Auteur Topic: BPM  (gelezen 5962 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
BPM
« Gepost op: 17 oktober 2016, 18:38:35 »
Ik heb de laatste maanden gehoord dat de EU de prijzen van voertuigen wil samen trekken. Dit zou inhouden dat de BPM in Nederland verlaagd zou worden en de bruto voertuigprijzen min of meer gelijk getrokken zouden worden. Ik heb nog nergens gelezen dat de BPM in Nederland verlaagd is maar toen ik vanmiddag BPM aangifte deed voor de SP uit Italië kwam ik op de site van de belastingdienst bijna 150,- goedkoper uit dan de rekenmethode die ik een paar jaar geleden heb gebruikt voor de MT die ik uit Schotland heb gehaald  ??? Voor de zekerheid nog een keer na gerekend en blijkt dat er sinds januari 2016 toch iets veranderd is ! Dit zou moeten inhouden dat alle voertuigen in NL dus goedkoper zouden moeten worden ?



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2016, 15:04:22 »
Dit lijkt me een goede zaak,  auto's zijn relatief duur in NL...

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2016, 16:35:41 »
het word er niet makkelijker op gemaakt met het betalen van de BPM  :( Normaal zat er een belastinginspecteur bij sommige RDW kantoren, onder andere in Amsterdam waar ik telkens naar toe ga. Die vulde alles in en je kon gelijk betalen.
 Nu moet je zelf alles invullen via de PC, en daarna bij RDW in een envelop doen en vervolgens krijg je bericht vanuit Utrecht via de mail.
Gisteren kreeg ik bericht dat het aangifte formulier niet volledig was ingevuld en de BPM berekening er niet bij zat. Vandaag de BPM berekening erbij gedaan, zoals ik hem berekend heb en waarvan ik dacht dat de BPM een stuk minder is geworden.
Krijg ik vandaag weer een bericht....

Geachte heer, mevrouw,

U hebt aangifte bpm gedaan. Hieronder staat het door u verschuldigde bedrag bpm, het betalingskenmerk en het betreffende motorrijtuig vermeld.

Citaat
x Het verschuldigde bedrag wijkt af van uw aangifte. Bij het registreren is gebleken dat u een te hoog bedrag hebt berekend.

Het moet niet gekker worden.....is het BPM bedrag dus zelfs nog lager dan ik berekend heb  ;D ;D ;D Snel betalen nu  :P

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2016, 19:34:08 »
Het bpm verhaal wordt er blijkbaar niet makkelijker op. ???
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2016, 20:42:14 »
Inderdaad Jo. het is de derde die ik importeer maar omdat je nu alles zelf moet doen word het alleen maar lastiger  :( De 2 keer hiervoor stelde het niks voor omdat je dat persoonlijk deed bij de RDW. Nu heb je geen hulp en elke typefout word als niet goed ingevuld gezien. Maar als het goed is word alles nu snel geregeld. RDW krijgt na betaling een fiscaal akkoord van de belastingdienst en dan word het kenteken opgestuurd. Dit akkoord loopt dan weer via Heerlen  :-\
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2016, 20:46:25 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Lavillastrangiato

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 43
  • 3 x linksaf is ook rechtsaf!!
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2016, 14:35:03 »
Om de BPM te berekenen moet ik dan prijs aanhouden die de eigenaar in België betaald heeft of wat hij in Nederland op 22-05- 2008 koste?
Heb trouwens ook géén idee wat een MT-01 in Nederland ooit gekost heeft.
Het leven is hard zonder wasverzachter.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2016, 17:38:50 »
je moet de NL prijs aanhouden Michel. Die was toen 15.999,- .
Jouw BPM komt uit op € 222,-  ;) keuren kost € 104,95 en kenteken € 17,85.
Als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel.
Als je de komende maanden niet meer wil rijden zou ik ff wachten met keuren. BPM word dan minder en je hoeft dan ook geen verzekering en wegenbelasting te betalen  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 november 2016, 17:43:28 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Lavillastrangiato

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 43
  • 3 x linksaf is ook rechtsaf!!
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2016, 19:03:20 »
je moet de NL prijs aanhouden Michel. Die was toen 15.999,- .
Jouw BPM komt uit op € 222,-  ;) keuren kost € 104,95 en kenteken € 17,85.
Als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel.
Als je de komende maanden niet meer wil rijden zou ik ff wachten met keuren. BPM word dan minder en je hoeft dan ook geen verzekering en wegenbelasting te betalen  ;)

Heel erg bedankt Baci, als je dit soort dingen niet gewend bent is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik ga idd  nog niet rijden (weg-examen pas op 14 dec) en hij staat veilig in een afgesloten portiek met een vloeranker aan de betonnen vloer vast. Kan ik ondertussen wat veranderingen aanbrengen. Vandaag toch maar mijn zadel naar Tijger-Leathers gebracht voor reparatie. Ben met een ander zadel dek net zoveel kwijt met het erop zetten als dat ik een vlak laar repareren, heb nu de keuze gehad om voor oranje stiksels te kiezen.
Het leven is hard zonder wasverzachter.

Lavillastrangiato

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 43
  • 3 x linksaf is ook rechtsaf!!
    • Bekijk profiel
Re: BPM
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2016, 16:52:55 »
Morgen rijbewijs ophalen en donderdag naar de RDW voor de keuring. 1 dags kenteken aangevraagd en verzekering geregeld.
Was van plan om hem in Waddinxveen te laten keuren maar dat kon pas op 5 januari, vandaar maar naar Schiedam uitgeweken, daar kan ik donderdag al terecht.
Het leven is hard zonder wasverzachter.