Auteur Topic: nieuwe belijning wegen  (gelezen 6463 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Gepost op: 15 november 2007, 20:56:16 »
Hallo,

Is het jullie ook opgevallen dat nu de wegen de nieuwe belijning krijgen, veel wegen waar anders een doorbroken streep was, nu een dubbele streep zit , die niet meer doorbroken is. Dat wordt in de rij aansluiten.  :cry: Tevens gaat de snelheid op veel 80km wegen terug naar 60km/h.  :? Ik voel me steeds meer in een harnas gepropt.
Gelukkig woon ik dicht bij de Ardennen. Geen flitspalen en geen rijkswachter in velden of wegen te bekennen.


With blonds more fun.

deboer

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2007, 10:08:39 »
Tja....dat harnasgevoel heb ik trouwens niet alleen als het gaat om verkeersmaatregelen  :( . Het schijnt dat deze regering alleen maar kan denken in termen van verbieden. We moeten allemaal hééél braaf worden van de club Balkenende.... 8)
"Fuck the System"

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2007, 15:35:53 »
Tip:
Als het nu een weg is waar je veel over rijdt, de ruimte tussen de strepen groen schilderen; dan mag je er 100 rijden i.p.v 80  :wink:

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: nieuwe belijning wegen
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2007, 17:23:16 »
Citaat van: "eliminator 44"
Geen flitspalen en geen rijkswachter in velden of wegen te bekennen.

Toch opletten met een Ford Fiesta met ingebouwde flitser langs de rand van de rijweg in de Ardennen. Ik kan er van meespreken dat ze daar de koe met de gouden uier ook stilaan beginnen te kennen, vooral in de zone 70  :cry:
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2007, 15:09:18 »
Waar is zone 70? Het schijnt nogal prijzig te zijn in Belgie, heb ik op tv gehoord. Klopt dat?
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2007, 10:29:42 »
In Belgie schijn je deze borden nogal eens tegen te komen
[albumimg]118[/albumimg]
Persoonlijk vind ik de oplossingen van de Deense raad voor de verkeersveiligheid beter :wink:
[albumimg]119[/albumimg]
Echter bij deze snelheids beperkende maatregel, schijnt er alleen nog maar stapvoets aan voorbij te worden gereden!

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2007, 12:11:15 »
Citaat van: "eliminator 44"
Waar is zone 70? Het schijnt nogal prijzig te zijn in Belgie, heb ik op tv gehoord. Klopt dat?

Eigenlijk is het geen specifieke zone 70, maar wel stukken weg die aangeduid worden met het bord 70 (geldig tot aan het eerstvolgende kruispunt). Deze borden schieten als paddestoelen uit de grond, ook in Wallonië.
Voor een inbreuk (90 km/h ipv de toegelaten 70) betaalde ik ongeveer € 125,00.
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2007, 19:16:40 »
Om in België een boete van € 125,- te krijgen in 70 km/u zone moet je toch echt 102 km/u hebben gereden! :wink:

In Nederland kost dit zelfde grapje overigens € 144,- !!!!!!!
en bij wegwerkzaamheden € 179,-

Conclusie: het is voor ons Hollanders toch goedkoper  :wink: om in de Ardennen te gaan scheuren!

Wil je het e.e.a. nog even nareken?
voor België
http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php
voor Nederland
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127

Groetjes,
Big Smile  :D

P.S. De zelfde overtreding in Frankrijk kost overigens € 135,- alleen bij betaling binnen 15 dagen dus ook bij directe betaling behoeft maar € 90,- te worden betaald.
Veel gendarmes willen dit nogal eens even "vergeten"!
http://www.flitspaleninfrankrijk.nl/boetes.htm

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #8 Gepost op: 20 november 2007, 22:42:05 »
Dan kunnen we beter gassen bij onze Oosterburen of toch niet.
buiten de bebouwde  kom > 31- 40km  75 euro
binnen de bebouwde kom  > 31-40 km  100 euro + 1 maand rijbewijsontzegging ? Zou je 'm direkt moeten laten staan?

http://www.lycos.de/startseite/auto/geldrecht/bussgeld/geschwindigkeitsueberschreitung_3.html

Tevens heb je weinig te duchten van de flitspalen als motorrijder. Die flitsen van voren. Echter, ze hanteren  wel  frequent de lasergun.
With blonds more fun.

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
nieuwe belijning wegen
« Reactie #9 Gepost op: 21 november 2007, 16:15:30 »
Bedankt voor je deskundige uitleg Big  :)
Ik heb mijn PV even opgezocht en ben tot de vaststelling gekomen dat ik slechts  € 105,00 moest betalen voor een vastgestelde overtreding van 97 km/uur, gecorrigeerd tot 91 km/uur. Dit alles gebeurde in de zomer van 2006.

@El44: in Duitsland zijn ze blijkbaar aan een systeem aan het werken om motorrijders ook aan de voorkant te flitsen (systeem zou zowel voor- als achterkant van de overtreder flitsen). Deze zomer heb ik langs de Hochstrasse in het Zwarte Woud zelfs agenten gecamoufleerd langs de weg zien liggen voor een dergelijke proefopstelling.
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland