Auteur Topic: Een ''stille'' erbij.  (gelezen 5276 keer)

joja

• Fly weight poster
  • **
    • Bekijk profiel
Een ''stille'' erbij.
« Gepost op: 12 juni 2007, 00:04:21 »
Hallo mensen,

Nadat ik zondag met de jongens mee ben gereden door de Ardennen vond ik het tijd om me nu maar eens aan te melden en voor te stellen.
Dik twee jaar alweer rijd ik nu MT-01. Zowel het Duitse, Nederlandse als het Britse forum volg ik sinds ze in de lucht zijn; als 'stille' genieter weliswaar. Veel info heb ik op deze manier kunnen vergaren.

Met de motor heb ik toch wel een aantal probleempjes gehad tot nu toe.
Het begon met een losgetrilde bout van de accu pluspool. Door het lostrillen was de schroefdraad beschadigd en heb ik de bout los moeten flexen. Geen gemakkelijk klusje daarzo met een flex bij de tank en de bedrading. Ondanks dat mijn motor niet in de serie viel waarvan de benzinepomp moest worden vervangen heeft deze toch een maand of drie geleden de geest gegeven. Op donderdag defekte pomp op maandag daaropvolgend verliep mijn garantie. Nog net binnen de garantie is toen de benzinepomp vervangen. De gasklepsensor was eerder al vervangen tijdens de terugroepaktie.

Na een Fireblade en een 998 bevalt de MT-01 uitstekend.
Geen pijn meer in nek en polsen. Het is een bijzonder fijne motor, je kunt er mee gassen, lekker rustig rondbulderen of lange ritten mee maken. Plus je hebt er nog wat bekijks mee ook :)

Ik ga in ieder geval proberen om zoveel mogelijk waardevols bij te dragen aan dit forum.

Groetjes,
Jos

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Een ''stille'' erbij.
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2007, 00:24:39 »
Hallo Joja,

Welkom als actieve gebruiker op dit forum, jammer dat ik je zondag niet heb kunnen ontmoeten.

Niet te bang wezen voor defecten die na je garantieperiode ontstaan, want hiervoor blijft YAMAHA ook verantwoordelijk en aansprakelijk :!:
Alleen ligt de bewijslast bij de gebruiker, en hiervoor is zo'n Forum nu juist zo makkelijk. :wink:

Groetjes ,

Big Smile  :D

jeroen

• Fly weight poster
  • **
    • Bekijk profiel
Een ''stille'' erbij.
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2007, 11:42:38 »
yo Jos,

welkom - tot binnenkort

jeroen
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn

Snelle snip

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
Een ''stille'' erbij.
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2007, 12:47:56 »
Hey Jos,
Welkom en bedankt voor de link naar de velgenpolierder.
Etienne
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

marco

• Administrator
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
Een ''stille'' erbij.
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2007, 15:17:14 »
Welkom Jos! En plaats eens een plaatje van je MT  :)

Groet,
Marco

HWS

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Een ''stille'' erbij.
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2007, 22:35:13 »
Hallo Joja,

Ook welkom namens mij. Afgelopen Hemelvaart ben ik voor 10 dagen naar Schotland afgereisd met de MT-01. Was erg indrukwekkend, koud en soms nat. De eerste dag ben ik gestrand met pech. De motor sloeg af en toe over. Dit werd steeds erger totdat hij er helemaal mee kapte. Later bleek dit gelukkig ook slechts een losgetrilde pluspool te zijn. Vervolgens 3000 km van het prachtige landschap genoten en de achterband volledig weggereden.
Let's make some memories