Auteur Topic: Banden en/of instelling vering?  (gelezen 5665 keer)

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Banden en/of instelling vering?
« Gepost op: 15 juli 2008, 09:33:13 »
Hallo Allemaal,
Ik heb nu 2000km gereden met mijn MT01 maar ik zit met een paar dingen waar ik wat advies voor nodig heb.

Wat me erg opvalt is dat mijn Mt erg zwaar in stuurt en wijdt loopt in een bocht tenzij ik naast het zadel ga hangen.

Ik heb er op advies van mijn dealer Pilot Road2 op laten leggen bij aflevering(ben overigend een Pilot Power fan).

De vering staat nog op fabrieksafstelling.. erg makkelijk om naar Hyperpro te gaan en voor een 400 euro de vering te laten aanpassen maar dat moet toch af te stellen zijn?
Wie weet waar ik naar toe kan gaan voor hulp met afstellen van de vering?
Of ligt het aan de banden?

THX Paul


It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Banden en/of instelling vering?
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2008, 22:08:17 »
Hallo PaulC,

Het is helaas onmogelijk hier even een instelling voor de vering van je MT weer te geven.
Ik zou echter nog een paar duizend kilometer rijden zodat de vering en schokbrekers helemaal "ingelopen" zijn. En dan voorzichtig wat gaan experimenteren.
Misschien heb je hier wat aan;
http://www.bikerpeters.de/Startseite/Motorrader/Technik/Fahrwerk/fahrwerk.html
(Is helaas in het Duits)
En anders zou ik er van af blijven en vragen of een "pro" het voor je doet!

En als je een rijder bent die van strak sturende bochtjes houdt, zou ik voor mijn volgende setje bandjes toch maar de Pilot Power 2ct nemen.

Groetjes

Big Smile  :)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Banden en/of instelling vering?
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2008, 22:18:18 »
Hallo,

Ik had/heb hetzelfde probleem. Aan de banden ligt het zeker niet. Al plakken ze als lijm aan de weg. Daardoor zal de brommer niet beter de bocht in kantelen. De vering zal ook niet zoveel uitmaken.Ligt eraan hoe zwaar je bent.
Het probleem is de bochtentechniek. Als je in de bocht met de voorrem remt, komt de motor rechtop. Andersom, rem je achter, kiept ie beter de bocht in.Dus als je de bocht ingaat en je bent nog met de voorrem aan het remmen wil ie ook niet echt plat gaan.
Verder.  Ben je een hanger of een duwer?
De hanger het woord zegt het al. De duwer is aktiever van aard. Die duwt vertikaal op z'n stuur als ie de bocht ingaat. dwz pak je een bocht naar links, dan druk je op de linkerkant je stuur omlaag. Je hoofd moet je dan niet in rechte lijn met je lichaam houden, maar de andere kant. vertikaal tov van de weg of beter nog iets verder door.
Het menselijk brein houdt er niet van als het lichaam een te schuine stand krijgt. Een natuurlijke barriere. Door je kop de andere kant op te draaien fop je 'm.
Klinkt misschien allemaal raar. Gewoon eens proberen.
With blonds more fun.

Ronald mt

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Banden en/of instelling vering?
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2008, 11:14:35 »
je kunt behalve een hanger of een duwer ook een trekker zijn!!!! wil je een linker bocht nemen trek dan aan je rechterkant van je stuur. je motor valt dan in de linkerbocht. hoe harder je trekt hoe platter je valt. geleerd tijdens rijvaardigheidscursus en het werkt werkelijk perfect. niet meteen te hard trekken de eerste keer !!! :D

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Banden en/of instelling vering?
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2008, 19:51:03 »
En als je nou tegelijk, links omlaag drukt en rechts omhoog trekt, dan moet ie toch wel erg plat gaan.
Ik heb vandaag met een nieuw setje banden gereden.( Roadtex Z6)Dan valt ie vanzelf de bocht in.
With blonds more fun.