Auteur Topic: Xenonlampen  (gelezen 21114 keer)

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #15 Gepost op: 08 februari 2008, 23:12:14 »
Ben ook van plan om Xenon te steken. Mijn vraag is welke lamp je nu moet vervangen. Heb gisteren mail gestuurd naar Votrade.nl en die mannen zeggen van een H7 set te kopen. Aangezien hier iets anders word verteld zou ik graag klaarheid hebben in de zaak zodat ik niet de verkeerde Xenon-set bestel.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #16 Gepost op: 09 februari 2008, 01:43:51 »
Lekkere verkopers daar bij Votrade! Je hebt een HB4 lamp nodig (Dimlicht). En eventueel nog een H7 voor je grootlicht, maar wanneer gebruik je die nu. Ik zou voor je grootlicht een Xenonlook (krypton) lamp kopen.

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Xenonlampen
« Reactie #17 Gepost op: 09 februari 2008, 21:55:12 »
Big Smile heeft gelijk. Ik heb ook lang getwijfeld en veel (verkeerde) adviezen gehad. Uiteindelijk heb ik de koplamp gedemonteerd zodat ik met eigen ogen kon zien welk type er op de lampjes zelf stond. Je moet absoluut de HB4 lamp hebben.
Let's make some memories

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2008, 19:32:18 »
Ok, thanks, nu weet ik wat me te doen staat  :lol:

Waar haal je in België eigenlijk zo een xenon set enkel voor dimlicht? En waar haal je zo een kryptonlicht voor het grootlicht? Heb dat nog nergens gezien. Misschien gewoon over gekeken, dat kan ook  :lol:

HWS

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
    • http://www.acin.nl
Xenonlampen
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2008, 21:43:42 »
Ivm suggestie van BigSmile verlies van pk's heb ik naar een nandere oplossing voor de inbouw van m'n ballast gezocht. Na wat knutsselen, duwen en drukken ben ik erin geslaagd de starten en ballast gewoon achter de koplamp tussen de andere kabels te monteren. Heb er nog niet mee gereden maar kijk nu al uit naar de extra peekaatjes.
Let's make some memories

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2008, 19:19:50 »
Citaat van: "Turboy6"
Ok, thanks, nu weet ik wat me te doen staat  :lol:

Waar haal je in België eigenlijk zo een xenon set enkel voor dimlicht? En waar haal je zo een kryptonlicht voor het grootlicht? Heb dat nog nergens gezien. Misschien gewoon over gekeken, dat kan ook  :lol:


Ik herhaal mijn vraag nog eens want der komt eigenlijk wel bitter weinig reactie.
Binnen dit en 2 maand denk ik een stage 2 aan te schaffen maar dit komt wel aan bod in een ander topic.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2008, 19:37:43 »
Citaat van: "Turboy6"
Citaat van: "Turboy6"
Ok, thanks, nu weet ik wat me te doen staat  :lol:

Waar haal je in België eigenlijk zo een xenon set enkel voor dimlicht? En waar haal je zo een kryptonlicht voor het grootlicht? Heb dat nog nergens gezien. Misschien gewoon over gekeken, dat kan ook  :lol:


Ik herhaal mijn vraag nog eens want der komt eigenlijk wel bitter weinig reactie.
Binnen dit en 2 maand denk ik een stage 2 aan te schaffen maar dit komt wel aan bod in een ander topic.


Heb je al eens bij een motorzaak geprobeerd?  :shock:
Elke motor zaak in Nederland verkoopt die dingen, of kan ze voor je bestellen. Ik weet natuurlijk niet hoe ze dat in Belgie geregeld hebben.

IK wacht echter nog even want ik vindt de prijzen die ze hier vragen nog veel te hoog! Een setje voor één lamp kost hier (europa) nog altijd gauw €100,- terwijl dezelfde setjes in america al voor $35,- over de toonbank gaan! :shock:

succes!

Big Smile  :D

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2008, 20:15:43 »
En invoeren moeten we ook ni denken waarschijnlijk want dan zijn het de douanekosten en invoerrechten en zo die ons de das omdoen.
Ben wel ni van plan om te blijven wachten. Zal eens moeten google'n denk ik

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2008, 21:33:53 »
Het handelsverkeer binnen de EEG is gewoon vrij hoor,
en vanuit america moet je alleen de BTW betalen als je je pakketje bij de grens tegenhouden.

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #24 Gepost op: 27 april 2008, 09:28:54 »
Citaat van: "Big Smile"
Het handelsverkeer binnen de EEG is gewoon vrij hoor,
en vanuit america moet je alleen de BTW betalen als je je pakketje bij de grens tegenhouden.


Zou dat dan niet interessant zijn om via Amerika te laten overkomen, als ze daar zo goedkoop zijn?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #25 Gepost op: 27 april 2008, 11:10:49 »
Citaat van: "Turboy6"
Citaat van: "Big Smile"
Het handelsverkeer binnen de EEG is gewoon vrij hoor,
en vanuit America moet je alleen de BTW betalen als je je pakketje bij de grens tegenhouden.


Zou dat dan niet interessant zijn om via America te laten overkomen, als ze daar zo goedkoop zijn?


Bijna al die xenon koplampen worden in China gemaakt, ze doen er alleen een andere verpakking voor de "leveranciers" om.
Nu heb je echter verschillende types. Dit hangt af van de electronica die ze hebben gebruikt en hiermee samen de grootte van de 'ballast'.
Dit laatste is voor ons motorrijders erg belanrijk, want hoe kleiner de ballast des te makkelijker is hij in te bouwen. Echter in hun streven naar verkleining is de betrouwbaarheid echter niet altijd toegenomen.
Om even een idee te geven een ballast van de laatste generatie is maar 8mm dik, terwijl je ze nu ook nog kan kopen die 30mm dik zijn!

Hiermee heb ik gelijk het probleem om de xenon in America te bestellen aangesneden.
1 Er wordt vaak niet vermeld hoe groot de ballast is.
2 Wie is een betrouwbare leverancier (In America moet je vooruit betalen)
3 Het komt nogal eens voor dat er een stuk is, dan moet je je ballast weer opsturen naar America!

Maar ik zal eens kijken of ik een betrouwbaar kanaal kan vinden op een Americaans forum

Groetjes,
Big Smile  :)

marco

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
Xenonlampen
« Reactie #26 Gepost op: 28 april 2008, 09:38:47 »
Een Xenonlamp zit bij mij ook nog wel op de verlanglijst... al zit ik om me heen ook behoorlijk naar lichtopbrengst te kijken. Af en toe zie ik een motor en denk ik van nou, zou dat een 'nep' Xenon zijn/staat lamp niet goed afgesteld of is het Xenon met minder lichtopbrengst... en soms heb ik een behoorlijk 'hinderlijke' lamp in mn nek zitten, oftewel een die goed zihtbaar is. En dit zijn dan eigenlijk meestal BMWtjes.... maar misschien gewoon omdat die wat hoger zijn aan voorkant (bijvoorbeeld GSje)?

Groet,
Marco

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #27 Gepost op: 30 april 2008, 19:01:48 »
Misschien kunnen we hier een groepsaankoop van maken, zou toch interessant zijn eens we een betrouwbare leverancier gevonden hebben.

Turboy6

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Xenonlampen
« Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2008, 19:17:36 »
Vorige maand via mijn dealer de juiste xenonkit besteld en vandaag de hele handel laten monteren. Moet zeggen dat het plaatsen ni zo lang tijd nam, echter de balast en dat ander doosje duurde langer om achter de koplamp kwijt te raken.
Het is wel gelukt na 3 keer proberen.
Mooi zicht qua looks. Zal het verschil wel merken als ik eens in het donker rijd.

marco

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
Xenonlampen
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2008, 10:15:47 »
Zag bij het laatste forum-toertje 1 fiets met Xenon (sorry, weet niet meer wie). Denk er nog steeds over, maar vond een dingetje niet mooi... en dat is het grote verschil dat je dan ziet tussen het Xenon licht en die kleinere lampjes rond je koplamp (begrijp je welke ik bedoel?).

Gaat uiteindelijk natuurlijk niet alleen om de looks, maar vond het wel minder...

Groeten,
Marco