Auteur Topic: bouwjaar 2009 !!!  (gelezen 2583 keer)

Pieter

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
bouwjaar 2009 !!!
« Gepost op: 19 april 2010, 20:27:44 »
Geachte MT-01 rijders,

Ik heb een vraag, onlangs heb ik een MT-01 gekocht waarbij stond vermeld bouwjaar 2009.
Ik dacht een MT-01 gekocht te hebben van het bouwjaar 2009, en hij bleek te zijn gebouwd in 2005.
Toelating en eerste afgifte was inderdaad in 2009. Het aantal km 2400 en heb er 9750 euro voor betaald.
Wat vinden jullie moest de dealer dit vermelden en is de prijs okee.

groet Pieter


leven kan zo mooi zijn !!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: bouwjaar 2009 !!!
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2010, 20:35:07 »
Lastig verhaal Pieter  :-\ Je hebt dus een RP-12 ?

Vraagprijs is idd wat aan de hoge kant... Ik heb in oktober vorig jaar 10.500,- betaald voor een RP-18, bj 2008 met diverse carbon en akra's los bij geleverd! Ook met 2500 km.

Wat het bouwjaar betreft, Klik hier...ongeveer hetzelfde verhaal  :-X

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: bouwjaar 2009 !!!
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2010, 21:39:32 »
Een bouwjaar vermelding van 2009 is inderdaad niet goed, maar dit wordt in de praktijk gelijk gesteld met afgifte kentekenbewijs (2009). Voor een nieuwe motor zou men dit wel gedogen, edoch voor een tweede-hands is dit ongehoord!
(Het kan wel een importmotor zijn!)

1 Je moet kunnen bewijzen dat er ook echt bouwjaar gestaan heeft!
2 Eventueel rechtshulp inschakelen.
3 Koop ongedaan laten maken als gevolg van misleiding door verkoper. Je moet dit in iedergeval met de verkopende partij bespreken en eventueel een schikking treffen. (Korting van tenminste €1000,-) Wanneer ze niet willen schikken, wat heel waarschijnlijk is dan;
4 Schikking schriftelijk vast leggen (met de eventuele reactie), dan sta je bij een ontbinding van je koopcontract voor de rechter sterker en hoef je niet meer te schikken.
5 Stel je even voor in de rubriek algemeen  ;)

Succes!