Auteur Topic: Even Voorstellen: Niels  (gelezen 55720 keer)

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
Re: Even Voorstellen: Niels
« Reactie #75 Gepost op: 24 juni 2012, 17:56:05 »
Van Mike mag je wel aannemen dat ie de recal gedaan heeft, hij was een techniek "freak".
Dan is de TPS weer stuk gegaan en is nu buiten garantie termijn.
Volgens mij kunnen ze bij Yamaha zien of een motor de terugroepakties gehad heeft.

Het rare is dat de Belgen vorig najaar weer een oproep gekregen hebben om zich bij de dealer te melden ivm de TPS. Dit is nergens anders meer gebeurt in EU. En ja, duur is het apparaat, net zoals de rest van de onderdelen.
With blonds more fun.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 24 juni 2012, 17:59:37 »

(haha, de rest is nu zwaar benieuwd wat er wordt bekokstoofd... )

Nee hoor  ;) Dank zij de gegevens van GJ zijn al meerdere mensen geholpen  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 24 juni 2012, 18:00:58 »
Van Mike mag je wel aannemen dat ie de recal gedaan heeft, hij was een techniek "freak".

Daar ga ik ook wel van uit Jo...Mike kennende  ;) Ik kan hem echter niet meer bereiken....zwerft nu ergens in Australie rond  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 24 juni 2012, 19:31:49 »
Volgens mij kunnen ze bij Yamaha zien of een motor de terugroepakties gehad heeft.

Het rare is dat de Belgen vorig najaar weer een oproep gekregen hebben om zich bij de dealer te melden ivm de TPS. Dit is nergens anders meer gebeurt in EU. En ja, duur is het apparaat, net zoals de rest van de onderdelen.
Tell me about it!  >:(

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 25 juni 2012, 09:36:20 »

Tell me about it!  >:(

Greetz, kowalski.

Na jouw toenmalige onderdelen bestelling had Yamaha de winstverwachtingen omhoog geschroefd. ;)
With blonds more fun.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 30 juli 2012, 22:14:03 »
Hmmm, TPS werkt weer
maar nu heb ik weer een ander probleem. bij gasgeven trilt de motor meer dan normaal en lijkt er een soort rammelend geluid te komen van onder de luchtbox. In ieder geval komt het van voren. hij heeft in hoge toeren ook geen volledig vermogen alsof hij inhoudt.
het is wederom gekomen na het tanken, wat natuurlijk een beetje vreemd zou zijn.
op basis hiervan enig idee?
ik heb geen meldingen en geen gekke rook, puur een apart geluid alsof hij wat verkouden is.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 31 juli 2012, 07:55:32 »
Sja, is alleen niet echt om de hoek :)
Het is volgens mij een nieuwe probleem, dus ik denk dat ik eerst een normale garage ga proberen. Het komt alleen slecht uit net nu ik een klus heb voor een maand waar ik dagelijks de fiets voor wil gebruiken.

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 31 juli 2012, 20:14:00 »
Hmmm, TPS werkt weer
maar nu heb ik weer een ander probleem. bij gasgeven trilt de motor meer dan normaal en lijkt er een soort rammelend geluid te komen van onder de luchtbox. In ieder geval komt het van voren. hij heeft in hoge toeren ook geen volledig vermogen alsof hij inhoudt.
het is wederom gekomen na het tanken, wat natuurlijk een beetje vreemd zou zijn.
op basis hiervan enig idee?
ik heb geen meldingen en geen gekke rook, puur een apart geluid alsof hij wat verkouden is.

Moeilijk om zo een diagnose te stellen, maar laat ik met het meest aannemelijke beginnen.
1e smoorklep in de luchtinlaat zit los of functioneert niet goed.
2e idem maar dan voor de exup-klep in je uitlaat.
3e een van de klepstoters funktioneert niet goed (Ik hoop het niet voor je)

Het beste lijkt mij een goede garage op te zoeken, zeker als het probleem 3 zou zijn.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 31 juli 2012, 23:09:35 »
Hi BS,

thx.
nummer 2 kan ik makkelijk checken bij het aan zetten van de motor, klopt dat ? (ik kan de werking zien als ik een plaatje weghaal dacht ik)

kan ik nummer 1 ook makkelijk controleren? Dat zit onder het balhoofd als ik het goed heb, en ik heb het idee dat daar ook een gekke  geluid vandaan komt, dus die optie is volgens mijn gevoel (meer is het niet) ook aannemelijk.

optie 3 doen we gewoon niet aan ;)

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 01 augustus 2012, 00:39:58 »
 2 kan je horen als je het contactslot op on draait, de exup-klep gaat dan 1 keer open en dicht, zoem-zoem. Kijk ook of de stelschroeven van de kabels niet loszitten.

Voor 1 moet de tank eraf. De klep zit in de luchtfilterkast, als ik me goed herinner. (rij al jaren zonder kast).

Het trillen zou ook kunnen komen doordat je gaskleppen niet synchroon staan, echter dat veroorzaakt geen rammelend geluid en al heel onlogisch is, dat het probleem veroorzaakt is tijdens het tanken. Misschien zit iets gewoon los en trilt daardoor.
With blonds more fun.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 01 augustus 2012, 07:47:51 »
Hmm, ik heb ook minder vermogen vanaf 2500rpm, dus het is niet puur geluid.
de airbox heb ik wel een keer open gehad, dus die kan ik nog eens proberen.
Optie 3 lijkt me overigens sterk, want onder de 2500rpm loopt hij gewoon prima. Daarom denk ik ook sterk aan lucht-inlaat. misschien zit er een peukie in van die auto voor me ;)

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 01 augustus 2012, 11:13:42 »
Ik heb er nog net even mee gereden en het is niet zozeer 2500rpm waar hij in gaat houden maar eerder de mate van gas geven. Dus als ik alles met een rustige hand rijd is er niet veel aan de hand (behalve dus wat apart geluiden voor mijn gevoel meer schudden), maar als ik hem verder open trek dan gaat hij inhouden.
Vanmiddag zal ik eens kijken of er ergens druk verlies is.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 01 augustus 2012, 19:14:33 »
Dag Heren,

bedankt voor al het advies !
Hobby Bob (ikke dus) heeft het euvel verholpen met jullie hulp...

Het was de exup-klep-verstel-wiel-schroefje
De bout zat los (gelukkig niet weg) en vandaar dat het wiel de klep niet opende. Ik hoorde hem dus wel zoom-zoom doen, maar de klep ging niet mee.
Net vlak voor de bui even snel een blokje gereden en hij maakt weer het geluid dat ik verwacht en het vermogen is ook weer terug. Ik ga er dan ook van uit dat het nu weer allemaal klopt. Morgen nog eens goed testen naar Hilversum toe.

Net op tijd voor de DAM's ... die komen deze week binnen !
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2012, 23:46:31 door NielsG »

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 02 augustus 2012, 21:54:05 »
Zo zie je maar dat als je een beetje de goede richting op gaat je (al of niet met behulp van een ander) zelf veel kunt oplossen.

En dan zit je nu op je DAM uitlaten te wachten, kan ik je nu alvast waarschuwen voor je volgende probleem.

Ben afgelopen weekend wezen toeren in de eifel met een mede forumlid, zal zijn naam niet noemen want ik ben nog niet helemaal over de aanslag op m'n leven heen.
DAM uilaten hebben hele mooie DB-killers, maar helaas zitten deze maar met een inbus boutje vast. Nou ja, vast...vast...geen één boutje blijft vast zitten op onze MT-01 zonder loctite. Dus Je begrijpt al wat er gebeurde hij reed voor me gaf een dot gas om in te halen en ik zie iets langs me heen vliegen.
Ik meteen stoppen en heb nog enige tijd in het gras moeten zoeken voor ik hem (een DB-killer) gevonden had.

Dus als je die DB-killers in de DAM uitlaten gaat monteren zorg dat je dat inbusboutje vast zet met loctite!

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 02 augustus 2012, 22:05:30 »
Hehe, dat klinkt niet goed nee.
Gelukkig moet hij ze nog maken, dus ik zal even zeggen dat hij de killer extra goed vastzet.

Thx voor de tip.

Sja, het was na het verwijderen van het klepje ook wel duidelijk dat die bout erg los zat. Ik had alleen geen zin om de kabels te verstellen en het erop terug duwen ging redelijk zwaar. (dit boutje ook een beetje Loctite geven?)
De motor loopt nog niet super, dus ik denk dat een goede service beurt geen kwaad kan, maar in ieder geval is het vermogen terug en klinkt hij zoals het hoort.
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2012, 22:10:45 door NielsG »