Een jaar of 10 geleden heb ik “terug” de motor microbe te pakken gekregen en beginnen rijden met een Bandit. Daarna werd het een Fazer 1000 waar ik 5 jaar mee gereden heb. Zeer goed machien maar op t’laatste was ik hem beu.
Op een mooie dag leerde ik iemand kennen die maniakaal moto’s verbouwd. Meestal Harley’s maar zijn passie is in alle geval “V-twins”. Hij had zich daarom gewaagd aan het verbouwen van een MT-01 en dat resultaat vond ik prachtig.
Er is vanalles aan veranderd, het blijft een MT-01 en toch is het “iets” anders.
Die moto moest ik hebben want dat “ding” wilde ik berijden dus kocht ik hem. Er moest nog wat aan veranderd worden zoals pinkers, spiegeltje opzetten, een bagagerek voor de “toekomstige motorreizen”.
Ik volgde ondertussen natuurlijk al een tijdje jullie “forum” en werd een beetje bang toen ik de topics las over snelheid, powercommanders enz., komende van mijn Fazer wist ik natuurlijk wel dat het nu een beetje rustiger zou worden maar toch……….
In alle geval, nu ik met mijn 01 rijdt is dat allemaal weg. Zoals al verteld is kunt ge dit machien totaal niet vergelijken met iets anders. Kortweg, met een MT kun je niet rijden zoals op een racer en vice versa (t’zou trouwens heel debiel overkomen moest ge een racemachine in het lage toeren gebied zien voorbijtjokken)
Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat ik van elke seconde zal genieten als ik mijn MT-01 start, ermee rijd tot de moment dat hij stilligt
Foto's te bekijken op
http://users.fulladsl.be/spb5521/