Sinds ik de Big Twin lees, heb ik dromen over een custom-build. Geen chopper, maar meer in de richting van een bobber, board-tracker, scrambler of iets dergelijks.
Bijvoorbeeld dit:

Er stonden de laatste tijd ook een paar advertorials in van H-D met 120R-blokken in de grote jongens. Ik droom van een ernstig aangepaste XR1200R met zo'n 120R 2liter-blok er in, maar dan wel met ingekorte zit, een zware Big Piston Fork of dikke UPSD van Öhlins er in en een driftig ingekort uitlaat. Akra's voor H-D's zijn er tegenwoordig ook, dus dat moet lukken. Ben bang dat deze CR&S Duu dan nog goedkoop is, bij wat die custom gaat doen

. Maar zoals gezegd, het is een droom.
'k Zag vanmorgen nog een Biker Build-Off vanaf de HDrecorder, waarin Cory Ness een Fueling W3 in een custom lepelde. Dat vind ik, met de X-Wedge uit de CR&S, ook een heel mooi blok voor een motor. Wat kun je nog rijden na een MT-01?

Summa Plus Ultra heb je al gehad, iets anders wordt minder, toch?

Als ik nu moest kiezen, werd het een Bulldog of een Griso of een andere MT-01. Een Duc is me te begrotelijk als woon-werkmotor, een Moto Morini een te grote zuiper (hoe mooi ik die Scrambler ook vind

),

een Voxan te onzeker en ik me bij de all-roads als de Stelvio, de Dorsoduro 1200 en de Gran Passo afvraag of ik dat leuk blijf vinden. De Vmax zou ik kunnen verdragen als alledagbike, maar m'n portemonnee niet

. Ach, bij Motoport Hengelo staan er twee Duu's, ik vraag me af of ze ze kwijt raken, misschien over 2, 3 jaar als leuke winkeldochter voor een schaafie over te nemen

. Neem jij de één Bart, neem ik de ander

.
Greetz, kowalski.