Auteur Topic: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)  (gelezen 8367 keer)

macput

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Gepost op: 23 februari 2021, 14:33:12 »
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een mt-01 op het oog (had mijn vorige verkocht maar heb spijt :-) en ik wil vragen of er ervaringen zijn met het sjoemelen bij de mt-01  met de kilometerstand.

Ik weet niet hoe moeilijk dat is bij de MT-01. Met de Ecu is tegenwoordig mogelijk om te flashen etc, dus vroeg me af of hier al eens tegenaan gelopen is.
Motor ziet er heel goed uit, maar dat zegt niks.

Ik hoor graag advies

Groet van oud member en mt-01 eigenaar



eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2021, 19:31:48 »
Welkom terug.
Flashen kan wel, maar de kilometerstand "aanpassen" lukt niet.
Daar zal ook niemand aan beginnen, want je moet er erg veel tijd in stoppen om de weg te vinden in de chips, terwijl daar nagenoeg geen inkomsten tegenover staan bij de MT01.
Bij het flashen is er wel een verdienmodel na de investering.

Er is een wet in de maak, die het registreren van de kilometerstand gaat verplichten bij een bezoek met de motor aan de werkplaats. Kun je alleen maar toejuichen.
Succes.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2021, 19:35:39 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2021, 19:25:20 »
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een mt-01 op het oog (had mijn vorige verkocht maar heb spijt :-) en ik wil vragen of er ervaringen zijn met het sjoemelen bij de mt-01  met de kilometerstand.

Ja, dat is bij een elektronische kilometerteller wel mogelijk maar niet zo makkelijk. Je moet behoorlijk wat van electronica weten om dit te kunnen en dat hebben de meeste sleutelaars niet. Wat wel mogelijk is dat een hele teller gewisseld wordt, maar dat is ook niet goedkoop.
Gelukkig maakt het bij een MT-01 niet zoveel uit hoeveel kilometers die gelopen heeft, een mt-blok blijft altijd lopen. Belangrijker vind ik bijvoorbeeld is hij niet buiten gestald in de winter en is hij niet voor woon werkverkeer gebruikt, want daar hebben motoren veel meer van te lijden.
Je zou natuurlijk kunnen melden welken MT je op het oog hebt, misschien kennen we hem, maar daar loop je wel een zeker risico mee dat je anderen op een idee brengt.  ;)

Succes met je beslissing

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2021, 09:56:45 »
Kilometerstand is bij een MT-01 eigenlijk alleen belangrijk voor de prijs ;)
Algehele staat is belangrijker, de machine staat als zeer betrouwbaar te boek en 20-30 duizend km meer of minder gaat geen verschil maken.


macput

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2021, 23:17:59 »
Bedankt Voorde reacties! Ik ga eens gf babbelen met de eigenaar.

Motor is in goede staat (helaas geen stage 2 maar goed, die komen maar zo weinig voorbij...), op het oog, dus we gaan het zien...


oldfool

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 26
  • mankind pré MT-01 age
    • Bekijk profiel
Re: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2021, 17:45:08 »
Quote: "Belangrijker vind ik bijvoorbeeld is hij niet buiten gestald in de winter en is hij niet voor woon werkverkeer gebruikt, want daar hebben motoren veel meer van te lijden."

Oh? ??? Met een accu druppelader en sneeuw/regenvrije veranda is 1 druk op de knop gelijk feest hoor. Woon-werkverkeer 80/90 km/dag is hopelijk genoeg om blok/olie warm te draaien? 

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Aankoop MT-01 (kilometerstand betrouwbaarheid?)
« Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2021, 18:16:22 »
Bij het buiten stallen van een motor heeft hij veel meer last van oxidatie vooral de aluminium delen.  En dat gebeurt zelfs onder een afdakje. Helaas is onze MT01 voor 80% Aluminium.

En met woon werk verkeer bedoel ik vooral het rijden wanneer er nog zout op het wegdek aanwezig is, want dat is nog slechter voor alle aluminium onderdelen. Een motor die alleen met mooi weer gereden is ziet er over het algemeen beter uit en heeft minder probleempjes die voortkomen uit oxidatie.

Maar ik ben blij voor je dat hij in de winter goed start, dan heb je in ieder geval en goede accu. ;)