Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 7249 keer)

Mirage

• Fly weight poster
  • **
  • Gegroet, Andre.
    • Bekijk profiel
Even voorstellen
« Gepost op: 20 juli 2010, 14:42:44 »
Hallo mede MT-eigenaren. Ik heb 3 weken geleden een 2005 MT-01 aangeschaft. Na jaren supersport en sporttour gereden te hebben was ik het zat en heb ik mijn Kawasaki ZX-12 ingeruild voor deze MT-01.

Voorwaardes van een andere motor waren:
- geschikt voor het snelle bochtenwerk,
- moet wel een beetje kunnen meekomen met de wat snellere jongens,
- 2 cilinders,
- Lekker rechtop in de wind (recht stuur),
- naked met het blok goed in zicht (niet zoals b.v. bij een Tuono gecamoufleerd door plastic),

Nou daarin voorziet de MT-01 natuurlijk allemaal (behalve wellicht de topsnelheid). Ik heb er reeds zo'n 1500km mee gereden en kan niet anders zeggen dat het een heerlijke ervaring is. Je kan hiermee zoveel lol hebben op lagere snelheden. Wel jammer dat het reserve tank lampje al gaat branden bij 160km maar dat wist ik van te voren...

Ik wil op kort termijn de spiegels (zwart), de rem/koppelingshendels (zwart) en de stepjes vervangen (deze zitten steeds op het asfalt).

Wel is het helaas zo dat de motor de laatste paar ritjes wat kuren vertoond: de display begint af en toe te knipperen waarna de tourenteller van het begin naar het einde gaat (zoals bij het starten) en na het uitzetten van de motor doet hij dan helemaal niets meer, geen display of mogelijkheid om te starten. Wanneer je wat rommeld aan de kabelboom, stekkers en zekeringen onder het zadel dat doet hij het meestal weer een tijd. Gelukkig heb ik een jaar garantie en gaat hij over 2 weken terug om dit na te laten kijken.

Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt?

Het lukt me even niet om een foto toe te voegen, staat wel in de gallery.

http://mt01.valenkamp.nl/index.php?action=gallery&g2_itemId=954
http://mt01.valenkamp.nl/index.php?action=gallery&g2_itemId=957
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2010, 15:00:04 door Mirage »

--------------------------------------------------
Groeten, Mirage.  :D

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2010, 19:11:48 »
Hallo mede MT-eigenaren. Ik heb 3 weken geleden een 2005 MT-01 aangeschaft. Na jaren supersport en sporttour gereden te hebben was ik het zat en heb ik mijn Kawasaki ZX-12 ingeruild voor deze MT-01.

Voorwaardes van een andere motor waren:
- geschikt voor het snelle bochtenwerk,
- moet wel een beetje kunnen meekomen met de wat snellere jongens,
- 2 cilinders,
- Lekker rechtop in de wind (recht stuur),
- naked met het blok goed in zicht (niet zoals b.v. bij een Tuono gecamoufleerd door plastic),

Nou daarin voorziet de MT-01 natuurlijk allemaal (behalve wellicht de topsnelheid). Ik heb er reeds zo'n 1500km mee gereden en kan niet anders zeggen dat het een heerlijke ervaring is. Je kan hiermee zoveel lol hebben op lagere snelheden. Wel jammer dat het reserve tank lampje al gaat branden bij 160km maar dat wist ik van te voren...

Ik wil op kort termijn de spiegels (zwart), de rem/koppelingshendels (zwart) en de stepjes vervangen (deze zitten steeds op het asfalt).

Wel is het helaas zo dat de motor de laatste paar ritjes wat kuren vertoond: de display begint af en toe te knipperen waarna de tourenteller van het begin naar het einde gaat (zoals bij het starten) en na het uitzetten van de motor doet hij dan helemaal niets meer, geen display of mogelijkheid om te starten. Wanneer je wat rommeld aan de kabelboom, stekkers en zekeringen onder het zadel dat doet hij het meestal weer een tijd. Gelukkig heb ik een jaar garantie en gaat hij over 2 weken terug om dit na te laten kijken.

Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt?

Het lukt me even niet om een foto toe te voegen, staat wel in de gallery.

Welkom Mirage op het MT01 forum, en dat we hier nog veel van je mogen horen.

Nu nog even je vragen.

Je motor stop als gevolg van het feit dat de ECU een fout dedecteerd! Je kan van de fout eventueel zelf de code uitlezen.
Als je een manual hebt staat precies beschreven hoe je dit kan doen en wat de fout kan zijn. (Beter dealer laten doen)
De fout zit meestal in een losse stekker of in een slechte verbinding. (accupolen willen ook wel eens los trillen!)

je foto's staan al op de site!  ;)
Nu alleen nog met de rechter muisknop op de foto klikken, er opent een nieuw tabblad - met links op eigenschappen klikken - er opent weer een nieuw tabblad. Nu de URL achter het adres kopiëren.
Deze url plaats je dan tussen {img} url {/img} met rechte haakjes in je post.

Succes

PaulC

• Heavy weight poster
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2010, 21:59:41 »
Welkom Mirage.

Mooie MT! Je raakt er wel een beetje verslaafd aan..... ;)

Accupolen is zo maandagmorgen.Ik heb het zelf ook gehad............
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

Mirage

• Fly weight poster
  • **
  • Gegroet, Andre.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2010, 08:58:30 »
Citaat
je foto's staan al op de site! 
Nu alleen nog met de rechter muisknop op de foto klikken, er opent een nieuw tabblad - met links op eigenschappen klikken - er opent weer een nieuw tabblad. Nu de URL achter het adres kopiëren.
Deze url plaats je dan tussen {img} url {/img} met rechte haakjes in je post.

Thnx. Ff testen:

Citaat
Je motor stop als gevolg van het feit dat de ECU een fout dedecteerd! Je kan van de fout eventueel zelf de code uitlezen.
Als je een manual hebt staat precies beschreven hoe je dit kan doen en wat de fout kan zijn. (Beter dealer laten doen)
De fout zit meestal in een losse stekker of in een slechte verbinding. (accupolen willen ook wel eens los trillen!)

Goeie tips, bedankt. Ik heb een manual en zal eens kijken hoe ik die foutcode te zien krijg. De accupolen zijn het iig niet want die had ik nog aangedraaid. Maar ik zal de overige stekkers waar ik makkelijk bijkom eens nalopen.

Over 2 weken gaat hij zoiezo terug naar de dealer ervoor dus mocht het niet zo simpel zijn als een stekker dan komt het dan wel goed.

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2010, 10:24:36 »
Welkom, Mirage, mooie bike! Veel plezier op dit forum en misschien tot ziens bij een toerritje.
Heb je ook nog gecheckt of je bike de bekende factory recalls heeft gehad? Dan kan dat over twee weken misschien gelijk meegenomen worden. Bij mij bleek dat helaas nog niet te zijn gedaan, dus dat moet ik nog laten fixen. Den dealert is er mee bezig.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Mirage

• Fly weight poster
  • **
  • Gegroet, Andre.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2010, 01:11:37 »
Citaat
(accupolen willen ook wel eens los trillen!)

Dat was 't gewoon. De + zat niet helemaal strak vast! Beetje simpel maar ben wel blij dat er verder niets aan de hand is! Thnx guys.

Bluedog

• Stage 3 poster
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2010, 14:58:07 »
Welkom en succes met 't fixen van dat probleempje! :)
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2010, 17:51:13 »
Hoi André, ook namens mij van harte welkom  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Mirage

• Fly weight poster
  • **
  • Gegroet, Andre.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2010, 09:52:24 »
Thnx allemaal. Het probleem is overigens opgelost (door één van jullie)... het was de accupool (ahum)...