Auteur Topic: CULT-bike  (gelezen 2970 keer)

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
CULT-bike
« Gepost op: 08 november 2009, 11:34:05 »
Ci@o!
Misschien een keer geopperd hier, maar waarom staan er relatief veel MT-01's (lang) te koop? Ik ken intussen zeer ethousiaste lieden, maar die hebben de motor net zo vlot weer weggedaan en met weinig schrikbare kilometers. Heb ook het idee dat je er niet zo makkelijk weer van afkomt, dus lekker houden zou ik zo zeggen.
Zijn het de trillingen onder het zadel, is het te veel in wind zitten, is ie niet praktisch genoeg (klein tankje, weinig bagagemogelijheden), was/is ie te duur, of is ie gewoon niet betrouwbaar genoeg...
Kijk, dat de Bulldog niet super verkocht, omdat ie te weinig pk's heeft voor een groot publiek, daar kan ik wat van snappen. Hoewel ik het een absolute cult-bike vind.
Op zich geen probleem dat er niet heel veel MT-01 rijders zijn, want dan blijft het een aparte verschijning.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2009, 11:36:08 door Bluedog »


Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

willem

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: CULT-bike
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2009, 12:13:17 »
Ik denk dat mensen te veel naar cijfertjes kijken en niet iets op gevoel :-* kopen.

De MT01 is duur, en heeft maar 100pk. ???

Tot ze er een x op hebben gereden ;D
dan merken ze dat deze fiets veel sneller op trekt dan welke dan ook!!!!!!!!!!!!!!!!

En dat het geluid en de weglegging echt super zijn.

Pas dan kopen mensen een MT01.

Conclusie kijk niet naar cijfertjes en maak een proefrit 8)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: CULT-bike
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2009, 12:22:17 »
Voor het gros zijn de 90 paardjes (te)weinig, dan is de prijs ook nog stevig.
Voor enkele duizend euro's minder koop je 30-40 paardekrachten meer. Dan is er nog het gewicht, dat ook nog fiks is.

Onbegrijpelijk vind ik dat er mensen zijn, die zonder proefrit, een motor kopen en er dan na korte tijd achterkomen, dat het toch niet de ware is. Misschien verdienen die hun geld te makkelijk.
Waarom de andere catagorie zo weinig gereden heeft blijft gissen. Feit is dat de meeste 01 rijders al wat ouder zijn. Misschien hebben ze 'm gekocht als hebbeding?
Het enigste nadeel wat ik kan bedenken, is dat het zadel is wat aan de harde kant is, maar na enkele ritjes in het voorjaar is het achterwerk daar aan gewend en zijn ritjes van 600 -700 km per dag geen uitzondering.

Wat voor de ene een rede is om 'm niet te kopen , is voor de ander juist de rede om 'm te kopen.Ik vind 't juist schitterend dat  ie trilt en ik in de wind zit.
Het weer is prima, ik ga nog snel een rondje draaien. ;D
With blonds more fun.