Ik heb mijn MT-01 nu zeven jaar en je wilt wel eens iets anders, maar er is niets anders en er komt voorlopig niks anders.
Dus heb ik maar besloten om mijn MT maar eens grondig te gaan verbouwen en aan te passen.
Motorisch loopt hij nu perfect met PC-V, nu het uiterlijk nog.
Gisteren en vandaag nog een paar uurtjes over en maar besloten aan de verbouwing van mij MT te beginnen.
Er staan namelijk al maanden dozen met onderdelen in de garage, maar ik heb nog geen tijd gehad om het e.e.a. te monteren.
Het had ook nog niet zoveel zin, omdat ik ook nieuwe remmen, velgen en banden wilde monteren.
Het wachten was dus nog op die banden, maar die komen volgende week!
Eerst die OS kit, met de handleiding was het redelijk te doen, maar ik had natuurlijk mijn luchthoorns in de carbon luchtinlaten gemonteerd en die moesten dus verplaatst worden. Maar in de OS kit heb je veel meer ruimte
Ook het stuur nog even verlagen, nou ja even. Hiervoor moeten je de Rizoma potjes aanpassen anders zitten ze tegen de kuip.
De koppeling ging makkelijk want die zat al erg laag maar de rem geeft problemen, daar moet ik een nieuw steuntje voor maken, want de steuntjes die bij de OS kit geleverd worden is niks.
Meteen de Tomtom steun op het stuur aangepast.
Spoiler verwijderen was ook zo gebeurt, jammer genoeg een moertje in rubber stuk gedraaid en dat moertje heb ik toch echt nodig voor de montage van mijn carbon spoiler. Later maar even met het MT onderdelen magazijn bellen.
Dan maar door met de stepjes (SATO).
Eerst de rechterzijde rempedaal demonteren met de remcilinder en de tandwiel afdekkap.
En omdat ik ook de remleiding ga vervangen gelijk de remleiding en het oliereservoir gedemonteerd.
Wat een hoeveelheid beugeltjes en schroeven moet je hiervoor verwijderen.
En voor het verwijderen van je olie reservoir moet je de hele achterkant en je akra's los maken
Gelijk de ketting en tandwielen vervangen.
Bega niet de fout eerst je ketting te demonteren en daarna te proberen je voortandwiel los te krijgen
Want dat gaat dan niet meer! Dat voortandwiel zit zo vast, dat ik met mijn langste moment sleutel 300 Nm heb gedrukt en nog niet los te krijgen.
Let wel we hebben dit met zijn tweeën moeten doen ik (meeste gewicht) op de MT en mijn zoon met een verlengde sleutel draaien en dan gewoon het achterwiel op het beton rond draaien. Na veel rukken en duwen toch gelukt.
Ketting gesplitst, met een goede ketting pons een fluitje van een cent.
Sato rempedaal met de oude remcilinder gemonteerd. Ook de oude remlichtschakelaar verwijderen en de nieuwe druksensor (van SATO) gemonteerd. Ook een Rizoma rem reservoir op de sato steunen gemonteerd.
Toen getracht om het nieuwe (ik denk de laatste in de wereld
) Rizoma tandwiel cap te monteren..............
Dat past niet met SATO steppies. Daar moet ik even over nadenken, voordat de slijper in een nieuw Rizoma kapje zet.
Laat ik maar wat foto's maken voor het forum
batterij leeg. Maar die volgen morgen dus!
Voorlopig even genoeg, maar er komt nog veel meer