Auteur Topic: Eindelijk een MT-01  (gelezen 38820 keer)

fujin

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk een MT-01
« Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2012, 20:12:52 »
wat een prachtig ding man, zoveel quasi perfecte details, zoals het terugkerende rood, de contrasten, etc. proficiat

de schakel en remset voldoet hopelijk volledig.. voor die prijs, wow.

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
« Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2012, 21:36:06 »
Mooie MT-01.
Persoonlijk vind ik zwart niet zo mooi. Details vallen teveel weg.
Het wordt zo'n zwart geheel. Je Sato voetsteunen zie je bijna niet meer,
Je hebt dat wel mooi opgevangen door veel weg te laten.

Ik sta versteld van de hoeveelheid geld dat wordt uitgegeven  :-[

Ik wil een PC5, maar moet dan wel eerst mijn uitlaat aanpassen.
2 sensoren moeten in de uitlaat voor de autotune, dus akra valt af.
Devil maakt een incompleet set en Dam wilt maar geen bochten buigen  >:(

Denk aan http://www.london-exhaust.com.

Kowalski ik begrijp je maar al te goed.
Ik heb weer een staatslot gekocht voor maart.  ::)

« Laatst bewerkt op: 19 februari 2012, 21:38:58 door Zap »
I'd rather be riding

M2eland

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 19 februari 2012, 22:07:49 »
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak en persoonlijk voorkeur. Ik wilde gewoon iets anders, dan... Dat begon al met de aanschaf van de MT. Voor het geld dat een MT kost, (wees eerlijk) kun je heel veel mooie fietsen kopen of bouwen. MV, Ducati, KTM en ga zo door. Juist het sobere dat de motor (maar eigenlijk elke mooie fiets of auto) uitstraalt maakt het mooi. Als je dichterbij komt, de details en aandacht welke er aan besteed is maakt iets mooi. Niet het geld dat eraan uitgegeven is.  De persoonlijke beleving die het 'jouw fiets' maakt, ongeacht wat iets kost. Je kunt langer sparen voor dingen en kopen wat volgens jou mooi is of een compromie sluiten. Ik spaar liever wat langer. En dan nog is het natuurlijk aan smaak en persoonlijke voorkeur onderhevig.

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 20 februari 2012, 09:45:57 »
Super vet helemaal in het zwart! 8)
De sato's passen heel erg goed bij het donkere zwart beest! ;D
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

TheManWithTheHammer

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 20 februari 2012, 10:32:02 »
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak en persoonlijk voorkeur. Ik wilde gewoon iets anders, dan... Dat begon al met de aanschaf van de MT. Voor het geld dat een MT kost, (wees eerlijk) kun je heel veel mooie fietsen kopen of bouwen. MV, Ducati, KTM en ga zo door. Juist het sobere dat de motor (maar eigenlijk elke mooie fiets of auto) uitstraalt maakt het mooi. Als je dichterbij komt, de details en aandacht welke er aan besteed is maakt iets mooi. Niet het geld dat eraan uitgegeven is.  De persoonlijke beleving die het 'jouw fiets' maakt, ongeacht wat iets kost. Je kunt langer sparen voor dingen en kopen wat volgens jou mooi is of een compromie sluiten. Ik spaar liever wat langer. En dan nog is het natuurlijk aan smaak en persoonlijke voorkeur onderhevig.

Juist Eland, Je raakt precies de kern. Dit is nu precies waar het om gaat. ;D
TheManWithTheHammer

GJ

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 20 februari 2012, 17:59:29 »
Hey Ron, GEFELICITEERD met je fiets! Geniet ervan, het is een plaatje!

M2eland

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 20 februari 2012, 21:58:36 »
Nu heren toffe reacties, doet een mens echt goed!!

lars

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
    • COURAGE architecten
« Reactie #52 Gepost op: 23 februari 2012, 07:17:13 »
Hi Ron,
Ben even erg druk geweest, kijk vervolgens op het forum en jez, weer een MT-broeder die het begrepen heeft. 'Black is not a color,it's a way of life'!!
Zwart laat de essentie van het ontwerp zien. inderdaad vallen, zoals gemeld in eerste instantie details weg, maar zodra de essentie van de vorm herkent en erkent is, krijgt het oog rust voor details! Jij hebt het volledig begrepen! Top en welkom.
Groet Lars
Black is not a colour, it's a way of life....

lars

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
    • COURAGE architecten
« Reactie #53 Gepost op: 23 februari 2012, 14:06:26 »
....ja hoor....zilver, rood, wit, oranje, blauw, paars, geel, .... zijn ook heeeel mooie kleuren.... ;)
Black is not a colour, it's a way of life....

M2eland

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 24 februari 2012, 08:41:37 »
Hey Rob,

Jos den Ouden in Hooglanderveen doet het onderhoud aan mijn motoren. Waarom? Hij heeft er lol in doet het werkelijk goed. Maar ik ben een pietje precies. Jos bouwt fantastisch mooie dingen en heeft echt twee rechter handen. De voor en achtervering zijn geheel aangepast en op maat. En ... het is een zeer fors verschil met rijden in positieve zin. Gr Ron

M2eland

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 13 augustus 2012, 16:58:53 »
Vraagje; ik overweeg een Powercommander te laten monteren. Dit zowel op de MT-01 als op de KTM RC8R. De MT-01 loopt fantastisch onder alle omstandigheden, dus feitelijk .... niet echt nodig. De KTM is een ander verhaal, die loopt alleen mooi als wat harder gaat (wat harder is dit geval niet goed voor mijn rijbewijs). In de stad is de gasreactie echt te scherp en onregelmatig. Horten en stoten bij lage snelheden.. Wat brengt een Powercommander? Ik bedoel is het verschil in de praktijk heel groot, met of zonder? Graag wat ervaringen.   

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 13 augustus 2012, 17:36:08 »
Vraagje; ik overweeg een Powercommander te laten monteren. Dit zowel op de MT-01 als op de KTM RC8R. De MT-01 loopt fantastisch onder alle omstandigheden, dus feitelijk .... niet echt nodig. De KTM is een ander verhaal, die loopt alleen mooi als wat harder gaat (wat harder is dit geval niet goed voor mijn rijbewijs). In de stad is de gasreactie echt te scherp en onregelmatig. Horten en stoten bij lage snelheden.. Wat brengt een Powercommander? Ik bedoel is het verschil in de praktijk heel groot, met of zonder? Graag wat ervaringen.   

Ik denk niet dat een PC de oplossing is voor jou probleem. Een snelle gasreactie wordt hiermee niet verholpen!  :o
Ik heb eens op een BMW K1200R sport gereden, (4 cilinder!!) ook met een super gasreactie, maar er viel in de stad haast niet rustig mee te rijden.
Ook als gevolgvan de gas reactie en de speling in de aandrijving! Terwijl deze BMW nog een veel soepeler motor had was de speling in de aandrijving te groot, waardoor de motor tussen belast en onbelast heen en weer bleef horten en stoten. Dit zal bij de twee cilinders nog erger zijn. Onze MT heeft er ook een beetje last van maar door het motormanagement en het "smoren" van het blok o.a. door exup klep, wordt dit op de MT01 aardig binnen de perken gehouden. Bij een MT01 met stage 2 of 3 is de gasreactie duidelijk beter, maar deze heeft dan ook meer last van horten en stoten bij lage toeren maar daar is mee te leven/rijden. Die KTM RC8R is duidelijk meer op toeren ontwikkeld en je zal dit blok dan ook veel hoger in de toeren moeten rijden als een MT om lekker te rijden.
Er rijden met onze forum toertjes ook wel eens dames mee op een Ducati monster en die hebben precies herzelfde probleem als er te langzaam gereden wordt.  ;)
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2012, 17:38:06 door Big Smile »

ArtStudioG

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 13 augustus 2012, 18:49:50 »
Ik had na het installeren van de PowerCommander op de MT een litertje benzine minder nodig om dezelfde afstand als daarvoor te rijden. Actieradius met PC was 210km en toen ging het lampje branden. Ik rij sportief maar niet zot ! Dat vond ik al wel een leuk extraatje. Voor de rest merkte ik niet echt veel verschil voor en na.
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 13 augustus 2012, 19:13:06 »
Bij een MT01 met stage 2 of 3 is de gasreactie duidelijk beter, maar deze heeft dan ook meer last van horten en stoten bij lage toeren maar daar is mee te leven/rijden.

dat klopt Wouter. Maar dat is bij mij juist verholpen met de PC  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 13 augustus 2012, 20:08:18 »
Bij een MT01 met stage 2 of 3 is de gasreactie duidelijk beter, maar deze heeft dan ook meer last van horten en stoten bij lage toeren maar daar is mee te leven/rijden.

dat klopt Wouter. Maar dat is bij mij juist verholpen met de PC  ;D

Er is een verschil tussen
1) het niet kunnen rijden met lagen toerentallen,
2) het niet rustig snel kunnen optrekken bij lage toerentallen
3) het niet constant kunnen rijden met lagen toerentallen.

Onze MT01 heeft wel eens last van nummer twee en dat kun je wel bijregelen met een PC.
Onze MT01 blijft gewoon rijden als is het net boven stationair toerental.
De KTM (en ook de Monster) heeft last van nummer 3 dat is er moeilijker (niet) uit te krijgen.
Dit heeft meer te maken met het vrijkomen van het vermogen en de speling in de aandrijftrein.

Maar ik moet ook maar afgaan wat de vraagsteller schrijft, en proberen kan geen kwaad kost alleen wat euri's