Auteur Topic: Welke kleur  (gelezen 17537 keer)

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Welke kleur
« Gepost op: 30 januari 2010, 13:40:40 »
Ci@o!
Ik heb een Rock Slate uitvoering gekocht, moet de fiets nog ophalen, maar de kleur van de tank bevalt mij niet. Het frame is dus zilver, verder zit er allemaal carbon op, dus alleen de tank hoef ik te spuiten. Ikzelf denk aan de kleur van mijn oude Bull (zie avatar), deze werd ooit geïnspireerd door de Deep Armor kleur van de MT. Dat concept model van de MT lijkt mij qua kleur nog iets paarser.
Iemand nog leuke kleurideeën voor de tank?


Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2010, 14:33:50 »
Kleur blijft een kwestie van smaak Henk, ik zou je echt geen advies kunnen geven  :-[
Zoals jij ook al tegen me zij, rood heb ik nooit mooi gevonden voor een motor.....ik ook niet  :P Maar bij de MT vind ik het juist weer wel mooi!
Ik ga nu nog meer delen rood laten spuiten, maar bevalt het me toch niet dan gaat het er gewoon weer af  :P

Die kleur van het studiemodel is wel mooi denk ik icm je zilverkleurig frame  8)

Ik heb ook nog een tank liggen, weet alleen nog niet wat ik daarmee ga doen.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2010, 20:30:13 »
Wat dacht je van fel paars met oranje/blauwe vlammen ;)
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2010, 09:49:56 »
Ci@o! Dat concept model van de MT lijkt mij qua kleur nog iets paarser.
Iemand nog leuke kleurideeën voor de tank?

Het ligt er aan hoe het licht in de metallic lak valt.
Als de zon in de Deep Armor kleur schijnt, lijkt ie paars.

Kleur is lastig, is vaak ook een kwestie van emotie. Wat je vandaag mooi vindt, is morgen toch wat minder.
Het geel van vorig jaar vond ik achteraf toch lichter, dan ik had uitgezocht op die staaltjes.
Ik ga nu voor mat-zwart incl. frame, dat moet toch de definitieve kleur worden. Dit vormt een mooi contrast met het metaal van het blok (bwj. 2005).
Alleen moet er nog een striping bij. Dan zit je weer met het probleem wat voor striping (breed of smal) en in welke kleur.

With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2010, 23:05:31 »
Kleur is zo persoonlijk en afhankelijk van het licht!
Kijk maar eens goed naar het concept model daar zijn de spatborden ook in het paars gespoten!
Hierdoor komt er een evenwicht in het kleur gebruik op de motor.

Voorstel voor jouw motor; spuit de tank gewoon zwart of misschien nog beter zilver.
En als je de gele strepen op je velgen nog hebt, zou je ook nog een paar gele accenten in de vorm van lengte strepen over je tank kunnen laten lopen.

Succes,

Big Smile  :)

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2010, 09:02:47 »
....
Ik ga nu voor mat-zwart incl. frame, dat moet toch de definitieve kleur worden. Dit vormt een mooi contrast met het metaal van het blok (bwj. 2005).
Alleen moet er nog een striping bij. Dan zit je weer met het probleem wat voor striping (breed of smal) en in welke kleur.



Mat zwarte motor kan je heel mooi en sbutiel afwerken met een blinkend zwarte striping. Supercool! Ik had hetzelfde gedaan met mat en blinkend zilver.
@Henk: eerst even stilstaan bij de kleur van het frame en dan kiezen voor een bijpassende kleur. Het paars van de Bulldog vond ik heel mooi en leunt heel dicht aan bij de paarse MT-01 versie.
De kleurstelling van Brandenburg vindt ik ook wel super:

Greetz,
Gie
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2010, 20:29:18 door ArtStudioG »
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2010, 09:13:31 »
Farbcodes MT-01

918/DRMK Deep Red Metallic K  Lava Red
0903/SMX Black Metallic X

0961/VDVM1 Deep armor (dunkel violett)
960/MBM3 Mat.Blue Met.3 Rahmen und Felgenfarbe

MT-01 Edition Modelle:

564/DPBMC Deep purpl. blue met. C
386/LRYS1 Light reddish yellow solid 1
956/YNM9 Yellowish gray met. 9
552/VOM2 Vivid orange met. 2

Met dank aan een lid van het Donnermeisterforum
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2010, 18:22:00 »
ik heb een tijd terug ook een fz1 gehad en deze in de shelby kleuren laten spuiten antraciet mat met een zwarte streep zie de foto,s misschien heb je er wat aan de foto op de onderstaande site

http://www.fz1.nl/content/view/53/47/

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2010, 18:53:26 »
Thanks guys!
Kleur blijft inderdaad lastig. Mijn vrouw en nog wat lui vinden die Rock Slate kleur erg mooi, ik vind het gewoon niets. Maar ja, iedereen zijn eigen meug. ;D
Ik vind grijs ook nog wel mooi, maar dat zie ik liever terug op dat blauwe frame of nog beter op dat zwarte frame. In principe doe ik verder niets met de tank, dus geen extra stripings.
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

Alex

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 18
  • MoTor=vrijheid, beleving en versnelling
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #9 Gepost op: 02 februari 2010, 13:35:05 »
Ik heb voor de keuze van de MT gereden op de Triumph Street Triple. Grijze tank, beetje oranje. Erg mooi, vooral omdat het grijs mat was, maar toch een beetje relief heeft.
Een kennis van mij heeft een matzwarte Harley, en dat gladmatte gaat wat glimmen op den duur. Hard rijden is een optie,dan ziet niemand het, maar ja, Harley...

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2010, 18:11:02 »
Een kennis van mij heeft een matzwarte Harley, en dat gladmatte gaat wat glimmen op den duur.

Dat heb ik ook al gelezen en gehoord.  :-\
Als je met je nagels of iets anders over de matte lak gaat, zou ie een blinkende streep krijgen.
Ik heb nog effe de tijd, toch maar eerst kijken of daar geen oplossing voor is. Misschien een matte blanke lak erover.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2010, 18:55:09 »
Dat is een speciale lak van Harley, zit ook op de Street Bob. Door het schuren van je knieën langs de tank krijg je een heel speciaal effect.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #12 Gepost op: 03 februari 2010, 00:26:40 »
Matte verf is heel mooi, maar je mag er niet aankomen en niet poetsen.

Maar de meeste onder ons rijden al op een gedeeltelijk matte MT01. Het frame, wielen en koplamp zijn bij de meesten van ons mat blauw gespoten.
Ziet erg mooi uit, maar het is eigenlijk door Yamaha gedaan uit kosten overwegingen.
De wielen en het frame bestaan uit spuitgiet aluminium, en hebben een erg ruw oppervlak. Door hier nu een matte coating op het spuiten bespaar je het erg kostbare glad polijsten. Om nu te voorkomen dat je dit polijsten met je motorbroek toch doet, hebben ze twee grote slijt-rubbers aan weerszijden van het frame geplakt.
Een matte of hoogglans lak wordt bepaald door de samenstelling van deze lak en aan bepaalde toevoegingen. Een hoogglanslak moet na het spuiten een gladde film vormen. Een matte lak juist niet.
Nu is de dikte van verflaag van invloed op de filmvorming en dit is dus ook van invloed op de glans. Daarom zie bij een slecht gepoten lak laag ook grote glans verschillen. Daarom worden bij een kombinatie van matte en glanzende lak in dezelfde kleur, eerst alles in mat gespoten en dan met een blanke hoogglanslak de glans aangebracht. Bedenk echter dat een super hoogglans resultaat alleen in meerdere lagen kan worden bereikt, waarbij na elke laag de lak wordt gepolijst!
Wees ook voorzichtig met wassen en poetsen want daar kan een matte lak zeer slecht tegen. Ook het gebruik van (vooral siliconen was) is uit den boze. Hierbij vormt zich een dunne siliconen film over je lak waardoor deze minder snel vuil wordt en mooi blijft glimmen.  ???

Matte lakken zijn dus erg mooi wanneer je een show motor hebt, maar erg praktisch voor het dagelijkse gebruik is het niet.

Groetjes,

Big Smile  :)


Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #13 Gepost op: 03 februari 2010, 08:13:45 »
Goedemorgen,

Ik heb hem yamaha matt zwart metalic.  :P
Klinkt tegenstrijdig.
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Welke kleur
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2010, 12:53:27 »
Dank je BS, weer wat geleerd  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!