Auteur Topic: Dynorun met open akra's stage1  (gelezen 6060 keer)

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Dynorun met open akra's stage1
« Gepost op: 29 september 2010, 12:08:35 »


Gemeten 88pk

Stage2 set



90.3 pk 176Nm
« Laatst bewerkt op: 29 september 2010, 12:12:02 door Acom »


The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2010, 16:17:59 »
Misschien moet ik dan wat meer uitlaten produceren. ;) Bij het afstellen van de PC bij Ruud Fredriks te Goes gemeten 94,3 hp,  moment is wat minder 163,8 Nm.
With blonds more fun.

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2010, 16:58:52 »
Misschien moet ik dan wat meer uitlaten produceren. ;) Bij het afstellen van de PC bij Ruud Fredriks te Goes gemeten 94,3 hp,  moment is wat minder 163,8 Nm.

Misschien staat zijn dynobank wel standaard hogere waarde afgesteld  ;) De lijnen van "Bcans" runs zijn bij standaard motor al boven 90 pk ;D
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2010, 18:40:53 »
Zorg dat je een dynorun laat maken bij een hoge luchtdruk, een hoge luchtvochtigheid en een lage temperatuur.
Nu is het dus ideaal weer, scheelt je zo maar 5 tot 10 pk zonder wijzigingen aan je motor!  ;D

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2010, 19:05:00 »
Scheelt dat echt zo veel :o en ik maar denken dat het door mijn RB komt  8)
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2010, 20:21:57 »
Die waarden zeggen me niet zoveel. Precies zoals BS zegt, heeft alles te maken met de omstandigheden. Kijk maar eens op het Donnermeister forum, daar passeren allerlei verschillende waardes de revue met dezelfde aanpassingen aan de motor.
Die maximum waardes zullen me ook een zorg zijn. Wil ik sneller dan koop ik een R1, wil ik acceleren dan koop ik een V-Max! Gaat erom dat hij soepel en lekker rijd, mooi oppakt, juiste afstelling brandstof/lucht voor het verbruik, en bovenal gaat het me om de looks en het geluid van de bike  8)

En wat als je 10 pk meer hebt...merk je dat? Hoger koppel bij 4250 rpm...merk je dat als je nauwelijks tot nooit aan dat toerental komt  :-\

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2010, 20:48:18 »
Citaat van: Baci

En wat als je 10 pk meer hebt...merk je dat? Hoger koppel bij 4250 rpm...merk je dat als je nauwelijks tot nooit aan dat toerental komt  :-\
[/quote

Dan moet je wat meer aan het gas draaien, dan  passeert hij die 4250 rpm wel vanzelf. ;D ;D
With blonds more fun.

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2010, 21:03:31 »
Die waarden zeggen me niet zoveel. Precies zoals BS zegt, heeft alles te maken met de omstandigheden. Kijk maar eens op het Donnermeister forum, daar passeren allerlei verschillende waardes de revue met dezelfde aanpassingen aan de motor.
Die maximum waardes zullen me ook een zorg zijn. Wil ik sneller dan koop ik een R1, wil ik acceleren dan koop ik een V-Max! Gaat erom dat hij soepel en lekker rijd, mooi oppakt, juiste afstelling brandstof/lucht voor het verbruik, en bovenal gaat het me om de looks en het geluid van de bike  8)

En wat als je 10 pk meer hebt...merk je dat? Hoger koppel bij 4250 rpm...merk je dat als je nauwelijks tot nooit aan dat toerental komt  :-\

Ik meen dit al eerder gehoord te hebben  ;) Door de RB accelereert mijn MT op alle toerentallen duidelijk merkbaar harder. Ik kom alleen op de snelweg soms boven 3000 toeren uit  :) Maar als ik boven 3000 toeren kom heeft hij dankzij de RB (K&N filter) nog meer power en gaat ie nog sneller 8).

Bij Tovani raden zij mij aan om langs te komen om een run te doen. Blijkt dan dat hij arm loopt word hij afgesteld voor een totaalprijs van 130.

En niet te vergeten alles gaat soepel in de lage toeren kan nu 53 in 4de versnelling rijden zonder hakken en stoten voorheen kon ik 55 rijden en moest echt niet lager gaan zitten ;D Vind dit een heel mooi pluspunt  8)
« Laatst bewerkt op: 29 september 2010, 21:11:01 door Acom »
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Dynorun met open akra's stage1
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2010, 22:33:55 »
Scheelt dat echt zo veel :o en ik maar denken dat het door mijn RB komt  8)

Heb jij dan nooit eens over een hoge Alpenpas gereden?

Ik krijg dan altijd het idee dat ik zo'n 20% tot 30% van mijn motorvermogen kwijt ben  :o
En op grote hoogte is dit dus echt zo!

Vandaar dat die paar pk's meer van mijn stage2 op een dynorun mij echt niets zeggen.
Maar het gemak waarmee een motorblok na een goede afstelling kan ronddraaien en "ademhalen" doet des te meer aan je rijplezier op een MT01  ;)

En bedenk dat alle motorfietsen gebruiken 99% van de tijd nooit meer dan de helft van hun maximale vermogen,
maar ze benutten wel veel meer hun maximale koppel (bij elk willekeurig toerental)
En welke motor blinkt daar nu in uit  :-\