Hallo , ik ben Jan uit het Drentse Roden .
Rij al zo"n 25 jaar motor , voornamelijk woon werk verkeer en zo nu en dan een tochtje . Laatste jaren rij ik ook de elfstedentocht voor motoren .
Heb al veel motoren gehad , ben mijn motorrijden begonnen met cross en enduro rijden . Dus een paar enduro motoren gehad en uiteindelijk na het blubber rijden , woon werk verkeer gaan rijden .
Met een voorliefde voor crossmotoren heb ik 4 Husqvarna"s 610 supermotard gehad , Ducati 900 ss , Suzuki TL 1000 s , Kawasaki Zephyr 1100 , Transalp en nog wel een paar meer . Een paar jaar geleden kocht ik een Yamaha BT 1100 Bulldog en daar heb ik met erg veel plezier op gereden . Toen dacht ik als ik weer een andere motor ga kopen wordt het een Yamaha MT 01 . Heb mij destijds ook georienteerd op de MT 01 . Maar het werd na de Bulldog een KTM 950 SM , de BUlldog is niet een echt spannende fiets en ik was weer op zoek naar wat sensatie . Nou en sensatie kun je hebben op een KTM 950 SM !! Na de 950 SM kwam er een 950 SMR ziet er wat gelikter uit , en ook een beest van een machine . Het nadeel van dit soort motoren is, je rijdt erop [ ik tenminste ] als een waanzinnige . Altijd het wiel omhoog en ga zomaar door . Gewoon weggedrag wat niet op de openbare weg hoort eigenlijk . Om mij zelf te beschermen en torenhoge bekeuringen te voorkomen , of tegen een verplicht opgelegde cursus aan te lopen . Besloten de KTM weg te doen en op zoek te gaan naar een MT 01 .
Na twee keer een proefrit te hebben gemaakt was ik wel verkocht , wat een heerlijke machine en een machtig koppel .
Heb er eentje gekocht uit 2005 met 28000km op de klok en die ziet er als nieuw uit .
Morgen ga ik hem halen en dan zal ik wat foto"s van de nieuwe aanwinst plaatsen .
Van het winter ga ik wel even knutselen aan de originele dempers , want het geluid kan beter .
Verder heb ik als hobby , zo nu en dan een crossmotor kopen met kenteken , wel een tweetakt !! En die bouw ik dan om naar supermotard / supermoto en die verkoop ik dan .
Naturlijk rij ik daar ook regelmatig even een rondje op en daar krijg ik ook een hele grote glimlach van op mijn gezicht .
Tot zover mijn verhaal , hoop veel info van het forum te halen en eens een keer een toerritje mee te doen .
groeten Jan