Auteur Topic: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.  (gelezen 19585 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Gepost op: 06 augustus 2011, 10:10:45 »
Morgen,

 gisterenavond nog effe in dit forum gekeken of er nog reacties waren op het onderwerp waarover we aan het leuteren waren.
Na lang zoeken kon ik alleen maar concluderen dat het hele topic gewist is.

Dat de gezochte kilometerteller gebruikt zou worden voor iets illegaals zal de reden zijn, echter als we zo rechtlijnig hier te werk moeten gaan dan kan gelijk de rubriek "Tuning" ook gewist worden, want Stage 2/3, pc3/5 valt ook minstens onder overtreding zoniet misdrijf.
Dan nog rijden met en zonder killers/ gewijzigde killers, te kleine spiegels, gewijzigde tandwielverhoudingen, andere bandenmaten etc.
Wat we dan nog overhouden is een saai forum.

We zijn er al eerder door onze diender (niet kwaad bedoeld) erop gewezen dat we sommige dingen anders zien dan de wetgever die ziet, echter dan bleef het bij een gezonde discussie en niet dat het hele topic gewist werd.
Graag weer het topic terug in het forum, want ook van dit onderwerp kon je wat opsteken.




With blonds more fun.

emtakkenkamp

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #1 Gepost op: 06 augustus 2011, 10:19:47 »
Helemaal mee eens, we moeten goed begrijpen dat motorrijden niet iets is voor mierenneukers, of wordt dit nu ook gecensureerd.

BigBuLL

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2011, 10:20:35 »
Probleem was denk ik dat de persoon in kwestie open en bloot vertelde waarom hij de km teller zocht.
Namelijk:  om de belasting te ontduiken en dat is een misdrijf.

Hij had gewoon moeten vragen om een km teller omdat die van hem kapot is.

Gewoon wat slimmer aanpakken met dit soort onderwerpen. :P

rob

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2011, 11:34:46 »
Beste allemaal,
Mijn naam is Rob en ik ben degene die Baci recentelijk noemde als eigenaar van een fraaie Black Edition met riemaandrijving.
Aangezien ik het topic regelmatig lees kwam ik gisteren ook het item van de tellerstand (en de discussie erover) tegen. Ik las toen dat "Rob hem een teller had geleverd". Bij het checken van de ledenlijst kwam ik erachter dat er maar 1 lid is met alleen de naam Rob en dat is ondergetekende. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar de "boosdoener" met het verzoek even aan te geven dat ik het niet was. Gevolg: Topic verdwenen.....
Ik kan mij wel in de redenatie vinden dat we absoluut niet roomser hoeven te zijn dan de paus.
Met vriendelijke groet,
Rob

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2011, 11:42:09 »
Sorry Jo,
Maar ik vind het rijden met Stage 2/3 iets anders dan het plegen van een misdrijf. Het opvoeren van je brommer vroeger was/is ook geen misdrijf, maar een overtreding met een boete tot gevolg.
Andere spiegels maken het er - in vergelijking met je standaard spiegels - alleen maar beter op, omdat het zicht alleen maar verbetert. Andere tandwielverhoudingen, bandenmaten vallen mijns inziens niet eens onder overtredingen. Andere bandenmaat mag bij je auto ook - tandwielen zijn wat moeilijker - zelfs zonder gedonder bij je APK, zolang je maar blijft binnen de maten die de fabrikant gehomologeerd hebben voor je auto.
Stage 1/2/3 zonder killers is inderdaad een overtreding, maar dan kun je 90% van de motorrijders aan gaan pakken en dat gebeurt ook niet. PC en RB een overtreding? Alleen omdat de motor niet meer voldoet aan een uitstootmeting? Dan kun je alle gechipte auto's in dit land ook aanpakken en dat gebeurt ook niet. Het sop is de kool niet waard.

Ontduiken van belasting is een misdrijf en dient dus niet op een forum toegestaan te zijn. Of laten we dan elk misdrijf toe?  ???

Just my 2 cents...

Greetz, kowalski.

P.S. Laat even duidelijk zijn, dat ik het feit dat er BTW moet worden betaald beneden de 6000 km bij een geïmporteerde fiets an sich belachelijk vind.

Maar dat kun je verwachten in dit land. Aan de ene kant voordelen om het hybride-/elektrische rijden te stimuleren en vervolgens diezelfde stimulansen beperken, omdat het teveel geld gaat kosten. Leaserijders voordelen gunnen op hybrides en vervolgens heb ik nog nooit zoveel Priussen en Civic Hybrids als gekken op de linkerbaan zien knallen. Hoezo zuinig en schoon rijden stimuleren? Dit zijn alleen voordelen voor bedrijven en hun personeel, maar die rijden echt niet zuiniger of schoner. But that's beside this topic... ;)
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

GJ

  • Gast
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2011, 11:48:34 »
Laat duidelijk wezen dat het nimmer mijn bedoeling is geweest om censuur toe te passen binnen dit forum. Natuurlijk laat ik vanuit mijn professie weten wat ik van sommige zaken vind, niet om de schoolmeester uit te willen hangen, maar om mensen op de (mogelijke) gevolgen te wijzen. Het kan namelijk best zo zijn dat die niet echt overzien worden. Als er binnen zo'n topic dan ook nog anderen in het gebeuren mee genomen worden, lijkt me dat al helemaal niet handig en zeker niet de bedoeling. De vergelijking tussen het wijzigen van je motor door daar andere spiegels, uitlaten, dempers etc, op te monteren is mijns inziens niet te vergelijken met het (pogen) oplichting en/of fraude te plegen. Het eerste levert in extreme gevallen 'slechts' 1 of meer overtredingen op, terwijl het andere misdrijven zijn die je niet op je naam wilt hebben.
Wie of wat het topic heeft verwijderd zonder verduidelijking is mij ook niet verder bekend.

Tot slot: Ik rij nu ruim 30 jaar motor, waarvan ook al vele jaren beroepshalve, ik "verbouw" mijn motoren op verschillende fronten (niet zo extreem als Eliminator.... ???), zoals ik als 16 jarige ook met m'n brommertjes deed. Laat mij  dan maar een mierenneuker zijn, ik ben zeker ook een motorrijder en liefhebber!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2011, 15:00:19 »
Probleem was denk ik dat de persoon in kwestie open en bloot vertelde waarom hij de km teller zocht.
Namelijk:  om de belasting te ontduiken en dat is een misdrijf.

Hij had gewoon moeten vragen om een km teller omdat die van hem kapot is.

Gewoon wat slimmer aanpakken met dit soort onderwerpen. :P

En dan heb je natuurlijk ook nog altijd de PM's om verder in detail te treden.
Voorzichtigheid en censuur zijn twee volledig verschillende dingen, net als niet-reglementair en illegaal ook ver uit mekaar liggen.
Persoonlijik vind ik het goed dat het item volledig geschrapt is, dat wil zeggen dat onze webmaster zijn taak ook ernstig neemt.
Zo kunnen we het item misschien terug opstarten op een "gezondere" manier en kunnen we deze discussie in alle vriendelijkheid afsluiten.
Make love not war (mmmmm, doet me denken aan m'n langharige jeugd).
Greetz
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

emtakkenkamp

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2011, 15:31:35 »
Als dit een misdrijf is zijn dan alle bouwvakkers die bijna allemaal bijklussen, zoals schilders en stratenmakers timmerlieden criminelen?

BigBuLL

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2011, 16:10:10 »
Als dit een misdrijf is zijn dan alle bouwvakkers die bijna allemaal bijklussen, zoals schilders en stratenmakers timmerlieden criminelen?

wil je dat van mij oogpunt gezien horen of dat van de wetgever??

Ik zeg : 
Deze lieden die naast hun normale werkzaamheden (vaste baan)extra bijverdienen krijgen mijn zegen.

De lieden die een uitkering (ook van mijn zuurverdiende centen) genieten, aangeboden werk weigeren en toch                bijklussen,mogen opgeknoopt worden.

wetgever: Er worden mensen(schilders timmerlieden enzenz) ontslagen,omdat er te weinig werk is.
Aan de andere kant word dit werk gedaan door zwartwerkers al dan niet met een vaste baan.
Er word geen belasting afgedragen.De belastingbetaler draait daar mede voor op, alsmede voor de uitkeringen van de ontslagen personen.

tja....

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2011, 01:06:30 »
Ben ik een paar dagen niet op het forum begint men te piepen over een verdwenen bericht......

Citaat
Hallo,
Ik heb na mijn laatste vraag zoveel antwoorden gekregen waar ik veel aan had dat ik nu weer wat heb....
Ik heb mijn MT uit 2007 verkocht voor een 2009 model en ook deze moet weer ingevoerd worden.
Helaas, eigenlijk niet, staan er maar 3000 kilometers op en onze vrienden van de belasting willen graag dat er meer dan 6000 op staan i.v.m. nog een keer BTW betalen.....
Nu is mijn vraag heeft iemand nog even een telletje te leen met 6000+?
Heb er meteen een stage 2 ''plus'' setje bij gekocht.... mocht er nog interesse zijn dan kan ik een paar setjes kopen voor 2750 euro!!!
Bochten, Dempers, enkele zit, carbon kappen, ecu, Carbon airbox cover gewoon compleet!!!!
Stage 1 incl. enkel zitje en carbon voor 1600 euro......

Maar ben dus op zoek naar de teller voor een dagje..... huren is uiteraard ook gewenst....

In dit geval heeft waarschijnlijk niet de webmaster (Marco) ingegrepen maar heeft de poster zijn topic verwijderd!!!!!!!   >:(
Ik zal zijn naam niet meer noemen  ;)

Maar zoals je ziet één keer op Internet iets geschreven en het gaat nooit meer verloren.  ;D

evertje40

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 34
  • Whoeha!!!
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2011, 15:37:39 »
Goh heb wel wat teweeg gebracht  :'(
Laten we voorop stellen dat, en ik heb het laten uitzoeken door een advocaat, twee keer innen van BTW binnen de EU niet mag.
Terug halen van BTW in het land van herkomst indien het geen nieuw product is, betaald door een particulier, is een onmogelijke zaak.
Mijn vraag over de teller vindt ik geen poging tot het aanzetten van fraude omdat in mijn ogen de regelgeving, en met mij anderen, totaal krom is.

Opmerkingen van "als je geen geld hebt om de BTW te betalen dan moet je maar geen MT gaan rijden" gedaan door de brave diender vindt ik totaal nergens op slaan.
Want ook die opmerking werd gemaakt, om escalaties te voorkomen heb ik het Topic verwijdert en inderdaad(sorry Rob) ik heb de verkeerde naam genoemd als verstrekker van het gevraagde.
Ik ben, tenminste dat vindt ik, een brave burger en betaal al mijn belastingen netjes op tijd.
Ook de opgelopen boetes, tussen Amsterdam en Utrecht 5 banen breed om 2 uur s'nachts 8 kilometer te hard, betaal ik netjes(want ja dan moet je maar niet te hard rijden op de plekken waar "ze" weten dat er wat te halen valt).
Echter vindt ik de vrije marktwerking, waar iedereen z'n mond van vol hebt, belangrijker.

Over het zwartwerken nog dit; probeer maar eens een bedrijf te vinden die een kamertje(wit) wil komen stucen!, die komen voor die 60m2 hun bed niet uit, behalve op zondagmorgen hebben ze wel een gaatje zonder bonnetje!

Groet,

Evert
Live it to the max!

emtakkenkamp

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2011, 16:09:00 »
Goed gesproken Evert helemaal mee eens.

Groeten Eddy

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2011, 20:21:11 »
Ik heb het hele verhaal niet mee gekregen omdat ik op vakantie was.
Ik zie het probleem echter niet  :-\
Volgens mij probeert iedereen extra posten op te voeren om de belasting terug gave in je voordeel te laten werken.
2 jaar geleden was het voor het laatst dat je een bril kon aanschaffen die volledig werd vergoed door de belasting...moest je wel aan 550 euro komen.
In elke krant stond toen een advertentie dat het heel erg gunstig zou kunnen zijn voor je belasting terug gave. Door die bril kwam je net over de grens en dan kreeg je nog 800 extra terug.
Bij de opticiens was nauwelijks meer een bril te krijgen !!!
Ik had toen net een onderzoek achter de rug bij het OMC in Haarlem. Vermoeidheid door het vele PC werk thuis en op de zaak. Snel 2 brillen gekocht, betaald op 31-12...dat was de voorwaarde, en vervolgens 1400 terug gekregen.

Zijn dat allemaal criminelen dan????

Gescheiden mensen met kinderen , ben er ook 1 van, kunnen alle kosten die ze voor de kinderen maken aftrekken van de belasting.
Kinderen zijn duur .....   behalve als je gescheiden bent!

Het belastingstelsel in Nederland is nou eenmaal zo krom als het maar zijn kan  >:( En als mensen van die hiaten gebruik willen/kunnen maken....mijn zegen hebben ze, ik doe het ook want ik betaal al genoeg   >:(

@ Evert,
Ik heb dus begrepen dat jij de vraag had gesteld. Een vriend van me, waar ik mee naar USA ben geweest, had geen zin om daar een motor te huren. Wij hebben allemaal 1200,- betaald voor de huur en hij heeft er via een Amerikaanse vriend 1 gekocht. V-star voor 3200 dollar. Waarde hier ongeveer 8000 euries. Na de trip heeft hij hem hierheen gehaald en originele dempers en knipperlichten geleend voor de keuring. Vervolgens door verkocht en een gratis vakantie gehad  ;D

Maar wees blij dat de douane de juiste apparatuur niet heeft.......kilometerstand kun je uitlezen via de ECU  ;)



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

evertje40

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 34
  • Whoeha!!!
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2011, 02:50:49 »
Wat een boefje.....
Live it to the max!

evertje40

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 34
  • Whoeha!!!
    • Bekijk profiel
Re: Censuur:topic kilometerteller gezocht, verdwenen.
« Reactie #14 Gepost op: 01 januari 2012, 16:57:40 »
Om het verhaal even af te maken, is inmiddels keurig op kenteken gekomen.
All is well that ends well.....

Groeten uit het regenachtige Limburg.....
Live it to the max!