Auteur Topic: beter laat dan nooit .....  (gelezen 7047 keer)

GJ

  • Gast
beter laat dan nooit .....
« Gepost op: 06 januari 2008, 12:05:30 »
Hallo MTers, Afgelopen week ontdekte ik bij toeval dit forum. En dat terwijl ik "al" vanaf september 2005 de super trotse bezitter ben van een zilvergrijze MT-01! Daarvoor heb ik onder andere Vmax, Buell X1 en XJR gereden. Tot nu toe heb ik mjn MT voorzien van Rizoma rem- en koppelingsvloeistofreservoirs (mooi woord voor galgje), MT-spiegels, carbon luchtinlaten en een flyscreen. Ik had m'n motor ongeveer 2 dagen in bezit toen de decoupeerzaag in het achterspatbord ging, dus die is fink ingekort. Een setje akra's staat hoog op m'n verlanglijstje maar de prijs is nog onoverkomelijk. Ik ben helemaal weg van de MT; ik kan er oneindig naar blijven kijken, hij (of is het "zij"?) zou van mij wel in de woonkamer mogen staan. Maar helemaal ultiem is natuurlijk het rijden. Vooral Hollandse dijkjes en de Ardennen is ons favoriete terrein. Buiten het plezier wat ik met de motor heb, heeft 'ie me ook al een paar keer flink teleur gesteld. In de Ardennen, na een stop, gewoon niet meer willen starten; na lang zoeken bleken de boutjes van de plus en minpool van de accu losgetrild...... En ik maar denken dat ik van het (stuk)trillen van de Buell af was. Afgelopen jaar een kapotte brondstofpomp midden in de Noordhollandse polder, drie uur wachten op de wegenwacht. Maar het plezier overwint nog steeds!
Ik heb al veel info over van alerlei zaken vanaf het forum gehaald. Wat me overigens het meeste heeft verbaasd is dat er MT bezitters zijn die overwegen een topkoffer (en een rekje) op hun fiets te zetten. In mijn ogen is dit strafbaar!  :evil: Ik vind eigenlijk een tanktas al niet kunnen..... Nou dat was 't wel, de groetjes en tot de volgende keer.



kappie

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
beter laat dan nooit .....
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2008, 14:05:03 »
welkom hiero  GJ

je mt lijkt wel op de mijne  :lol:

ook de uitlaat dempers staan op me lijstje voor vervanging en de
knippers  :wink:

ook ik ben hier nog niet zo lang, en heb eral veel van opgestoken,zit ook elkedag te kijken voor weetjes en nieuws over onze fiets. :)

beetje stil hier maja misschien wordt het wel wat drukker.

misschien dat je hier op het forum wat foto s kunt plaatsen,altyd wel leuk he.

ik wens je veel fun hier,en tot meetings misschien.

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
beter laat dan nooit .....
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2008, 16:40:00 »
Welkom GJ

Wat de topkoffer betreft moet ik je volledig gelijk geven, maar aan de andere kant moet je, toch wanneer je hogere toppen wil overwinnen dan deze van de Ardennen, ergens je spullen in kwijt. Doe mij daarom maar een tanktas(je).

Of toch even nadenken over een aanhangwagentje?  :D
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
beter laat dan nooit .....
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari 2008, 00:45:20 »
Welkom GJ,

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!

En tja, een koffer op een MT is ook eigelijk niks (maar wel makkelijk). Maar het kan nog veel erger in Duitsland heb ik er eens één zien rijden met een zijspan......... :shock:

Probeer eens wat foto's te plaatsen

Groetjes,

Big Smile  :D

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
beter laat dan nooit .....
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari 2008, 12:55:25 »
Welkom aan GJ.

@ BS      Dat klopt van die zijspan.
Maar als we het over dezelfde hebben. Hij heeft die zijspan wegens een ziekte. Het was met zijspan of helemaal geen motor. Hij heeft de motor flink onderhanden laten nemen, zodat ie geen nadeel zou ondervinden van het extra gewicht. Grotere cylinders etc.  
Die heeft dus geen probleem met z'n bagage.
With blonds more fun.

GJ

  • Gast
foto's
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2008, 16:21:18 »
Hallo daar,

Bedankt voor het hartelijke welkom! Ik wist niet dat zo'n topkoffertje zoveel gesprekstof los kon maken....! Ik ken natuurlijk het bagage probleem ook. Als ik ga rijden zitten er in het groepje ook mensen met bv. een 1200RT en een FJR waar ik dan wat kofferruimte lease.

Even over de verzoekjes om foto's te plaatsen; ik heb wat geprobeerd, ook via de "knop" bovenaan de site, maar dat wil nog niet erg lukken....
Dus als iemand me daar wegwijs in kan maken, graag. Nu heb ik wat digibetische trekjes dus de geboden hulp graag in voor mij begrijpende (lees simpele) computertaal!!

Verder hoop ik dat het snel warm water gaat regenen. Dan spoelt die smerige pekel tenminste weer van de weg, want ze strooien hier al als de blaadjes van de bomen vallen! En mijn motor heeft een aangeboren allergie voor pekel, dus komt 'ie nu de schuur niet uit....

Groet,
GJ

mt-george

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
beter laat dan nooit .....
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2008, 20:03:02 »
Hoi GJ,

Had jij toevallig niet een hele zwarte Max, dus ook met zwarte voorkpoten. :shock:

als dat zo is dan hebben we nog wel eens samen een biertje gedronken .

groetjes George
hihi, tis weer eens wat anders

GJ

  • Gast
Het is gelukt!!!!
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2008, 19:58:36 »
Hallo,

Kreeg ik toch een super duidelijke stapsgewijze uitleg van Kappie, en wat denk je, in een paar klikken drie foto's op de gallerij gezet van m'n fiets!
Foto 125, 126 en 127 zijn van mijn MTje.

Kappie bedankt, ik bewaar je uitleg zorgvuldig!!  :P

Groet
GJ

GJ

  • Gast
Nabrander
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2008, 20:09:25 »
Ik was net zo in de gloria dat het me gelukt was de foto's op de gallerij had zetten, dat ik vergat antwoord te geven op MT-george zijn vraag. Nee ik had geen zwarte Max, de mijne was rood met chrome. Dus helaas ...... :cry:

Verder kreeg ik een mail van Andre die een foto stuurde van een MT met aanhangwagén. Kijk, dan blijft de fiets ongeschonden en heb je echt geen bagage probleem.....! :lol:

Groetsels
GJ

marco

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
beter laat dan nooit .....
« Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2008, 07:15:58 »
Welkom!

Groeten,
Marco

kappie

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
Re: Het is gelukt!!!!
« Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2008, 21:28:24 »
Citaat van: "GJ"
Hallo,

Kreeg ik toch een super duidelijke stapsgewijze uitleg van Kappie, en wat denk je, in een paar klikken drie foto's op de gallerij gezet van m'n fiets!
Foto 125, 126 en 127 zijn van mijn MTje.

Kappie bedankt, ik bewaar je uitleg zorgvuldig!!  :P

Groet
GJ


no thx     :wink: