangen door spiegels in de stuureinden. De stuurgewichten zijn uitgeboord met een boor van 8, draad erin getrokken en met een M8 schroef vastgezet, zowel links als recht ... veeeeeeeel beter. Ik ga nu op zoek naar crashpads voor aan het motorblok en een nieuwe kontje (ik hou niet zo van al die plastiek aan het konteind). Een vette achterband moet je ook kunnen zien.
Op 25 maart organiseer ik (samen met nog een dogger) al voor de derde maal een Havenrondrit in Antwerpen voor de Bulldoggers en sympathisanten (zie forum van de BT1100 voor meer info). Uiteraard zijn ook jullie van harte welkom ... misschien leuk ter kennismaking. In april gaan we 4 dagen naar de UK en in juni 5 dagen naar het Zwarte Woud. Je ziet, de MT zal in het voorjaar al goed getest worden, als m'n rug het toelaat (nogal zwakke rug).
Voorts ben ik bijna 50, heb vrouw en 2 kids (24 en 22 jaar). Hobbies: PC's (moet wel als je ontwerper bent), zowel soft- als hardware prutser. Muziek in 't algemeen maar vooral het hardere genre draagt mijn voorkeur weg (zekerst Metallica). En derde hobby is motorrijden (ook noodzakelijk om dagelijks op m'n werk te geraken). Ik rij al 18 jaar met de motor en zou voor geen geld willen ruilen voor een auto. Weer en wind deren me echt niet, goeie kledij en bescherming is belangrijk, ook in de zomer !!!
Zo dat was een kleine introductie en nu op zoek naar crashpads.
Tot later 'n greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Uitbreiding van de MT-01 familie
« Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2007, 21:05:59 »
@ArtStudioG

Allereerst welkom op dit forum.
Ik zal je uitnodiging zeker inoverweging nemen, mede omdat mijn vrouw een vervente Bulldog rijdster is.  :)  :)  :)
Laat je je verbouwing ook even op dit forum zien :?:
O ja, nog even dit .....over Forum-Etiquette, :?
als je jezelf voorstelt of iets nieuws wilt vertellen begin dan een nieuw draadje :!:  
Dan blijft de boel wat overzichtelijker. :wink:

Tot in Antwerpen,
Groetjes

Big :)

Ray

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
weer een MT in Den Haag
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2007, 22:47:51 »
Goed te horen dat er weer een Hagenaar op het forum is.

Ik weet nu van 2 andere MT's in Den Haag; 1 hele gepimpte variant (stage 2/3 en alles carbon) en 1 "normale".
Zelf rij ik meestal naar mijn werk via de zuid-ring, richting wateringen en daar zie ik ook regelmatig die andere MT rijden (als ik zelf met de auto ben).
Misschien ben jij dat wel :-)


Ray