Auteur Topic: Em(t01)iel stelt zich voor  (gelezen 6881 keer)

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Gepost op: 09 juni 2006, 15:07:00 »
Hallo collega's,

Ik ben Emiel Hazelhorst uit Doorn, 49 jaar en heb sinds vorig jaar mijn R1 (2002) ingeruild voor een met alle orginele accessoires (Stage 1) uitgeruste paarse MT01. Bij Ruud Frederiks laten voorzien van een Dynojet Powercommander  en nu goed voor... 172 NM en 101 PK. Vorige week nog een paar valblokken en carbon bobinekappen van een Duitse firma gemonteerd. Vanuit Engeland een achterlicht met geintegreerde knipperlichten en kentekenplaathouder en nu is ie af :-) Hij is heel wat kilo's lichter geworden en vorige maand tijdens de VRO3 training op het circuit van Lelystad (met Michelin Pilot Power rubber) zowel tijdens de remproef met 130 km/uur, de sprinttest als de circuittraining  
de king of the road. Ik heb wel de vering/demping door een superbike coureur af laten stellen want die stond veel te confortabel.

Iedereen veel plezier met deze muscle bike!



marco

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 09 juni 2006, 16:13:46 »
Hallo Emiel en welkom! ben wel erg benieuwd naar je toeters en bellen! Kun je eens een plaatje posten? Zit ook een Album in dit Forum. En kun je s wat over die PowerCommander vertellen in een nieuw Topic?

Groet,
Marco

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #2 Gepost op: 09 juni 2006, 18:23:38 »
Ik heb een paar foto's op mijn (nog niet ingerichte) site staan :D

http://home.kabelfoon.nl/~ehazelho/

Groet,

Emiel

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2006, 18:24:45 »
Hoi Emiel,

Welkom en JAAAA!!! Heel graag alle info (plus foto) over de

- dynojet powercommander
- valblokken
- carbon bobinekappen

Prijzen, leveranciers, installatietijd, etc. Ik heb al vaker over zo'n powercommander gelezen. Hoe zit dat? Standaard Yamaha of niet? Hoe zit het met de fabrieksgarantie van de motor?

alvast bedankt en een groet van een geinteresseerde Arjen

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #4 Gepost op: 09 juni 2006, 22:05:54 »
De toeters en bellen:

Ik heb alle overtollige plastic eraf gehaald (typisch Japans arghhh).
1. Stahlflex remleidingen laten monteren
2. Bij aankoop alle orginele accessoires laten monteren met een interessante pakket korting anders had ik het niet gedaan ;-)
3. Knipperlichten voor vervangen door carbon led lichtjes met blank glas (kunnen tegen trillen dus ideaal)
4. Het achterlicht opgestuurd naar Engeland en een achterlicht met geintegreerde knipperlichten retour ontvangen incl. kentegenplaathouder. Hiervoor moest de koelventilator incl. binnenspatbord gedemonteerd worden. Perfect want scheelde gelijk een paar kilo... Omdat bij de Stage 1 Akrapovic dempers ook een soloseat hoort is dat verder geen probleem t.a.v. koeling van de duobillen :-) Samen met de fabrikant een modificatie voor de kentekenplaathouder verzonnen want de eerste brak na een week al af door de vibraties en was dus niet MT01 proof. Hier staan de details:

http://cgi.ebay.nl/YAMAHA-MT-01-MT01-MTO1-TAIL-TIDY-TAILTIDY-NUMBERPLATE_W0QQitemZ8071711772QQcategoryZ10490QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
5. Valblokken gemonteerd en gekocht via http://www.goparts.nl/sf_yamaha_mt01.asp
6. De carbonkappen onder de carbon luchtinlaten zijn ook van goparts
7. De luchtgeleider links (dat enorme stalen ding wat achter de olietank omhoog loopt en de halve cylinder bedekt) ook vervangen door een beschaafd carbon exemplaar ook via goparts.
8. Ben naar Ruud Frederiks gereden in Goes (De tuning specialist) en op de testbank met de Powercommander alles afgeregeld.
http://www.tovami.com/powercommanderlijsten/PC_Yamaha.htm
9. Michelin Pilot Powers eronder en klaar is Kees en portemonnee leeg!

PS. Via de Powercommander kunnen ze op de testbank het motormanagement helemaal (lees optimaal) afstellen. Er worden geen modificaties aan de motor gedaan. (Kan wel: exupklep eruit, O2-sensor uitschakelen) Dit heeft alleen zin als je geen fabrieksgarantie meer hebt/wilt hebben icm met een stage II/III kit. (Open demper)

Dit waren wat details over mijn "custom". Ik ga morgen voor 2 weken naar Noorwegen op vakantie (wel met de auto) dus ben ff niet bereikbaar voor verdere uitleg.  

Groet, Emiel

Arjen

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2006, 23:14:30 »
Tjongejonge wat een werk. En wat een resultaat! Heb inmiddels Ruud Fredriks gevonden op het www - de powercommander is zeker het overwegen waard. Met name omdat stage III mij te ver gaat.

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #6 Gepost op: 03 augustus 2006, 12:13:39 »
hoi emiel jij hebt het over de lucht geleider {het enorme stalen ding}
kan je hier van een fototje nemen wat het nu is geworden bedankt vast

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #7 Gepost op: 03 augustus 2006, 13:41:34 »
@brandenb:  Op foto 14 http://home.kabelfoon.nl/~ehazelho

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Em(t01)iel stelt zich voor
« Reactie #8 Gepost op: 03 augustus 2006, 13:54:09 »
zeer fraaie brommert geworden voor al het schakelset en de ketting beschermer is zeer mooi :lol: