Auteur Topic: Aceton op de uitlaat hitteschilden?  (gelezen 6579 keer)

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Gepost op: 07 maart 2007, 12:54:40 »
Afgelopen weekend is mijn handschoen bij het tanken op de koperen hitteschilden gevallen. Uiteraard niks door gehad, totdat ik in een regenbui trechtkwam en een erg natte hand kreeg. Je raadt het al: de het hitteschild was warm...en daar kon de handschoen niet tegen.

Handschoenen zijn inmiddels vervangen, maar ze hebben een zwart goedje achtergelaten op het hitteschild....hebben jullie enig idee of aceton helpt en of het kwaad kan om te gebruiken op het hitteschild?

Alle tips zijn welkom!


Kododododododododododo

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2007, 14:16:52 »
Die hitteschilden zijn van RVS dus kunnen wel wat hebben. Ik zou het proberen met Belgom o.i.d. Een licht polijstmiddel kan geen kwaad. Je hebt wel de kans dat "het koperkleurige" weggepoetst wordt en dat de oorspronkelijke blanke kleur terugkomt. Na een tijdje gassen komt de verkleuring vanzelf terug.

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2007, 12:14:35 »
Emiel heeft gelijk wat de hitteschilden betreft, zij kunnen tegen een stootje als het op poetsen aankomt. Zelf gebruik ik 'Never Dull' (Hein Gericke), en handkracht natuurlijk!  :wink:

Succes!
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2007, 17:09:07 »
Op het Engelse forum ook nog een tip: gebruik een klein stukje koperen buis om troep van de schilden af te krabben. Koper is zachter dan rvs, dus krast niet volgens de theorie.

(maar ik wil het eerst nog wel even een keer checken op een niet in het zicht vallend stukje)
Kododododododododododo

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2007, 18:20:44 »
Gebruik een spits stukje hardhout, deze kan je nog in een ronding van je uitlaatbocht schuren ook, en dit krast zeker niet. (Koper verhard op den duur na mechanische belasting)

 :D

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2007, 20:10:26 »
Ik heb ook al de ervaring gehad dat als je een tijdje gereden hebt en het hitteschild nog goed warm staat, je met een scherp blokje hout alles er makkelijker afkrijgt (ipv op een koud schild).
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
Aceton op de uitlaat hitteschilden?
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2007, 15:58:26 »
Bij mij was het laast ook raak: een forse plak zwart regenpakplastic kompleet vastgebrand op de voorste uitlaatbocht. Hoe komt dat daar? Anyway, ik heb het er met een mesje (godbetere) afgekrabd en Belgom doet de rest. Goed spul.