Auteur Topic: Winter enzo....  (gelezen 3460 keer)

deboer

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Winter enzo....
« Gepost op: 21 februari 2007, 09:16:14 »
We hebben natuurlijk nog niet veel winter gehad maar toch ontstond er een discussie tussen een collega en mij over de "houdbaarheid" van de Yamaha.  Collega heeft namelijk een BMW en rijd het hele jaar door, hij beweert dat je dat het beste kunt doen op een BMW want "die kan er tegen". De Yamaha zou volgens hem al na één seizoen zichtbaar aftakelen.  Mijn vraag stel ik dus aan alle doorrijders met een MT01. Hoe houdt de "dikke" zich in de winter ?


"Fuck the System"

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Winter enzo....
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2007, 10:25:52 »
Ik heb geen ervaring met de MT01 in de winter (pekel), maar dat een BMW rijder zoiets roept: ach laat maar hij weet niet beter ;-) Een BMW kan goed tegen pekel omdat ie altijd vet blijft door z'n eigen lekkages  :lol:

Voor elke motor geldt dat alle metalen delen goed in het vet moeten (corrosion block! zie een eerder draadje hierover) en vooral de boutjes en moertjes en op de lak. Het blok zelf blijft lastig omdat het heet word maar er zijn vast wel bikkels die daar een oplossing voor hebben.  

Tectyl is ook effectief op de koude delen en dan na de winter met diesel schoonmaken.

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Winter enzo....
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2007, 12:15:56 »
Als je echt wil dat je motor onaangetast blijft dan kom je alleen buiten als het droog is (geweest) en zeker niet in de winterperiode. Als je een doorrijder bent weet je toch op voorhand dat vroeg of laat - ongeacht model en merk - de pekel z'n sporen achterlaat op je motor. Ik rij al 15 jaar door weer en wind, elk seizoen van 't jaar. M'n vorige - de Yamaha Bulldog - zag er ondanks z'n leeftijd (5 jaar) en z'n kilometers (65.000) toch nog zeer mooi uit. Enkel het motorblok vooraan en vorkpoten (inmiddels herspoten) zijn aangetast. Maar ja, er zijn nu eenmaal luxepaarden en werkpaarden en dat verschil zie je ook. Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. De motor is voor mij in eerste instantie m'n vervoermiddel, een wedstrijd moet ik er niet mee winnen en elke week poetsen? Mmmm, I don't think so  8)

Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/