Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084692 keer)

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1020 Gepost op: 13 december 2013, 19:37:35 »


ben je zeker, 2013 willen vergeten terwijl je als enige hier (denk ik?) een dikke SP onder je krent hebt zitten :-)
komop! gelukzak :-)

[/quote]

Ben je vergeten Fujin hoe Marcel aan die SP is gekomen? Van de motor afgereden door een vierwieler, in het hospitaal beland en een met dikke accessoires behangen rock slate total loss. De SP is het enige positieve overblijfsel van het verhaal.
TheManWithTheHammer

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1021 Gepost op: 13 december 2013, 21:38:01 »


ben je zeker, 2013 willen vergeten terwijl je als enige hier (denk ik?) een dikke SP onder je krent hebt zitten :-)
komop! gelukzak :-)


Ben je vergeten Fujin hoe Marcel aan die SP is gekomen? Van de motor afgereden door een vierwieler, in het hospitaal beland en een met dikke accessoires behangen rock slate total loss. De SP is het enige positieve overblijfsel van het verhaal.
[/quote]

Dankje martijn, ik had bewust al niet gereageerd :-\ blijkbaar is een ongeluk met een totall losse mt en vervelende fysieke gevolgen, ontslagen worden, nog een keer ontslagen worden, dan vervolgens word het bedrijf waar je dan toch nog aan het werk weer kan voor 300 netto minder per maand overgenomen door een groter bedrijf waar je dan weer te horen krijgt dat je eigenlijk ook overbodig bent :-\ :-X ??? Allemaal niet genoeg om het jaar 2013 snel te doen willen vergeten ;)
maar inderdaad wel heel trots op me SP  8) ;)
En we gaan door hop naar 2014, lekker van de mt genieten!!!
"Silence is better than Bullshit"


fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1022 Gepost op: 14 december 2013, 00:45:52 »
mijn welgemeende excuses!
ik herinner me het nu weer heel goed, mijn geheugen liet me even in de steek.
erg ongepaste reactie van me.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1023 Gepost op: 14 december 2013, 02:31:30 »
http://www.hypermodified.com/vmax-hypermodified

nieuwe vmax hypermodified 'green carbon' van lazareth. stuk mooier dan zijn vorige vmax creatie. juist not uitlaten vervangen door DAM's of iets anders. , die  van hem trekken nergens op.

heeft die tuner nooit een mt01 ongedaan? hij heeft thans al veel yamaha's gedaan.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1024 Gepost op: 14 december 2013, 10:55:32 »

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1025 Gepost op: 14 december 2013, 11:04:50 »
I'd rather be riding

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1026 Gepost op: 18 december 2013, 21:40:24 »
Vandaag begonnen met het winterprojectje 8) aanpassen van onderbouw naar vrijliggende akras. Eerst alle origele onderdelen gedemonteerd. En een begin gemaakt met het aanpassen van de onderbouw. Grof werk klaar nu nog netjes afwerken en alle aluhittefolie met lijmresten verwijderen (wat een hels karwei is :-\ ) en klaar maken voor spuitwerk. Lekker bezig ;) ;)
"Silence is better than Bullshit"


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1027 Gepost op: 19 december 2013, 21:06:31 »
vandaag een setje velgen besteld voor mijn nieuwe auto. Mijn baas wilde de winterbanden niet leasen maar zelf aanschaffen. Wisselen en balanceren van banden 2x per jaar kost ook 200,- , dus beter met velgen bestellen  ;) hij word geleverd met standaard 17"velgen met zomerbanden.



De zomerbanden worden vervangen door winterbanden en ik krijg nu een  set 19" donkere velgen met zomerbanden erbij  8)


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1028 Gepost op: 19 december 2013, 21:58:33 »
Mooie bak Bart !!!!!
Schitterend die zwarte velgen  :P :P
I'd rather be riding

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1029 Gepost op: 20 december 2013, 09:00:51 »
mijn welgemeende excuses!
ik herinner me het nu weer heel goed, mijn geheugen liet me even in de steek.
erg ongepaste reactie van me.

Erg vervelend om te horen, Marcel, hoop dat 2014 goed voor je zal zijn. Maar ach, als je wat in de put zit, kan het alleen nog maar beter gaan, toch?Stijgende lijn :), lekker focusen op de goeie dingen, zoals je SP! En wat Fujin zegt snapte ik wel, jij hebt daar toch wel een ding waar 90% van de gasten hier een tikje jarloers op is. Wel hele nette excuses van Fujin!

mvg,T

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1030 Gepost op: 20 december 2013, 22:28:16 »
mijn welgemeende excuses!
ik herinner me het nu weer heel goed, mijn geheugen liet me even in de steek.
erg ongepaste reactie van me.

Erg vervelend om te horen, Marcel, hoop dat 2014 goed voor je zal zijn. Maar ach, als je wat in de put zit, kan het alleen nog maar beter gaan, toch?Stijgende lijn :), lekker focusen op de goeie dingen, zoals je SP! En wat Fujin zegt snapte ik wel, jij hebt daar toch wel een ding waar 90% van de gasten hier een tikje jarloers op is. Wel hele nette excuses van Fujin!

mvg,T

Idd. nette excuses van Fujin, no hard feelings, ik vond het alleen een beetje lullig voor Marcel na al z'n ellende. Nu ik m'n post teruglees had het misschien wat minder gemogen vanuit mijn kant :-\.

Goed zand erover, het gaat weer over ons MTeeke. ;D
TheManWithTheHammer

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1031 Gepost op: 22 december 2013, 20:39:36 »
Ik ben vrijdag avond door een zeer behulpzame Volvo rijder verlost van de Twingo  ;D
In de bocht van de 3 merenweg naar de A9 werd een auto afgesneden en tot stoppen gedwongen op de linkerhelft van de weg. Vervolgens ontstond er een vechtpartij! Ik laat het gas los om er rechts voorbij te gaan, Suzuki Alto achter mij ook, maar een Volvorijder was zo druk bezig naar die vechtpartij te kijken...., reed vol achterop de Alto en vervolgens op de Twingo  :o



Ik had natuurlijk weer eens geen gordel om  :-[ Scheurtje in mijn wenkbrauw en een blauw oog  :P
De man die tot stoppen werd gedwongen nam alle schuld op zich...degenen die eigenlijk de hele situatie veroorzaakt hebben, stapten snel in er gingen er vandoor !!!  >:( Gelukkig is zijn kenteken genoteerd.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1032 Gepost op: 22 december 2013, 21:11:40 »
Phoe Bart,

Daar ben je nog ok vanafgekomen. Zou zelf nooit Twingo rijden, zijn echt koebblikken, zodra er een iets zwaardere auto inploegt heb je n'probleem. (mijn ongeval was ook een twingo, MT zat tot aan het stuur ongeveer. Stevige motor, papieren auto ...),Goed dat je niets ernstig hebt!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1033 Gepost op: 22 december 2013, 21:32:41 »
Klopt Tim! Ik moet er ook niet aan denken als ie eerst de Twingo geraakt had....hij reed met 80 km p/u achterop een vrij nieuwe Alto (50 km p/u net als ik) en daarna pas op de Twingo, dus de snelheid was er al behoorlijk uit! Als ik dan de schade van de Twingo zie...achterwiel scheef eronder, vouw in het achterscherm, achterklep helemaal ontzet, en ik denk dat het snelheidsverschil op dat moment hooguit 10-20 km is geweest....

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1034 Gepost op: 03 januari 2014, 23:40:52 »
Ik heb mijn MT-01 nu zeven jaar en je wilt wel eens iets anders, maar er is niets anders en er komt voorlopig niks anders.
Dus heb ik maar besloten om mijn MT maar eens grondig te gaan verbouwen en aan te passen.
Motorisch loopt hij nu perfect met PC-V, nu het uiterlijk nog.

Gisteren en vandaag nog een paar uurtjes over en maar besloten aan de verbouwing van mij MT te beginnen.
Er staan namelijk al maanden dozen met onderdelen in de garage, maar ik heb nog geen tijd gehad om het e.e.a. te monteren.
Het had ook nog niet zoveel zin, omdat ik ook nieuwe remmen, velgen en banden wilde monteren.

Het wachten was dus nog op die banden, maar die komen volgende week!  ;D

Eerst die OS kit, met de handleiding was het redelijk te doen, maar ik had natuurlijk mijn luchthoorns in de carbon luchtinlaten gemonteerd en die moesten dus verplaatst worden. Maar in de OS kit heb je veel meer ruimte  :D

Ook het stuur nog even verlagen, nou ja even. Hiervoor moeten je de Rizoma potjes aanpassen anders zitten ze tegen de kuip.
De koppeling ging makkelijk want die zat al erg laag maar de rem geeft problemen, daar moet ik een nieuw steuntje voor maken, want de steuntjes die bij de OS kit geleverd worden is niks.
Meteen de Tomtom steun op het stuur aangepast.

Spoiler verwijderen was ook zo gebeurt, jammer genoeg een moertje in rubber stuk gedraaid en dat moertje heb ik toch echt nodig voor de montage van mijn carbon spoiler. Later maar even met het MT onderdelen magazijn bellen.  ;)

Dan maar door met de stepjes (SATO).
Eerst de rechterzijde rempedaal demonteren met de remcilinder en de tandwiel afdekkap.
En omdat ik ook de remleiding ga vervangen gelijk de remleiding en het oliereservoir gedemonteerd.  >:(
Wat een hoeveelheid beugeltjes en schroeven moet je hiervoor verwijderen.
En voor het verwijderen van je olie reservoir moet je de hele achterkant en je akra's los maken  >:(

Gelijk de ketting en tandwielen vervangen.
Bega niet de fout eerst je ketting te demonteren en daarna te proberen je voortandwiel los te krijgen  ???
Want dat gaat dan niet meer!
Dat voortandwiel zit zo vast, dat ik met mijn langste moment sleutel 300 Nm heb gedrukt en nog niet los te krijgen.
Let wel we hebben dit met zijn tweeën moeten doen ik  (meeste gewicht) op de MT en mijn zoon met een verlengde sleutel draaien en dan gewoon het achterwiel op het beton rond draaien. Na veel rukken en duwen toch gelukt.  8)
Ketting gesplitst, met een goede ketting pons een fluitje van een cent.

Sato rempedaal met de oude remcilinder gemonteerd. Ook de oude remlichtschakelaar verwijderen en de nieuwe druksensor (van SATO) gemonteerd. Ook een Rizoma rem reservoir op de sato steunen gemonteerd.
Toen getracht om het nieuwe (ik denk de laatste in de wereld ::)) Rizoma tandwiel cap te monteren.............. >:(  :-[ >:(
Dat past niet met SATO steppies. Daar moet ik even over nadenken, voordat de slijper in een nieuw Rizoma kapje zet.

Laat ik maar wat foto's maken voor het forum  >:(  >:(  >:( batterij leeg.
Maar die volgen morgen dus!  ;)

Voorlopig even genoeg, maar er komt nog veel meer  ;)