Auteur Topic: Waar een beurt laten geven??  (gelezen 3558 keer)

Wim

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Waar een beurt laten geven??
« Gepost op: 25 april 2008, 17:02:05 »
Hallo MTers, :D  :D

Mijn MT is binnenkort toe aan een 20000 Km buurt. Nu weet ik eigenlijk niet wat het beste is. Moet ik naar de motorzaak op de hoek of zoek ik een Yamaha dealer. Ik denk zelf een Yamaha dealer. Maar welke dealer in de omgeving Emmen is een betrouwbare? :?:
Gebben misschien :?:  :?:
Zijn er forumleden die ervaring hebben met dealers hier in het noorden :?:  Zijn er ook nog punten waar extra naar gekeken moet worden bij een 20000km buurt? Bij mijn oude motor van 1979 deed ik alles zelf, maar nu laat ik het liever aan een motorzaak over.

Ik hoor van jullie, groet Wim :lol:  :lol:


Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
beurt
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2008, 20:21:58 »
Hallo Wim,

Als je vroeger de beurten zelf deed, is er eigenlijk geen reden om het nu niet te doen.
In het  instructieboekje  staat in wat gecontroleerd en vervangen moet worden .
Wat vervangen moet worden bij 20.000km,  zijn de bougies, olie+filter. Verder een hoop dingen nalopen/controleren. De bougies verwisselen viel wel tegen, je komt er slecht bij. Als je de olie ververst moet je eigenlijk dezelfde bijvullen als er in zat, anders heb je kans op slippen
Bij 25.000 km moet de klepspeling gecontroleerd worden, maar ik heb al van  diverse mensen gehoord dat die binnen de toleranties zaten. zodat ik dat maar overgeslagen heb.
Ik heb trouwens ook een Duitse 01, die is wat sneller dan die uit de Lage Landen :wink:

groet.
With blonds more fun.

Wim

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Waar een beurt laten geven??
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2008, 23:19:16 »
Hoi,
Eigenlijk was ik een beetje huiverig om aan zo.n indrukwekkende machine te sleutelen, maarja met een beetje aanmoedeging :D  :D  :D
Trouwens de olie en het oliefilter heb ik direct nadat ik hem had gekocht zelf al vervangen, want je weet nooit :roll: Misschien moet ik maar gewoon aan de hand van de handleiding en het engelstalige werkplaatshandboek die buurt uitvoeren.  :D  :D


groet Wim. :P
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

deboer

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Beurt
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2008, 09:58:08 »
Eliminator 44.....waarom is een Duitse MT sneller dan een Nederlandse  :?:
Daar ben ik wel heel benieuwd naar want ik heb zelf ook een fiets uit Duitsland. So...tell me.. :twisted:
"Fuck the System"