Ik heb het hele verhaal niet mee gekregen omdat ik op vakantie was.
Ik zie het probleem echter niet

Volgens mij probeert iedereen extra posten op te voeren om de belasting terug gave in je voordeel te laten werken.
2 jaar geleden was het voor het laatst dat je een bril kon aanschaffen die volledig werd vergoed door de belasting...moest je wel aan 550 euro komen.
In elke krant stond toen een advertentie dat het heel erg gunstig zou kunnen zijn voor je belasting terug gave. Door die bril kwam je net over de grens en dan kreeg je nog 800 extra terug.
Bij de opticiens was nauwelijks meer een bril te krijgen !!!
Ik had toen net een onderzoek achter de rug bij het OMC in Haarlem. Vermoeidheid door het vele PC werk thuis en op de zaak. Snel 2 brillen gekocht, betaald op 31-12...dat was de voorwaarde, en vervolgens 1400 terug gekregen.
Zijn dat allemaal criminelen dan?

Gescheiden mensen met kinderen , ben er ook 1 van, kunnen alle kosten die ze voor de kinderen maken aftrekken van de belasting.
Kinderen zijn duur ..... behalve als je gescheiden bent!
Het belastingstelsel in Nederland is nou eenmaal zo krom als het maar zijn kan

En als mensen van die hiaten gebruik willen/kunnen maken....mijn zegen hebben ze, ik doe het ook want ik betaal al genoeg

@ Evert,
Ik heb dus begrepen dat jij de vraag had gesteld. Een vriend van me, waar ik mee naar USA ben geweest, had geen zin om daar een motor te huren. Wij hebben allemaal 1200,- betaald voor de huur en hij heeft er via een Amerikaanse vriend 1 gekocht. V-star voor 3200 dollar. Waarde hier ongeveer 8000 euries. Na de trip heeft hij hem hierheen gehaald en originele dempers en knipperlichten geleend voor de keuring. Vervolgens door verkocht en een gratis vakantie gehad

Maar wees blij dat de douane de juiste apparatuur niet heeft.......kilometerstand kun je uitlezen via de ECU